Új külsőt kaptak a The Macallan whisky kollekciók – David Carson újraértelmezte a világ egyik legikonikusabb márkáját

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 12. 16. 11:52
🎧 Hallgasd a cikket:

A The Macallan új fejezetet nyitott: a világ legismertebb grafikai tervezői közé tartozó David Carson újraálmodta a márka vizuális világát, amely most először egységes arculatban jelenik meg a Double Cask és a Sherry Oak Collection sorozatokon. Az új dizájn a lepárló ikonikus hullámzó tetővonala, a sherrybor és tölgy találkozása, valamint a márka 200 éves öröksége köré épül – látványos, modern és azonnal felismerhető formában. A megújulás Magyarországon is egy erősödő pozícióval találkozik, hiszen a The Macallan 2024-re domináns vezető márkává vált az ultra prémium és ultra prémium+ whisky kategóriákban.

A szeszesital-piac jelentős növekedést tapasztal világszerte, amit a prémium alkoholos italok iránti emelkedő kereslet hajt, mivel a fogyasztók egyre inkább a minőséget, az autentikusságot és a márkaörökséget keresik. Az európai kézműves szeszesital-piacon 2024-ben a whisky kategória 34,77%-os részesedéssel vezette a mezőnyt, a gabonaalapú párlatok pedig a teljes piac több mint felét adták. A prémium single malt iránti kereslet és a gyűjtői érdeklődés új lendületet adott a ritka palackok iránti keresletnek is, ahol a The Macallan piacvezető pozíciót tart fenn. Magyarországon a márka 2024-ben az ultra prémium scotch szegmensben 44%-os értékarányt és 41%-os volumenarányt ért el, míg az ultra prémium+ kategóriában 2022 és 2024 között a részesedése több mint 2,5-szeresére nőtt, elérve a 86%-ot, mindeközben a volumenarány pedig 84%-ra emelkedett. Ez a növekedés jól mutatja a márka iránti erős fogyasztói bizalmat és a portfólió kiemelkedő teljesítményét.

A The Macallan története 1824-ben kezdődött, és azóta a prémium single malt scotch whiskyk szinonimája. A világ prémium és kézműves whisky-kategóriái iránti folyamatos növekvő kereslet a márka pozícióját is erősíti. A The Macallan gazdag örökségét és kézműves tradícióját ötvözve a jövőbe tekintő szemlélettel, az új dizájn friss, modern perspektívát és jövőképet kínál, amely a márka páratlan szakértelemét és kreativitását is ünnepli.  Bár a vizuális arculat megújult, a whisky továbbra is megtartja jellegzetes, kiegyensúlyozott és kifinomult ízvilágát. David Carson inspirációját a lepárló ikonikus hullámzó tetője, a sherrybor és a tölgy találkozása, valamint a márka 200 éves öröksége adta, amelyekből egy érzelemgazdag, előremutató vizuális identitást alkotott. A palackok formája és a címkék struktúrája a lepárló egyedi épületét idézi, a háromszög alakú vállcímke a spanyolországi sherry-régióra utal, a hátcímkéken megjelenő új hordószimbólumok pedig az aromák eredetét teszik kézzelfoghatóvá. Eközben a továbbfejlesztett hamisítás elleni technológia és a QR-kódos rendszer minden egyes whisky történetét részletesen feltárja.

Kapcsolódó cikkeink