Új StarStore – Év kereskedője logót használhatnak az arra érdemes boltok
A Trade magazin idén már 7. alkalommal hívta versenyezni a Magyarországon bejegyzett székhellyel rendelkező értékesítési pontokat és üzletláncokat. A rangos verseny díjátadására a szakma legnagyobb konferenciájának, a Business Days-nek gálavacsoráján került sor.
A StarStore – Év kereskedője versenyen olyan üzletek indultak, ahol az értékesítési koncepciónak leginkább megfelelő a dizájn, a célcsoport igényeivel harmonizál a külső és belső bolti megjelenés, az árubemutatás, a személyzet, a kiszolgálás, és mindez visszaköszön a kommunikációban is. Az üzletek profiljában nem volt megkötés, lehetőséget kapott minden működő kategória, az élelmiszerbolttól a könyvesbolton át, a nemzeti dohányboltokig épp úgy, mint a patikák, gyártói márkaboltok és idéntől a vendéglátóipari egységek is. Nevezhettek tulajdonosok vagy bérlők, építészek, dizájnerek, kivitelezők, közösen vagy önállóan. Az előző évek értékesítési pontok versenye idén kiegészült az üzletláncok megmérettetésével is, azonos kategóriákban.
A korábbiakhoz hasonlóan idén is közel harminc pályázatot bírált el a neves szakmai zsűri, de volt lehetőségük a vásárlóknak is kiemelni kedvencüket egy közönségdíjjal, sőt idén a WANZL Magyarország különdíjfelajánlóként szintén kiemelt egy pályázót a nevezők közül.
Mind az üzletek, mind az üzletláncok versenyében születtek abszolút nyertesek, akik a legtöbb pontot kapták a zsűritől, sőt pontazonossággal többen is osztoztak a díjon.
A július 31-ig benyújtott pályázatokat elbíráló zsűriben helyet foglalt Dr. Mandel Katalin, a Franchise Szövetség főtitkára, Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára, Csiby Ágnes, a POPAI Magyarország Egyesület elnöke, Dr. Németh Péter egyetemi adjunktus, és a the CoRe lab vezetője, Andreas Christou, a RetailZoom ügyvezetője, Havasiné Kátai Ildikó, a Trade Marketing Klub alapítója tagja, Neubauer Katalin, a Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség főtitkára, Hovánszky László, a Lánchíd Klub elnöke, Török Bálint, a Wanzl üzletágigazgatója és Hermann Zsuzsanna, a verseny kiíró Trade magazin ügyvezető-főszerkesztője.
A magas színvonalú pályamunkák 2021. szeptember 20-24. között digitális totemoszlopon bemutatásra kerültek az FMCG piac legrangosabb szakmai fórumán, a tapolcai Business Days konferencián, ahol öt napon keresztül a pályázatokról készült prezentációkat az FMCG piac jelen lévő döntéshozói láthatták.
Az eredményhirdetésre 2021. szeptember 23-án, a konferencia gálavacsoráján került sor. A díjátadón a nevezések mindegyikét képes bemutatón ismertették a szervezők, majd a kategóriák nyertesei átvették az okleveleket és a kiemelkedő teljesítményt szimbolizáló Hollóházi porcelán csillagokat és bevásárlókocsikat.
A StarStore – Év kereskedője verseny pályázói közül a legjobb értékeléssel végzett értékesítési pont képviselője átvehette a Store of the Year Hungary 2021 díjat, míg az üzletláncok közül a legeredményesebbek a Retailer of the Year, vagyis az Év Kiskereskedője 2021 címet is.
***
StarStore – Év kereskedője 2021 nyertesei:
Bevásárlóközpont kategória | AZ ÉV BEVÁSÁRLÓKÖZPONTJA 2021 |
I. helyezett | Tesco – Kecskemét Talfája |
Az áruház összképe mindig igazodik a vásárlói és piaci trendekhez. Folyamatos innovációval és megújulással, mint például, az online bevásárlás és az eladótér optimalizálása, a választék folyamatos felülvizsgálata mind-mind ahhoz járulnak hozzá, hogy vásárlóik számára egy kényelmes és barátságos bevásárlóhellyé váljanak.
Diszkont kategória | AZ ÉV DISZKONT ÜZLETE 2021 |
I. helyezett | LIDL Magyarország – Görgey úti üzlete |
A Görgey Artúr utcai üzlet 2020. szeptember 24-én nyílt meg, ahova naponta átlagosan közel 3000, havonta pedig több mint 85 ezer vásárló tér be. A 8 kasszával ellátott, 1378 m2-es eladótér egyik gyöngyszeme a 60 m2-es zöldség és gyümölcspult, amely átlagosan közel 140 féle terméknek ad helyet. Cél, hogy mindig ellenőrzött, szezonális termékeket kínáljanak.
Drogéria kategória | AZ ÉV DROGÁRIA ÜZLETE 2021 |
I. helyezett | Dél-100 Kft. – Plusmarket bolthálózat orosházi üzlete |
Az orosházi üzlettel kívánták bemutatni a franchise partnerek számára is alkalmazható egyedülálló, mégis sztenderd elemeket tartalmazó új bolttípust. Amit a 21. századi vásárlói igények kielégítésnek megfelelve fejlesztettek. A modellüzlet a fogyasztók széles körének részéről visszaigazolást nyert és relevanciája van a magyar piacon.
Franchise kategória | AZ ÉV FRANCHISE ÜZLETE 2021 |
I. helyezett | Pek-Snack – győri Kisfaludy utcai üzlet |
A győri Kisfaludy utcai üzlet az elsők között mutatta meg a cég új arculatát, miközben a vásárlóknak nyújtott szolgáltatásuk továbbra is magas minőséget jelent. Egy friss, modern, szerethető új arculattal jelentek meg a piacon, amely az üzlethálózat többi egységén folyamatosan jelenik meg.
Hipermarket kategória | AZ ÉV HIPERMARKET ÜZLETE 2021 |
I. helyezett – pontazonosság megosztással | SPAR Magyarország – dunaújvárosi INTERSPAR áruház |
A Dunaújváros Béke körút 2. szám alatti INTERSPAR hipermarket áruházat közel 1,8 milliárd forintból újította meg a SPAR Magyarország, a tavaly újranyitott üzlet eladóterének egészét modernizálták. Amelyet az egyre dinamikusabban növekvő helyi és regionális vásárlóerő és a változó vevői igényeknek történő megfelelés indokolt.
Hipermarket kategória | AZ ÉV HIPERMARKET ÜZLETE 2021 |
I. helyezett – pontazonosság megosztással | Auchan Magyarország – budaörsi hipermarket áruház |
Az Auchan Budaörs folyamatosan törekszik a vásárlói igények kielégítésére és a megújulásra. 2020-ban, a pandémia ideje alatt is fejlesztették kereskedelmüket, például élelmiszer szezonális zónát alakítottak ki a Bisztro bejárat melletti területen. 2021-ben megnövelték a cukrászat hűtő kihelyezését a választék teljesebb bemutatása, elérhetősége céljából, és már cukormentes és szénhidrátcsökkentett termékek is nagy választékban kaphatók. Létrehozták továbbá a Culture Zone területet, amely a könyv, kreatív rész és játék osztály ölelésében helyezkedik el.
Kisbolt kategória | AZ ÉV KISMÉRETŰ ÜZLETE 2021 |
I. helyezett | Fornetti – Egri buszpályaudvari kisbol |
2021 tavaszán a Fornetti fejlesztésnek köszönhetően egy új üzletet hoztak létre, Szerencsi Péter családi vállalkozó üzemeltetésével Egerben, a buszpályaudvar szomszédságában. Az üzlet átalakulása a képen is láthatóan, magáért beszél.
Webshop kategória | AZ ÉV ONLINE ÜZLETE 2021 |
I. helyezett | Lindt&Sprüngli – shop.lindt.hu online üzlet |
A gyorsan változó fogyasztói trendekre, a vidéki márkabolt nyitásra vonatkozó fogyasztói igényekre, illetve a világban kialakult helyzetre reagálva 2020. májusában elindították a Lindt Magyarország hivatalos online üzletét. A Shopify alapú webshopban kezdetben csak ’Click & Collect’ átvételi opciót nyújtották vásárlóinknak a márkaboltjaink bevonásával, azonban 2020. szeptemberétől országos házhozszállításba kezdtek.
