Új rekord – 1 milliárd forintot költenek el a Diverzumos diákok szeptemberben

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 09. 18. 10:09
🎧 Hallgasd a cikket:

Rekordokat dönt Magyarország legnagyobb, diákkedvezményeket kínáló platformja, a Diverzum forgalma szeptemberben, ami a több mint kétszázezer aktív diákstátusszal rendelkező felhasználónak, a saját fejlesztésű, adatvezérelt ajánlórendszernek és a most indult kampányoknak is köszönhető.

Bár saját lakásra még nincs pénzük, a szeptemberi 1 milliárd forintos havi költés is bizonyítja, jelentős – évi 600 milliárdos – vásárlóerőt jelent ez a generáció, akikre a márkáknak érdemes odafigyelniük. A márkák számára – az eladásokra fókuszáló kedvezmények mellett – egy új formátumot is bemutatott a Diverzum, amivel kimondottan ismertséget és márkaimázst tudnak építeni a fiatalok körében.

Milliárdos költés és milliárdos kedvezmények

A fiatal generáció, a 14 év feletti diákok kedvezmény-platformjaként ismert Diverzum mára nem csupán egy diákkedvezményeket kínáló oldal, hanem a Z generáció digitális márkatérképe is. A startup az elmúlt években látványos gazdasági növekedést ért el, miközben a diákokhoz szóló marketing meghatározó szereplőjévé vált.

2025 szeptemberében már egyetlen hónap alatt átlépi a havi 1 milliárd forintos álomhatárt a Diverzumon a diákok költése. A rekord összeg a felhasználók rekord számának is köszönhető. Mára már kétszázezer aktív diákstátusszal rendelkező tanuló választja a Diverzumon megtalálható márkákat és ajánlatokat.

A fokozatosan növekedő költés a diákok számára is megtérülő, a felhasználók már összesen 2 milliárd forintot spóroltak a Diverzumos kedvezményekkel az indulás óta. Ezt az eredményt eredetileg év végére tervezték, ám már őszre túlszárnyalták a várakozásokat és még előttük áll az erőteljes forgalmú év végi időszak.

”A legújabb fejlesztésünk, ami jelentősen hozzájárult a növekedéshez, a számomra az egyik legizgalmasabb is volt egyben. Ezt a generációt rengeteg impulzus éri a mindennapi életben, jelentősen rövidebb idő – a másodperc törtrésze – alatt, limitált információ alapján szeretnek döntéseket hozni. Fejlesztésünk ebben segíti őket, és javítja a felhasználói élményt is. Jelenleg már az összes, diákoknak szánt kommunikációnk és az appban látható tartalom is az adott diák egyéni ízléséhez igazodik, mindez adatvezérelt módon és a machine learning segítségével személyre szabott tartalmak közvetítésével.”

– tárja fel a hátteret László Miklós, a Diverzum társalapítója.

A technológiai háttér mellett a Diverzum másik erőssége az aktív, közösségalapú kommunikáció, ahol a diákokat bevonják, folyamatos kapcsolatot tartanak velük a közösségi médiában, folyamatosan gyűjtik visszajelzéseiket, így tud a platform valóban a fiatalok igényeire épülni.

A Diverzum ehhez kapcsolódva új szolgáltatási modellt indított, mely már most jelentős sikert ért el a diákok és márkák körében egyaránt. Az új kampánylehetőség azoknak a partnereknek is szól, akik nem tudnak vagy nem akarnak klasszikus kedvezményt nyújtani – például mert nincs webshopjuk vagy közvetlen értékesítési modelljük. Extra aktivitásként pedig a klasszikus kedvezményeket kínáló brandek is szívesen élnek vele.

„Eddig elsősorban klasszikus diákkedvezményeken keresztül kapcsoltuk össze a fiatalokat és a márkákat. Most azonban új utat nyitunk: brand awareness fókuszú kampányformát indítunk azoknak a partnereknek, akik nem tudnak közvetlen kedvezményt biztosítani, vagy egyszerűen ezen a területen is szeretnének kapcsolatot teremteni a diákokkal.

A márkák már jelen lehetnek történetekkel, kreatív koncepcióval és a Diverzum közössége így is releváns módon tud reagálni rájuk, az üzenetük eljut a célközönséghez. Erősek vagyunk a tartalomgyártásban és történetmesélésben, hiteles hangvételű közösségi média jelenlétükkel képesek vagyunk valódi párbeszédet kialakítani a diákokkal.”.

– osztja meg a koncepció lényegét László Miklós.

Az új modell lényege: szezonális vagy egy adott tematikára felfűzött és tartalomvezérelt brand awareness kampányok, amelyek érdemben kapcsolják össze a márkákat és a diákélet világát, ami történhet kedvezménnyel, de akár kedvezmény nélkül is.

A legelső ilyen kollaboráció a szeptemberben elindult Back to School kampány, amelyben az iCentre, a foodora és a Yettel kínál az iskolába visszatérő diákok számára extra lehetőségeket és nyereményeket, ezzel megszépítve az iskolakezdést.

Az iCentre szeptemberben a piacon elérhető egyik legnagyobb kedvezményt nyújtja számos Apple eszközre a Diverzumon. A Yettel a Yepp digitális előfizetések és kedvezmények mellett nyereményjátékot indított, a foodora pedig nyereményjátékokkal és kreditekkel várja a diákokat az együttműködés keretében.

“Ahogyan a Diverzum által vezetett GenZ kutatásból is kiderült, ez a generáció, alapvetően reklámkerülő, a hitelességet keresi. Vásárlási döntéseiben viszont kiemelkedő szerepet játszik mások valós véleménye, a Diverzum ebben tud reklámok nélkül, a márkáknak és a diákoknak is segíteni. Ezzel a Diverzum nemcsak a legfiatalabb, pénzügyi döntéseket hozó generációt szólítja meg, hanem a marketingben is újgenerációs megoldásokat kínál a brandeknek. A Diverzum platformja erős márkaépítő lehetőséggé vált. Mi nap mint nap a diákokkal vagyunk, értjük a nyelvüket, követjük a gondolkodásukat, és közvetítjük az igényeiket. Minden kampányunkban hozzájuk szólunk, nem csak kedvezményekkel, hanem más üzenetekkel is.

A cél, hogy releváns, értékes, és őszinte kapcsolatot építsünk. Egy márka képviselője mesélte, hogy a gyereke azóta tartja menőnek a szülője munkahelyét, amióta látta, hogy a márka, ahol dolgozik, együttműködik a Diverzummal. Szerintem ez mindent elárul.” – teszi hozzá Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója.

Kapcsolódó cikkeink