Új kutatás: Az italválasztás befolyásolhatja a stroke kockázatát
A Galwayi Egyetem és a kanadai McMaster Egyetem vezetésével, nemzetközi stroke-kutatókkal együttműködve végzett globális kutatás meglepő összefüggéseket tárt fel az italválasztás és a stroke kockázata között. A Journal of Stroke és az International Journal of Stroke folyóiratokban megjelent tanulmányok szerint bizonyos italok, mint a szénsavas üdítők és gyümölcslevek rendszeres fogyasztása, növelheti a stroke kockázatát.
Andrew Smyth professzor, a kutatás vezetője kifejtette, hogy nem minden gyümölcsital egyforma: a frissen facsart gyümölcslevek valószínűleg előnyösek, míg a hozzáadott cukrot és tartósítószert tartalmazó italok kockázatot jelenthetnek. A kutatás szerint a szénsavas italok – beleértve a cukros és mesterségesen édesített változatokat is – 22%-kal növelik a stroke esélyét, míg a gyümölcsitalok fogyasztása 37%-kal emeli a vérzéses stroke kockázatát. A napi négy csésze vagy annál több kávé szintén fokozza a kockázatot.
Ezzel szemben a tea, különösen a fekete és a zöld tea, csökkenti a stroke kockázatát. A kutatók megállapították, hogy napi 3-4 csésze fekete tea 29%-kal, míg ugyanennyi zöld tea 27%-kal csökkenti a stroke esélyét.
Martin O’Donnell professzor, az INTERSTROKE tanulmány társvezetője hangsúlyozta, hogy bár a magas vérnyomás a legfontosabb kockázati tényező, az egészséges életmód, az étrend és a fizikai aktivitás nagy szerepet játszanak a stroke megelőzésében.
Kapcsolódó cikkeink
Egyre drágább az egészséges táplálkozás
Az Élelmiszer Alapítvány legfrissebb tanulmánya rámutatott, hogy az egészséges élelmiszerek…
Tovább olvasom >Több mint 5,5 millió magyar él súlytöbblettel
Napjaink egyik legjelentősebb járványává nőtte ki magát az obezitás: világszerte…
Tovább olvasom >Hasítanak a gyümölcsakciók az áruházláncokban
A hideg hónapok beköszöntével a vitaminpótlás nemcsak az egészségmegőrzés szempontjából…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyílt Marketing Fórum a Magyar Termék Védjegyhasználatról – már lehet regisztrálni!
Idén február 20-án kerül megrendezésre a Magyar Termék Marketing Fórum,…
Tovább olvasom >Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >