Új kommunikációs vezető a Novartis Magyarországnál

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 10. 20. 10:36
🎧 Hallgasd a cikket:

A vezetői pozíciót 2025. október 15-től Smid Beáta tölti be. A svájci központú világcég stratégiai pillérként tekint a kommunikációra és a betegközösségekkel történő együttműködésre, hiszen ezek kulcsszerepet játszanak a bizalom erősítésében, a partnerkapcsolatok fejlesztésében és az egészségügyi környezet alakításában. Az új vezető feladata az lesz, hogy mindezt még hangsúlyosabbá tegye Magyarországon a két terület összehangolt működtetésével.

Smid Beáta

A szakember több mint húsz éve dolgozik marketing és kommunikációs területen. Pályafutása során olyan multinacionális pénzintézeteknél töltött be szakmai és vezető pozíciókat, mint az Allianz és az UniCredit Bank, legutóbb pedig a Citibanknál kommunikációs igazgatóként felelt a vállalati kapcsolatokért és a kommunikációért Magyarország mellett a cég közép-európai régiójában is. Olyan szigorúan szabályozott és rendkívül versenyképes iparágban ért el kimagasló eredményeket, ahol a hírnév és a megbízhatóság éppolyan kulcsfontosságú, mint a gyógyszeriparban. Szakértője a reputációmenedzsmentnek, a válságkommunikációnak és az innovatív kommunikációs megoldásoknak, amelyeket új szerepkörében is kamatoztathat.

„Örömmel folytatom pályafutásomat egy új, számomra különösen inspiráló és fontos területen. A vállalat céljaival összhangban szeretném közös munkával és nyílt párbeszéddel tovább erősíteni együttműködésünket a betegszervezetekkel, hiszen a bizalomra és a kölcsönös megértésre épülő kapcsolat hozzájárul a kezelések hatékonyságának növeléséhez és a betegek életminőségének javításához. Kollégáimmal és partnereinkkel azon leszünk, hogy a Novartisnál felhalmozott tudással és innovációval tovább támogassuk a prevenciót és a betegellátást Magyarországon”

– mondta kinevezése kapcsán Smid Beáta.

Wintermantel Péter közkapcsolati igazgató, aki korábban a vállalati kommunikációt is irányította, a jövőben a kormányzati kapcsolatok mellett a Novartis európai uniós szakpolitikai érdekképviseletére fókuszál, idejét megosztva a budapesti és brüsszeli irodák között.

A Novartis Magyarország a kommunikáció és a közkapcsolatok vezetői szintű szétválasztásával kíván mindkettőre nagyobb hangsúlyt helyezni. A kommunikációs igazgató érkezése egyben azt is jelzi, hogy a vállalat minden eszközzel támogatja a betegek érdekeinek érvényesítését és határozottan elkötelezett a hiteles tájékoztatás, valamint a szakmai kapcsolatok erősítése iránt.

Kapcsolódó cikkeink