Új seprű jobban seper

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 03. 04. 10:21

Az idei tavaszi nagytakarítási szezonban az emelkedő fogyasztói bizalmi index hatására fogyasztásnövekedésre számítanak a szakemberek. A jó ár-érték arányú, hatékony, innovatív termékeket leginkább akcióban keresik és vásárolják meg a háziasszonyok. Az újdonságok között a speciális szivacs éppúgy megtalálható, mint a robotporszívó vagy a jobb formulájú, hatékonyabb tisztítószer.

 Kis Dalma Customer & Shopper Marketing Manager Unilever Magyarország


Kis Dalma
Customer & Shopper Marketing Manager
Unilever Magyarország

A tavaszi nagytakarítást az optimizmus is jellemzi; nemcsak a fogyasztói bizalmi index növekedése, hanem a tél, a sötétség, a hideg kisöprésének lehetősége is lelkesíti a háziasszonyokat. Ez a vásárlásokon is meglátszik.

– Az elmúlt hónapokban tapasztalható volt némi javulás a lakossági fogyasztásban az előző év azonos időszakához képest, ugyanakkor a vásárlások mozgatórugója, egyik legmeghatározóbb szempontja még mindig az ár – kezdi a kategória áttekintését ­Deli Károly, a Sarantis
Hungary Kft. Brand Managere.

Automata segítők

A modern vívmányok az élet ezen területére is folyamatosan betörnek, egyre korszerűbb eszközök és szerek nyújtanak gyorsabb, hatékonyabb megoldást a takarításban.

– Mint új takarítóeszközök, megjelentek a takarítórobotok, amik egyre népszerűbbek Magyarországon is. Különböző árkategóriában kaphatók 10 000 forinttól egészen több százezer forintig – erősíti meg az elhangzottakat Oláh Edit, a ­Vileda marketingmenedzsere.

A heti rutin mellett időről időre szükség van az alaposabb, részletekbe menő tisztításra, ugyanakkor a jeles napok tavasszal is meghatározó szerepűek.

– A nagytakarításra több időt fordítunk, ritkábban, de aprólékosabban végezzük. Tavasszal fontos szempont, hogy igyekszünk húsvét elé időzíteni, az ünnepre mindent csillogóvá és tisztává varázsolni – teszi hozzá Kis Dalma, az Unilever Magyarország Kft. Home Care üzletágának Customer & Shopper Marketing ­Managere.

A kiszerelés és
a hatékonyság

Tavasszal a háziasszonyok áttekintik kültéri és beltéri fegyverarzenáljukat, hiszen köztudott, hogy az új seprű jobban seper.

– A Domet teljes körű segítséget nyújt rendkívül széles portfóliója révén a takarítás minden területén, hiszen termékei között a Nedves törlőkendőktől, speciális Teflon vagy Cellulóz szivacsokon át egészen a bel- és kültéri partvisokig, seprűkig, teleszkópos ablaktisztítóig minden szükséges és hasznos eszköz megtalálható – hangsúlyozza a széles kínálat jelentőségét Deli Károly.

Általánosságban is leszögezhető, hogy a fogyasztók árérzékenyek, ezért előszeretettel részesítik előnyben az akciós termékeket, a különböző összecsomagolásokat, mennyiségi ajánlatokat.

Az új, innovatív termékek esetében a megbízhatóság és a minőség mellett a megfelelő ár-érték arányra is nagy figyelmet fordít a Domet. Tapasztalataik szerint ugyanis a fogyasztók a kisebb kiszereléseket preferálják, mivel lényeges szempont, hogy az egyszeri kiadás, az egy vásárláskor elkötött összeg ne legyen túl magas.

– Az eladáshelyi ösztönzés a legmeghatározóbb a Sarantis kommunikációs stratégiájában. POS-eszközökkel, wobblerekkel, molinókkal folyamatosan támogatjuk, erősítjük bolti jelenlétünket, valamint a Domet számára rendkívül hangsúlyosak a másodkihelyezések is – emeli ki Deli Károly.

Takarítórobotok

A Vileda jelen pillanatban kétfajta takarítórobotot forgalmaz, a Vileda Virobit és a Vileda Cleaning Robotot. A Virobi egy robotmop, ami azt jelenti, hogy a talpára kell illeszteni egy elektrosztatikus kendőt, egy gombnyomással bekapcsolni, és a lakásban összeszedi a port, piszkot, hajszálat, állatszőrt. 30 és 120 perces programmal rendelkezik.

A Cleaning Robot egy robotporszívó, amely egy könnyen kiüríthető, beépített tartállyal rendelkezik. Navigációs rendszere érzékeli a lépcsőt és nem esik le. 5, 30 és 60 perces programmal rendelkezik. Flexibilis gumiperemmel van ellátva, ami megóvja a bútorokat a sérülésektől.

Természetesen a klasszikus Vileda termékkör továbbra is meghatározó szerepet tölt be a háztartások tisztán tartásában, ezért nagy hangsúlyt fektetnek az eladáshelyi eszközökre, erős másodkihelyezésekre. A tavalyi év egyik nagy sikere volt a „Tornádó kihelyezés”.

– A plafonra rögzített hálóba rengeteg felmosófejet vagy szivacsot helyeztünk, a háló egy nagyméretű kosárba végződött és tekeredett, mint egy tornádó. Rendkívül attraktív, messziről kiszúrható, odavonzza a tekintetet. Idén is tombol majd a Vileda tornádó – utal a tavaszi aktivitásokra Oláh Edit.

A fertőtlenítő hatású tisztítószerek a lakás szinte bármely pontján használhatóak.

– Ezek a termékek, mint például a Domestos fertőtlenítő hatású folyékony tisztítószerei, alapvetőek a takarítások alkalmával, ez abból is látszik, hogy továbbra is ez a kategória rendelkezik a legnagyobb penetrációval – hangsúlyozza a szegmens szerepét Kis Dalma.

A gyorsaság is fontos tényező

A mai rohanó világban egyre nagyobb szerepet kap az is, hogy a takarítást minél gyorsabban el lehessen végezni. Erre nyújtanak kiváló opciót a Cif, Flóraszept, illetve az Unilever által tavaly megvásárolt Szavo spraytermékek.

A Cif spray termékcsalád tavaly ősztől egy megújult, jobb formulával segíti a hatékony takarítást. A portfólióban megtalálható zsíroldó, vízkőoldó, inox felületekre használható spray, egy általános Actifizz variáns, valamint felkerült a termékpalettára egy ablaktisztító is.

A WC-rúd-kategória dinamikusan növekszik a rendszeres és releváns innovációknak köszönhetően.

2012-ben egy új alszegmens jelent meg a magyar piacon a WC-csészébe tapasztható csíkok bevezetésével, amely szegmensnek a Domestos Attax termékcsaláddal hamar piacvezetőjévé váltunk.

– Idén egy igazi, játékos innovációt hozunk a magyar piacra, ami a külföldi tapasztalatok alapján az év bevezetése lehet a kategóriában – sejteti előre a következő termékbevezetést és várható „nagy dobást” Kis Dalma.

K. I

Kapcsolódó cikkeink