Pop-up-Store kategória | AZ ÉV POP-UP ÜZLETE 2021 |
I. helyezett | Fornetti – Food Truck |
A fesztiválokon és rendezvényeken való gördülékenyebb, kompaktabb mégis modernebb megjelenést biztosít a Fornetti vadonatúj food truckja, amelyet egyedi, modern design, modern forma jellemez.
Shop-in-shop kategória | AZ ÉV SHOP-IN-SHOP ÜZLETE 2021 |
I. helyezett | Fornetti – COOP Tahitótfalu |
Egy modern, jól átlátható és könnyen használható pékfal kialakítása volt a cél a pékáru forgalom növelése érdekében. A modern kihelyezés, fiókos rendszer és egyedi világítás minőségi irányzatot ad a megjelenésnek.
Szakbolt non-food kategória | AZ ÉV NON-FOOD SZAKÜZLETE 2021 |
I. helyezett | BENU Magyarország – Újbuda Center Gyógyszertár |
2019-ben a BENU megújította gyógyszertár-koncepcióját, amelyet Európában elsőként a budapesti Shopmarkban mutatott be. Ez az új dizájn a korábbi BENU-koncepció újragondolása, frissítése, amely maximálisan alkalmazkodik a modern gyógyszertárakkal szemben támasztott elvárásokhoz. Az Újbuda Center BENU Gyógyszertár egy átfogó modernizációs fejlesztés során 2020 április folyamán közel három hét alatt szinte teljesen megújult kívül-belül.
Szupermarket kategória | AZ ÉV SZUPERMARKET ÜZLETE 2021 |
I. helyezett | CBA Grand Gourmet Kft. – Buda Gourmet Market |
Áruházukban megtalálhatóak a magas minőséget képviselő gourmet termékek kínálata, valamint a hungarikum termékekből sincs hiány, hiszen az üzletük filozófiája, hogy a hazai termékek legjava minél több helyet kapjon a polcokon. A modern táplálkozás hívei is megtalálhatják a számításukat, hiszen igen bőséges bio- és reform, vegán árukínálattal találkozhatnak.
Közönségdíj | AZ ÉV KÖZÖNSÉGDÍJAS ÜZLETE 2021 |
Városház Centrál – Corvin Plaza Príma |
Áruházuk húsválasztéka kiemelkedő, kínálatunkban megtalálható marha-, sertés-, mangalica-, baromfi-, tanyasi baromfihús-, édesvízi-és tengeri hal-, valamint az ínyenceknek különleges steakhúsválaszték is a rendelkezésre áll. Marha, baromfi és sertéshús kínálatunk kizárólag magyar hústermelőktől származik. Zöldség és gyümölcs választékuk is átlagon felüli, nagy százalékban magyar termesztők termékei sorakoznak polcainkon. A vásárlók igényeihez igazodó, egyedülállóan széles borválasztékot kínálnak, hogy mindenki találhasson kedvére valót.
- évi verseny Különdíj felajánlója a WANZL Magyarország.
Különdíj | AZ ÉV WANZL-KÜLÖNDÍJAS ÜZLETE 2021 |
Mázsa Agóra – Manna ABC AGORA |
A legtöbb pontot elért üzletek egyben elnyerték a Store of the Year díjat is.
Abszolút nyertes – pontazonossággal | AZ ÉV STORE OF THE YEAR ÜZLETE 2021 |
Auchan Magyarország – budaörsi áruház | |
BENU Magyarország – Újbuda Center Gyógyszertár | |
SPAR Magyarország – dunaújvárosi INTERSPAR áruház |
ÜZLETLÁNCOK NYERTESEI:
Diszkont kategóriában | AZ ÉV DISZKONT ÜZLETLÁNCA 2021 |
LIDL Magyarország |
A Lidl Magyarország 2004-es piacra lépése óta dinamikusan növekszik és mára nem csak a diszkont szegmens, hanem a teljes kiskereskedelmi szektor piacvezetőjévé vált forgalmát tekintve. Jelenleg 187 áruházzal, 3 logisztikai központtal rendelkezik, és folyamatban van a negyedik, ecseri logisztikai központ építése is. Sikere széles, minőségi, jó ár-érték aránnyal rendelkező termékkínálatán, kiváló munkavállalóin és hazai beszállítóin alapul, melyeknek köszönhetően a vásárlók körében nagy népszerűségre tett szert a Lidl.
Drogéria kategóriában | AZ ÉV DROGÉRIA ÜZLETLÁNCA 2021 |
dm |
A járványhelyzet különleges próbája volt a vállalati kultúrának. Ebben a nehéz helyzetben is sikerült bizonyítaniuk, hogy értékeik, felelősségvállalás iránti elköteleződésük és azok gyakorlati alkalmazása biztos alapot ad a legnehezebb helyzetekben is. Hosszú távú startégiájukat követték ebben a gyorsan változó időszakban is, miközben rugalmasan alkalmazkodtak a körülményekhez.
Hipermarket kategóriában | AZ ÉV HIPERMARKET ÜZLETLÁNCA 2021 |
Auchan Magyarország |
Az Auchan Magyarország 1998-ban nyitotta meg első hazai üzletét Budaörsön. Mára 24 áruházában és az országosan elérhető online rendelésével évente 42 millió vásárlást bonyolít le és közel 7000 alkalmazottat foglalkoztat. A vállalat folyamatosan törekszik a minőségre és kínálatában hangsúlyosan vannak jelen az elérhető árú helyi termékek, amelyekkel a magyar gazdák megélhetését is támogatja.
Non-food szaküzlet kategóriában | AZ ÉV NON-FOOD SZAKÜZLETLÁNCA 2021 |
BENU Magyarország |
A BENU Magyarország legnagyobb gyógyszertár-hálózata. A cég több, mint 20 éves sikeres szakmai múltra tekint vissza a gyógyszer-kiskereskedelmi piacon és 2020-ra a BENU Gyógyszertárak már több, mint 350 helyen érhetők el országszerte. Közel 150 partnerük döntött úgy, hogy felújítja a gyógyszertárát a BENU-koncepció szerint.
Szupermarket | AZ ÉV SZUPERMARKET ÜZLETLÁNCA 2021 |
SPAR Magyarország |
A SPAR Magyarország idén 30 éve van jelen Magyarországon és háromnévtizede a magyar gazdaság, a magyar kiskereskedelem meghatározó szereplője. Hazánk egyik legnagyobb foglalkoztatójaként több mint 14 ezer embernek biztosít munkát és sokféleképpen nyújt segítséget az itthon működő családi vállalkozásoknak, termelőknek és gazdáknak. A SPAR a 2020-ban is kimagasló teljesítményt nyújtott. A forgalom az előző évhez képest 8,7%-kal 738,9 milliárd forintra növekedett, és a munkahelyek számát is bővítette.
Közönségdíj | AZ ÉV KÖZÖNSÉGDÍJAS ÜZLETLÁNCA 2021 |
Tesco-Global Áruházak |
25 éve nyitották az első hipermarketüket Magyarországon, ami nemcsak nekik volt az első, de a régió első szabadon látogatható hipermarkete volt. 25 éve töretlen az elköteleződésünk Magyarország iránt, miközben tudják, hogy kiskereskedelmi vállalatként fontos szerepük van a termékkínálatuk és működésük által generált fenntarthatósági kihívások kezelésében.
A legtöbb ponttal végezett üzletlánc – idén pontazonosággal két lánc – kapta a Retailer of the Year, vagyis AZ ÉV KISKERESKEDŐJE 2021 címet.
Abszolút nyertes | RETAILER OF THE YEAR, VAGYIS AZ ÉV KISKERESKEDŐJE 2021 |
LIDL Magyarország | |
SPAR Magyarország |
Gratulálunk minden díjazottnak!
Kapcsolódó cikkeink
Aprópénztől csörgő zsebek
A tavalyi évhez képest, amikor az életünk a feje tetejére…
Tovább olvasom >Van okunk óvatos optimizmusra
Hogyan alakul a magyar gazdaság a következő években? Milyen kihívásokkal…
Tovább olvasom >Pesszimista kereskedelmi szektor, a bővülés szándékával
Milyen hatások befolyásolják jelenleg a magyar kiskereskedelmi vállalatok működését? Hogyan…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >