Új megoldással csökkenti a tejtermék-alapanyagok zsírtartalmát a Nestlé
A Nestlé élelmiszeripari óriáscég új megoldást fejlesztett ki arra, hogy a tejpor zsírtartalmát akár 60%-kal csökkentse anélkül, hogy annak minősége, íze és állaga romlana.
A Nestlé innovációja a tejfehérjék ellenőrzött aggregációjára épül, ahol a fehérje a tejzsír méretét és textúráját utánozza – közölte a vállalat.
A technológia a teljes tejhez képest alacsonyabb kalóriatartalmú tejet eredményez.
Mint azt Isabelle Bureau-Franz, a Nestlé táplálkozási üzletágának kutatás-fejlesztési vezetője elmondta, a szabadalmaztatott technológiát a Brazíliában igen népszerű Ninho Adultoban vezette be a vállalat sikeresen, és segítségével jelentősen csökkentette a termék tejzsírtartalmát. Az új tejet krémesebbnek és ízletesebbnek nevezte, amelyet a fogyasztók is kedvelnek.
Folyamatosan változó fogyasztói elvárások
Laurent Alsteens, a Nestlé Táplálkozás Stratégiai Üzletágának globális kategóriavezetője hozzátette, hogy az innováció forradalmasítja a tejtermékek fogyasztását, miközben javítja a fogyasztói élményt. A technológia a Nido portfolióban világszerte bevezetésre kerül, ami pedig elősegítheti a kínálat iránti kereslet növekedését.
Az új zsírcsökkentő módszer csak egy a Nestlé kutatás-fejlesztési szakemberei által kifejlesztett számos létező, tudományos alapokon nyugvó megoldás közül – jelentette ki a vállalat.
A Nestlé által kifejlesztett egyéb megoldások közé tartozik egy enzimatikus eljárás a kulcsfontosságú összetevőkben lévő belső cukrok csökkentésére, valamint egy szabadalmaztatott mikroszellőztetési technológia, amely növeli a csokoládé krémességét, ugyanakkor megfelel a fogyasztók ízzel kapcsolatos elvárásainak is.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
A kormány támogatja a magyar borászat megújulását és hagyományainak megőrzését
Régóta a mezőgazdaság zászlóshajójaként tekintünk a mindig megújulni képes borágazatra,…
Tovább olvasom >Újabb 320 millió forinttal gyorsít a Cleango mobil autómosó
Zöld innováció magyar módra. 100 millió forint friss tőkebevonással és…
Tovább olvasom >A dm első alkalommal készített fenntarthatósági jelentést
A dm első alkalommal készített közös fenntarthatósági jelentést a csoport…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >