Új kutatás: Az italválasztás befolyásolhatja a stroke kockázatát
A Galwayi Egyetem és a kanadai McMaster Egyetem vezetésével, nemzetközi stroke-kutatókkal együttműködve végzett globális kutatás meglepő összefüggéseket tárt fel az italválasztás és a stroke kockázata között. A Journal of Stroke és az International Journal of Stroke folyóiratokban megjelent tanulmányok szerint bizonyos italok, mint a szénsavas üdítők és gyümölcslevek rendszeres fogyasztása, növelheti a stroke kockázatát.

Nem is olyan egészséges?
Andrew Smyth professzor, a kutatás vezetője kifejtette, hogy nem minden gyümölcsital egyforma: a frissen facsart gyümölcslevek valószínűleg előnyösek, míg a hozzáadott cukrot és tartósítószert tartalmazó italok kockázatot jelenthetnek. A kutatás szerint a szénsavas italok – beleértve a cukros és mesterségesen édesített változatokat is – 22%-kal növelik a stroke esélyét, míg a gyümölcsitalok fogyasztása 37%-kal emeli a vérzéses stroke kockázatát. A napi négy csésze vagy annál több kávé szintén fokozza a kockázatot.
Ezzel szemben a tea, különösen a fekete és a zöld tea, csökkenti a stroke kockázatát. A kutatók megállapították, hogy napi 3-4 csésze fekete tea 29%-kal, míg ugyanennyi zöld tea 27%-kal csökkenti a stroke esélyét.
Martin O’Donnell professzor, az INTERSTROKE tanulmány társvezetője hangsúlyozta, hogy bár a magas vérnyomás a legfontosabb kockázati tényező, az egészséges életmód, az étrend és a fizikai aktivitás nagy szerepet játszanak a stroke megelőzésében.
Kapcsolódó cikkeink
WHO: 50 százalékos drágulást sürgetnek a dohány, az alkohol és a cukros üdítők esetében
A következő tíz évben legalább 50 százalékkal kellene növelni a…
Tovább olvasom >Dr. Némedi Erzsébet: A boldogság a bélben lakik
A bélrendszerünkben lévő mikrobiom egy olyan ökoszisztéma, amely nem csak…
Tovább olvasom >Hideg ital, forró következmények: szívritmuszavart is okozhat a jeges frissítő
Elsőre bizarrnak hangozhat, pedig tudományosan is igazolt: a hideg italok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >