Új mezőgazdasági miniszternek szavazott bizalmat a parlament Szlovéniában
A szlovén parlament pénteki rendkívüli ülésén megszavazta, hogy Mateja Calusic legyen az új mezőgazdasági, erdészeti és élelmezésügyi miniszter.

(Fotó: Pixabay)
A szlovén közszolgálati televízió jelentése szerint a 90 tagú törvényhozás 45 képviselője támogatta a legnagyobb kormánypárt, a Szabadság Mozgalom (Gibanje Svoboda) eddigi parlamenti képviselőjének miniszteri kinevezését. Calusic a tavaly októberben leváltott Irena Sinko helyét vette át a kormányban. Az előző miniszter iránt azt követően vesztette el a bizalmát Robert Golob kormányfő, hogy az állategészségügyi és élelmiszer-biztonsági hivatal nem megfelelően reagált a tiltott növényvédő szereket tartalmazó gyümölcsök és zöldségek behozatalára, és nem tájékoztatta a nyilvánosságot. Sinko önként nem volt hajlandó távozni, ezért Golob felkérte a parlamentet a tárcavezető menesztésére.
Bizottsági meghallgatásán az új miniszter elmondta: fő prioritásai között a fenntartható mezőgazdaság és az élelmiszerbiztonság szerepel
Úgy vélte: az ágazatban az innováció előmozdítására és a tudás gyakorlatba való átültetésére kell összpontosítani. Hozzátette: Szlovéniában különösen alacsony az önellátottság a zöldségek és gyümölcsök tekintetében. 2022-ben előbbi 36 százalékot, utóbbi 29 százalékot tett ki, míg a hús esetében ez 89 százalék volt – mutatott rá. A szlovén mezőgazdaság fejletlenségének fő okaként a mezőgazdasági termelők elégtelen jövedelmét emelte ki, ami miatt a fiatal gazdák aránya is nagyon alacsony. A miniszterelnök úgy vélte: Calusic több területen is megmutathatja, milyen lehetőségek rejlenek személyében. „Ő a politikusok új generációjának képviselője, akik nem a múltban élnek, olyan politikusok, akik megértik, mit jelent a közösség” – mondta kormányfő az új miniszter megválasztása előtt a parlamentben.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Lehet fenntartható a reklámdekoráció?
Évente mintegy 450 tonnányi olyan reklámdekorációt használunk fel Magyarországon, amely…
Tovább olvasom >Megújuló energiával készített alkoholmentes sört a Carlsberg Svédországban
Carlsberg Sweden legújabb terméke az „Electric Beer”, egy limitált szériás,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Árrésstop árnyékában: így alakulnak a húsvéti bevásárlás költségei 2025-ben
Az idei húsvéti bevásárlási szezon igazi meglepetése nem a csokinyúl…
Tovább olvasom >Az élelmiszerbiztonságra is kihathat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Húsvéti trendek: mit keresnek idén a vásárlók?
Tavaly márciusban, húsvét előtt közel 90 ezer doboz, azaz csaknem…
Tovább olvasom >