Új logóval nyitnak meg az egykor a McDonald’s-lánchoz tartozó éttermek Oroszországban
Új névvel, logóval és tulajdonossal, de lényegében változatlan étlappal kezdenek majd vasárnaptól kinyitni az egykor a McDonald’s-lánchoz tartozó éttermek Oroszországban.
Az amerikai cég, a világ legnagyobb hamburgerlánca májusban jelentette be, hogy eladja oroszországi éttermeit az egyik helyi licenctulajdonosnak, Alekszandr Govornak azt követően, hogy Oroszország háborút indított Ukrajna ellen. Az első gyorsétterem megnyitását Oroszország Napjára időzítették, a moszkvai Puskin térre, ugyanoda, ahol a McDonald’s első üzlete 1990 januárjában megnyitott a Szovjetunióban. Az első hullámában további 14 éttermet is megnyitnak az orosz fővárosban és környékén.
Az új logó zöld alapon két hasábburgonyát és egy apró hamburgerpogácsát ábrázol. Az új lánc neve egyelőre titok. A McDonald’s telefonos alkalmazásának neve pénteken Moj Burgerre (az én burgerem) változott Oroszországban, az online térképen pedig a Mak szó jelent meg az éttermek helyén, de a cég sajtóosztálya szerint csak átmenetileg.
Az orosz médiához kiszivárgott értesülések alapján a Big Mac kivételével gyakorlatilag minden termék megmarad a választékban, igaz, kissé módosított elnevezéssel. A Filet-O-Fish például Fish Burger, a Chicken McNuggets pedig egyszerűen Nuggets lesz. Marad a fagylalt és a pite is, és nem varrattak új egyenruhát a személyzetnek sem, amelynek toborzása javában zajlik. A McDonald’snek mintegy 62 ezer alkalmazottja volt Oroszországban.
Govor – akinek GiD nevű cége 25 üzletet működtetett Szibériában – azt ígérte, hogy az éttermek számát a jelenlegi csaknem 850-ről ezerre szeretné növelni az országban. Az új tulajdonosnak sajtójelentések szerint gyakorlatilag az egész beszállítói láncot sikerült megőriznie.
A McDonald’s, mely 84 százalékban volt tulajdonosa az oroszországi láncnak, több mint három évtizedes jelenléte feladásával kapcsolatban felmerülő költségek miatt 1,2-1,4 milliárd dolláros (453-528 milliárd forint) egyszeri leírásra számít a mérlegében. (Pogár Demeter, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Folyamatosak a vajlopások az áremelkedések hatására
Az orosz gazdaság komoly kihívásokkal néz szembe, mivel az infláció…
Tovább olvasom >Fertőzésveszély a friss zöldségek miatt: az E. coli járvány és a gyorséttermek kihívásai
Az amerikai gyorsétteremláncok csütörtökön drasztikus lépésre kényszerültek: a McDonald’s éttermeinek…
Tovább olvasom >TheVR Mekis kedvence: influenszer ihlette menü a McDonald’s-ban
Október 14-től Magyarországon is elérhetővé válik a McDonald’s új, TheVR…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megugrik az európaiak utazási kedve: A 2024-es év őszi és téli szezonjának utazási trendjei
Az Európai Utazási Bizottság (ETC) legújabb kutatása szerint jelentős növekedés…
Tovább olvasom >Hello METRO, HelloPay!
Júliustól a METRO kínálatából, valamint a nagykereskedelem értékesítőin keresztül országszerte…
Tovább olvasom >Közel 13 százalékkal nőtt a külföldi turisták száma Romániában 2023 első kilenc hónapjában
Romániában 12,8 százalékkal nőtt a külföldi turisták száma 2023 első…
Tovább olvasom >