Új Lidl épülhet Budán
Lidl szupermarket épülhet a Széll Kálmán tér közelében lévő Csalogány utcába – írja a Népszabadság nyomán a portfolio.hu. Noha az illetékes hatóság tavaly elutasította a tervet, most úgy tűnik mégis zöld utat kap a fejlesztés. A terület 2009 óta a Lidl tulajdonában van.
Közel 2000 négyzetméteres Lidl építését tervezik a Csalogány utcában álló üres telekre. A plázastop-szabályozás értelmében ugyan 400 négyzetméternél nagyobb kereskedelmi egységek nem építhetők, az elfogadott törvény szerint azonban ilyen esetekben a környezeti, fenntarthatósági tényezők alapján kell dönteni.
Az 5500 négyzetméteres telek egy tízezred részét a Lidl tavaly eladta az OTP Ingatlan Zrt.-nek. A páros most az áruház mellett egy kétszintes mélygarázst, másfél emeletnyi irodát valamint 4 emeleten összesen 99 lakás felépítését tervezi. Az erre vonatkozó kérelmeket a Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatalhoz delegálták, aki tavaly ősszel még visszadobta, idén viszont jóváhagyta a projektet. A két engedélyezési forduló között az üzlet alapterülete papíron 2348+2949 négyzetméterről 1960 négyzetméterre csökkent, ami már alatta van az építési szabályzatban szereplő 2000 négyzetméteres határnak. Emellett a második esetben a benyújtott papírokon a kérelmező nevénél a Lidl helyett már a bank neve szerepel.
Az építkezés miatt a környéken lakók jelentős zaj és légszennyezéstől tartanak valamint a munkálatok ideje alatt a lakások értékcsökkenését is elképzelhetőnek tartják. Mivel azonban a beruházás nem érint világörökségi területet vagy védett környezeti értéket, ezért környezeti hatástanulmány sem készült. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Paradigmaváltás küszöbén az élelmezésben – A Lánchíd Klub szeptemberi ülésének vendége volt: Szöllősi Réka élelmiszer-politikai szakértő
Hátrányból indulunk! Egy globális paradigmaváltás küszöbén állunk! 2030-ig a G20…
Tovább olvasom >Tovább hangsúlyozza az Aldi árvezető szerepét Németországban
Németországban elsőként lépett az Aldi és csökkentette tartósan az olívaolaj…
Tovább olvasom >Jelentős hatással bírnak a Lidl saját márkái a portugál gazdaságra
A Lidl Portugália saját márkás termékei közel 1 milliárd euróval…
Tovább olvasom >További cikkeink
A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >Meghosszabbított határidővel, november 15-ig lehet pályázni a Tesco programjában a helyi fiatalok és közösségek jövőjére biztosított támogatásért
A nagy érdeklődésre való tekintettel a Tesco meghosszabbította a „Start…
Tovább olvasom >A legpiacképesebb e-kereskedők között a Praktiker webáruház
Újabb rangos elismerést kapott a magyar tulajdonú Praktiker webáruháza. A…
Tovább olvasom >