Új kézbe kerül a Szerencsi csoki védjegye
Lemond a tulajdonában álló „Szerencsi” védjegy édességeken történő használatáról a Nestlé Hungária Kft. A védjegyet ezután kizárólag a Szerencsi Bonbon Kft. használhatja. Ezzel a magyar tulajdonú vállalkozás lesz a szerencsi csokoládégyártás hagyományainak kizárólagos örököse – jelentették be 2018. december 11-én Szerencsen.
Annak érdekében, hogy a csokoládégyártás hagyományát Szerencs városa a jövőben is büszkén ápolhassa, a Nestlé Hungária Kft. úgy határozott, hogy az édesipari termékek gyártásánál felhagy a tulajdonában lévő „Szerencsi” védjegy használatával és ezt a jogot átadja a Szerencsi Bonbon Kft-nek. A védjegyhasználati megállapodás értelmében a „Szerencsi” védjegy oltalma alatt ezentúl kizárólag a Szerencsi Bonbon Kft. forgalmazhat édesipari termékeket, így dr. Takács István cége válik a Szerencsi Csokoládé gyártásának kizárólagos örökösévé. A szerződés a kakaó termékekre nem vonatkozik, ezek esetében továbbra is a Nestlé Hungária Kft-nél marad a „Szerencsi” védjegy használatának joga.
„A Nestlé közel 30 éve vásárolta meg a nagy múltú Szerencsi Csokoládégyárat, majd azt a 90-es évek végén regionális kávé- és kakaóitalpor gyártó központtá alakította át. Ekkor határoztam el, hogy tovább viszem a szerencsi csokoládégyártás hagyományát. Ezért alapítottam a Szerencsi Bonbon Kft-t. Törekvéseimben az elmúlt évek során a Nestlé folyamatosan támogatott” – mondta dr.Takács István, a Szerencsi Bonbon Kft. alapító-igazgatója, majd hozzátette: „Tudtommal Magyarországon ilyen gesztust soha, egyetlen nagyvállalat sem tett, de lehet, hogy a világban máshol sem találnánk rá példát. Nagy megtiszteltetésnek érzem, hogy rám és munkatársaimra bízza a Nestlé a Szerencsi védjegyet, és ezzel a szerencsi csokoládégyártás hagyományainak ápolását és továbbvitelét.”
„A Nestlé Hungária Kft. elkötelezett abban, hogy a szerencsi gyártóegység mint Közép-európai kávé- és kakaóitalpor gyártási központ jelentősége hosszú távon is növekedjen. Ezzel biztosítható, hogy Szerencs a következő évtizedekben is a magyar élelmiszeripar stabil északi bástyája maradjon!”– jelentette ki Noszek Péter, a Nestlé Hungária Kft. ügyvezető igazgatója. Hozzátette: „A Nestlé vállalatcsoporton belül a Diósgyőri Gyár is kiemelt státuszt élvez. A vállalat minden eszközével támogatja, hogy a magyar gyártóközpontok technológiája folyamatosan fejlődjék és gyártókapacitásuk bővüljön.”
Dr. Nagy István agrárminiszter a rendezvény során kiemelte: „az élelmiszeripar hazánk harmadik legnagyobb ipari ágazata, amely komoly stratégiai jelentőséggel bír. A tárcavezető hozzátette: ennek a területnek az erősítése alapvető fontosságú, ahol kiemelt szerepet kapnak az olyan, példa nélküli lépések, mint ez a megállapodás, amely során a Nestlé Hungária Kft. átadja a tulajdonában lévő Szerencsi védjegy használatának jogát a Szerencsi Bonbon Kft. részére.”
Az elmúlt évek során a Nestlé 7,5 milliárd forint értékben hajtott végre fejlesztéseket a térségben, ebből 5,5 milliárd forintot, azaz a rendelkezésre álló források 70 százalékát fordította a szerencsi üzemre. Legutóbb, 2015-ben 180 millió forintért épült ki itt új gyártósor, amelynek köszönhetően 100 új munkahely is létrejött. Jelenleg a szerencsi gyár több mint 500 embernek biztosít megélhetést.
A multinacionális világcég a Szerencsi Bonbon Kft-vel együttműködve a helyi oktatásban is fontos szerepet kíván betölteni; az édesipari szakmunkások utánpótlásának támogatására ugyanis – a Diósgyőrben már bevált modell szerint – duális képzést elindítását tervezi Szerencsen is.
***
A Nestlé Hungáriáról:A világ legnagyobb, több mint 150 éves élelmiszeripari vállalata 191 országban van jelen világszerte. A svájci vállalat Magyarországon három gyárában (Szerencsen, Diósgyőrön és Bükön), illetve budapesti központjában összesen több mint 2400 embert foglalkoztat, akik a jobb életminőség és az egészségesebb jövő megteremtéséért dolgoznak nap, mint nap.
A Nestlé 27 éve van jelen Magyarországon és jelenleg a legnagyobb svájci befektető és munkáltató hazánkban. Magyarországi jelenléte alatt 100 milliárd forintot meghaladó értékben fektetett be itthon és továbbra is hosszú távú hazai jelenléttel tervez. Tavaly a vállalat 20 milliárd forintos fejlesztést valósított meg a büki gyárban, és folyamatosan keresi a további beruházási lehetőségeket.
Szerencsen évente 30 ezer tonna kávé- és kakaópor készül, amely 24 országba kerül kiszállításra. A beszállítók többsége magyar vállalkozás, amelyek évente összesen 6,5 milliárd forint értékben adnak el termékeket és szolgáltatásokat a Nestlének.
A gyártáson kívül a Nestlé ezer szállal kötődik Szerencs városához. Ennek egyik ékes példája, hogy az itt lakók egészségének megőrzése érdekében a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségével közösen indította el néhány éve a „GYERE Szerencs!” programot, aminek eredményeként több ezer kisgyereket neveltek egészségtudatos táplálkozásra. A programot idén meghosszabbították.
A diósgyőri üzemben 120 millió darab csokoládéfigura készül évente, amelyek 19 országban ismertek és keresettek.
A Szerencsi Bonbon-ról:A Szerencsi Bonbon Kft. 1996-ban alakult. A cég családi vállalkozás keretein belül működik, három telephelyen, 150 főt foglalkoztatva. Az alapítástól kezdve célkitűzéseik változatlanok: a nagy szaktudást igénylő, Szerencsen történő édességgyártás mentése, fejlesztése, illetve ezzel együtt új munkahelyek teremtése, Szerencs hírnevének ápolása. 2015. októbere óta a cég a Szerencsi Csokoládé Kiemelkedő Nemzeti Érték címet viseli és ezzel bekerült a Magyar Értéktárba. A cég több mint 200 féle terméket állít elő, köztük a szerencsi csokoládétörténet olyan ikonikus termékeit, mint a Szerencsi Retró szelet (régi nevén Melódia), a macskanyelv, az Állat ABC vagy a kézzel készített konyakmeggy.
Kapcsolódó cikkeink
Önálló vállalkozásba szervezi víz- és prémiumital-üzletágát a Nestlé
A jövő év elejétől globálisan önálló vállalkozásba szervezi víz- és…
Tovább olvasom >150 millió dollárból bővíti a Nestlé USA dél-karolinai üzemét
A projekt keretében a vállalat egy újabb gyártósort telepít az…
Tovább olvasom >Új világkonyhamárkákat vezetett be a Nestlé
Új, nemzetközi gasztronómiai márkákat vezetett be a Nestlé az USA-ban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >