Új kólát vezet be a Coca-Cola
A Coca-Cola bejelentette: idén ősszel új termékkel bővül az amerikai kínálata, amelyben a hagyományos magas fruktóztartalmú kukoricaszirup helyett amerikai nádcukrot használnak édesítőszerként. A hírt az Axios közölte, hozzátéve: a vállalat nem váltja le teljesen a kukoricaszirupos receptet, hanem külön termékként vezeti be a nádcukros változatot.
A bejelentés szerint a nádcukros kóla a Coca-Cola portfóliójának újdonságaként jelenik meg az Egyesült Államokban. A pontos részleteket – például a névadást, kiszerelést vagy dizájnt – egyelőre nem hozták nyilvánosságra. Az viszont nem újdonság, hogy a mexikói piac számára a cég régóta gyárt nádcukros kólát, amelyet eddig is importáltak kisebb tételben az USA-ba, ahol az ízét sok fogyasztó természetesebbnek és „retrobbnak” tartotta.
Trump javaslata és a kukoricaszirup körüli vita
A bejelentést némileg megelőzte Donald Trump volt amerikai elnök nyilatkozata, aki a múlt héten arról beszélt, hogy a Coca-Cola elfogadta javaslatát a nádcukros ital gyártására. A háttérben az is állhat, hogy az elnöki kampányban szerepet vállaló egészségügyi tanácsadója, Robert F. Kennedy Jr. erőteljesen kritizálta a kukoricaszirupot, különösen annak elterjedt használatát és az elhízással összefüggésbe hozott hatásait. A Coca-Cola ezzel kapcsolatban annyit közölt, hogy „nagyra értékelik Trump elnök lelkesedését”.
Kereskedelmi szempontból sem mellékes
A nádcukros üdítők visszatérése az amerikai piacra nem pusztán egészségpolitikai, hanem piaci szempontból is érdekes fejlemény. Az elmúlt években egyre több fogyasztó keres alternatív édesítőszerrel készült termékeket – akár a mesterséges édesítőszerek elkerülése, akár a természetesebb ízvilág iránti vágy miatt. A „Mexikói Coke” már eddig is kultikus státusznak örvendett bizonyos körökben, most azonban a nádcukros recept várhatóan szélesebb körben is elérhető lesz.
A cég új stratégiája jól illeszkedik a portfólió-diverzifikáció globális trendjébe: a Coca-Cola az elmúlt években számos új termékváltozatot dobott piacra – a cukormentes, koffeinmentes, vagy épp ízesített variánsoktól kezdve a prémium kiszerelésekig.
Egészségesebb? Nem feltétlenül
Bár sokan természetesebbnek tartják a nádcukrot, a dietetikusok szerint nem egyértelmű, hogy egészségügyi szempontból előnyösebb volna a kukoricaszirupnál. Mindkét édesítő hozzáadott cukornak minősül, és túlzott fogyasztásuk egyaránt hozzájárulhat a túlsúlyhoz, inzulinrezisztenciához és más anyagcsere-betegségekhez.
Ennek ellenére az új recept érkezése valószínűleg üdvözlendő lesz azok körében, akik a „klasszikusabb” ízvilágot keresik, vagy régóta szerették volna az amerikai boltok polcain is látni a mexikói változat hazai verzióját.
A Coca-Cola közlése szerint az új, nádcukros kóla még az ősz folyamán megjelenik az Egyesült Államokban – és a fogyasztói reakciók dönthetik el, hogy az új recept egyszeri kísérlet marad, vagy a jövő egyik alappillére lesz a cég kínálatában.
Kapcsolódó cikkeink
Trump vámjai miatt amerikai márkák bojkottja indult Indiában
Indiában erősödik az amerikai márkák elleni bojkottmozgalom Donald Trump amerikai…
Tovább olvasom >Brazil üzemének bővítésébe invesztál a Coca-Cola FEMSA
A Coca-Cola FEMSA több mint 600 millió reált (kb 110…
Tovább olvasom >Véget ért a vámmentes Kánaán: Trump globális korlátozása felforgatja az e-kereskedelmet
Donald Trump felfüggesztette a 800 dollár alatti értékű nemzetközi csomagok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord magasságba szökött a svájci Lidl sajtexportja tavaly
Tizenöt éves fennállásának legerősebb évét zárta a svájci Lidl sajtexport…
Tovább olvasom >Alkoholmentes sörbe invesztál Robbie Williams
Robbie Williams személyében befektetőt kapott az ausztrál Heaps Normal alkoholmentes…
Tovább olvasom >Bővíti sajtgyártó kapacitását az Arla Foods Bahreinben
50,9 millió eurót, azaz mintegy 59,4 millió dollárt invesztál az…
Tovább olvasom >