Új, önkiszolgáló áruvisszavételi rendszert tesztel az Asda

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 11. 06. 09:42

Az Asda brit szupermarketlánc kísérleti jelleggel új önkiszolgáló visszáru rendszert vezet be, amelynek keretében a vásárlók egy speciális szekrényben gyorsan és egyszerűen visszacserélhetik a nem kívánt vagy hibás termékeket, és automatikusan visszatérítést kaphatnak.

A tesztelés októberben indult és az új rendszer elsőként egy manchesteri üzletben került bevezetésre – számolt be a Grocery Gazette. Az áruvisszavétel folyamata egyszerű: a vásárlók a vásárlást igazoló blokk és a termék vonalkódjának beolvasásával leadhatják a terméket egy speciális, erre kialakított szekrénybe helyezhetik.

Amennyiben a vásárló a blokkot nem tartotta meg, vagy elveszítette, a visszáruzást a hagyományos módon az üzlet munkatársaival is intézheti. Az új szolgáltatás a napi fogyasztási cikkektől kezdve az elektronikai árucikkekig bármilyen terméket visszaváltására alkalmas.

Az Asda egy másik innovatív szolgáltatást is tesztel, amely lehetővé tenné, hogy a vásárlók sorban állás nélkül vehessenek dohány- és vape termékeket. Az első időszakban a személyzet adagolókból szolgálja ki a vásárlókat a már meglévő kioszk-területen. A második szakaszban a vásárlók önkiszolgáló pénztáraknál választhatják ki a termékeket, ahol az életkor-ellenőrzés is megtörténik, majd a kapott nyugtát egy automatánál beolvasva kaphatják meg az árut.

Mindkét fejlesztést motiválta a tapasztalat, miszerint az ügyfélszolgálati és kioszk területeken gyakran alakulnak ki torlódások.

 

Kapcsolódó cikkeink