Új kihívások várnak a világ egyik legnagyobb kiskereskedelmi bolthálózatára
A 7-Eleven, a világ legnagyobb kiskereskedelmi bolthálózata, több mint 84 ezer üzletet üzemeltet 19 országban, és ezzel meghatározó szereplő a globális kereskedelmi szektorban. A vállalatot 1927-ben alapították Texasban, de az 1990-es években japán tulajdonba került egy felvásárlással. A 7-Eleven név eredetileg a reggel 7-től este 11-ig tartó nyitvatartásra utalt, azonban ma már sok boltjuk napi 24 órában működik, bár ezek jellemzően kisebb alapterületű boltok, nem versenyeznek közvetlenül a nagy szupermarket-láncokkal.

A felvásárlási szándék bejelentése azonnal éreztette hatását a 7-Eleven részvényein
A kiskereskedelmi szektor újabb jelentős átalakulás előtt állhat, mivel a kanadai Alimentation Couche-Tard, a K Circle boltok tulajdonosa, bejelentette szándékát, hogy felvásárolná a 7-Eleven japán anyacégét. Ez a lépés egy szuperláncot hozna létre, amely az amerikai piac közel ötödét fedné le. Az ajánlott árról különböző hírek láttak napvilágot, de a Fortune üzleti lap szerint a felvásárlás értéke 86 milliárd dollárra tehető, ami magyar forintban több mint 30 ezer milliárd, azaz Magyarország éves GDP-jének közel felével egyenértékű.
A felvásárlási szándék bejelentése azonnal éreztette hatását a 7-Eleven részvényein, amelyek értéke egy nap alatt 23%-kal emelkedett. Ez arra utal, hogy a piac pozitívan értékeli az üzlet lehetőségét, és úgy véli, hogy a japán anyacég számára előnyös lenne az eladás. Ha az üzlet létrejön, ez lesz minden idők legnagyobb összegű japán cégfelvásárlása.
Azonban a felvásárlás még messze nem biztos. Az amerikai versenyhivatalnak is jóvá kell hagynia az összeolvadást, ami komoly akadály lehet, tekintve, hogy az új vállalatóriás létrejötte torzíthatja a piaci versenyt. A Couche-Tard már találkozott ilyen problémával: 2021-ben a francia Carrefour láncot próbálta felvásárolni, de az üzletet végül a francia állam blokkolta.
A 7-Eleven jövője most a versenyhatóságok kezében van, és a következő hónapokban dőlhet el, hogy létrejön-e az új kiskereskedelmi szuperóriás. A piac figyelemmel kíséri a fejleményeket, hiszen a felvásárlás sikeres lezárása alapjaiban változtathatja meg a globális kiskereskedelmi térképet.
Kapcsolódó cikkeink
Megvásárolja a Schwarz Csoport a hipermarketeket üzemeltető romániai La Cocoșt
Egy olyan piacon, amelyet a hipermarketek zsugorodása és a diszkontok…
Tovább olvasom >Európai terjeszkedésre készül a 7-Eleven
Stratégiai terjeszkedésre készül Európában a világ legnagyobb kényelmi üzletlánca, a…
Tovább olvasom >Svájci foodtech cég vásárolta fel a méhek nélküli méztechnológiát fejlesztő MeliBiót
A svájci központú FoodYoung Labs felvásárolta a kaliforniai MeliBio-t, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újabb akvizícióra készül a Lidl és Kaufland tulajdonosa
A Schwarz Csoport gyártóvállalata, a Schwarz Produktion bejelentette, hogy felvásárolja…
Tovább olvasom >Új funkciókkal egészül ki a Glovo alkalmazása
A felhasználóknak nyújtható még személyre szabottabb élmény érdekében teljesen átalakítja…
Tovább olvasom >59,4 millió euróból bővíti az Arla a krémsajtgyártást Dániában
Az Arla Foods 59,4 millió eurós beruházást jelentett be a…
Tovább olvasom >