Új növekedési stratégiát jelentett be a Generali Csoport
A Generali Csoport új hároméves stratégiát indít el „Élethosszig tartó partnerség 27: a kiválóság útján” néven, amely ambiciózus növekedési célokat és fenntartható pénzügyi fejlődést tűz ki 2025-2027 között. Az új stratégiától a vállalatcsoport egyebek mellett erőteljes eredmény- és osztaléknövekedést, valamint stabil készpénztermelést vár. Európa egyik legnagyobb biztosítója a következő három évben minden eddiginél nagyobb jelentőséget szán a zöld és digitális átmenetbe való befektetésnek.
Az Assicurazioni Generali igazgatótanácsa jóváhagyta az Élethosszig tartó partnerség 27: a kiválóság útján című új hároméves stratégiát, melyet Velencében mutattak be január 30-án.
Az eseményen Philippe Donnet, a Generali Group CEO kiemelte:
“A Generali sikeresen túlteljesítette az előző három év stratégiájának pénzügyi célkitűzéseit egy nehéz globális makrogazdasági környezetben. Most felgyorsítjuk a kiválóságra való törekvésünket, hogy magasabb nyereségnövekedést és készpénztermelést érjünk el, a részvényesi hozamok növelését célozva, kétszámjegyű osztaléknövekedéssel, amely több mint 7 milliárd euró összesített osztalékot eredményez, valamint legalább 1,5 milliárd euró részvény-visszavásárlási kötelezettségvállalással a terv időtartama alatt, beleértve a ma bemutatott 2025-ben induló 0,5 milliárd eurós visszavásárlást is.”
A Generali új stratégiája az ügyfélkapcsolatok, az alapvető biztosítási és vagyonkezelési képességek, valamint a működési modell kiválóságának előmozdítására összpontosít.
Az „Élethosszig tartó partnerség 27: a kiválóság útján” jelentős és fenntartható értéket fog teremteni, az egy részvényre jutó eredmény (EPS) éves átlagos növekedési ütemének (CAGR) 8-10% közötti célzásával. A terv célja a készpénztermelés folyamatos növelése is, amely eléri a több mint 11 milliárd eurós nettó holding cash flowt (2022-24 várható: kb. 9,5 milliárd euró), amelyet kb. 14 milliárd eurós leányvállalati hozzájárulás is támogat (2022-24 várható: kb. 11,5 milliárd euró); emellett a csoport célja a normalizált tőkegenerálás, amely meghaladja a 14 milliárd eurót a terv időtartama alatt (2022-24-es ciklusban ez várhatóan több mint 13 milliárd euró). Mindez a csoport tőkekezelési keretrendszerének következetes alkalmazását és a részvényesi hozamok növelése iránti egyértelmű elkötelezettséget tükrözi.
Ennek eredményeként a Generali vállalja, hogy az egy részvényre jutó osztalék (DPS) éves növekedési üteme (CAGR) meghaladja a 10%-ot, és a terv időtartama alatt több mint 7 milliárd euró osztalékot céloz meg, ami körülbelül 30%-kal magasabb, mint az előző ciklus során kiosztott 5,5 milliárd euró.
Több mint 3 milliárd eurót különítettek el részvény-visszavásárlásokra és egyéb tőkefelhasználási célokra (pl. M&A). A csoport legalább éves 0,5 milliárd euró részvény-visszavásárlást vállalt, amelynek összegét minden év elején felülvizsgálják. A 2025-ös évre vonatkozó 0,5 milliárd eurós részvény-visszavásárlás már elfogadásra került, de még az éves közgyűlés és a szabályozói jóváhagyásra vár.
Emellett 0,5 és 0,7 milliárd euró közötti összeget különítettek el belső tőkefelhasználási célokra, hogy támogassák az üzleti növekedést és a stratégiai kezdeményezéseket.
A Generali Csoport új stratégiája a munkatársakra, a mesterséges intelligenciára és az adatokra, valamint a fenntarthatóságra épül. A Generali támogatni fogja csapatai további fejlődését technikai készségeik fejlesztésével, hogy előmozdítsa a csoportszintű innovációt és hatékonyságot, miközben gazdagítja a Generali erős, tanácsadók által vezetett értékesítési hálózatát a legújabb mesterséges intelligencia és adatkezelési képességekkel. A Generali továbbra is mélyen elkötelezett a fenntarthatóság iránt, további célokkal és befektetési tervekkel.
„Az “Élethosszig tartó partnerség 27: a kiválóság útján” stratégiának köszönhetően tovább fokozzuk a minőséget az ügyfélkapcsolatainkban, a csoport működési modelljében és az alapvető képességeinkben. Összesen 1,2-1,3 milliárd eurót fektetünk az AI-ba, új technológiákba, hogy kihasználjuk a feltörekvő trendek, a gyorsan változó ügyfélelvárások és a gyorsan fejlődő piac által kínált lehetőségeket. A Generali készen áll arra, hogy továbbra is támogassa az egyéneket, családokat, szakembereket és vállalkozásokat, és minden érdekelt fél számára eredményeket nyújtson az „Élethosszig tartó partnerség 27: a kiválóság útján” startégiánk során”
– tette hozzá Philippe Donnet.
Kapcsolódó cikkeink
Magyar kkv-t is díjazott a nemzetközi Generali: a komposztáló robotot fejlesztő cég a városi körforgásos gazdálkodás úttörője
A szabályozási keretek egyszerűsítésével, adóösztönzőkkel, valamint célzott pénzügyi megoldások bevezetésével…
Tovább olvasom >A Generali elindította az „Élethosszig tartó partnerség 27: a kiválóság útján” stratégiáját
A Generali Csoport új hároméves stratégiát indít el „Élethosszig tartó…
Tovább olvasom >Generali kutatás: A magyarok csupán tizede gondolja azt, hogy fantasztikus év lesz 2025
Nemzetközi háborús konfliktus kiterjedésétől kevésbé, az infláció és az árak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Komoly átalakulásban a magyar tésztapiac
A szokások változása alapjaiban formálják át a magyar tésztapiacot –…
Tovább olvasom >Magyar Édességgyártók Szövetsége: stagnáló piacon egyensúlyoz a magyar édesipar
A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és…
Tovább olvasom >Linamar és Gallicoop vezeti továbbra is a Békés vármegyei TOP100 vállalati listát
Továbbra is a Linamar Hungary Zrt. és a Gallicoop Zrt.…
Tovább olvasom >