Új képzéssorozat a balatoni turizmusért: gyakorlatközpontú tréningek Keszthelyen
A balatoni turizmus fejlődésének egyik kulcsa a szolgáltatók versenyképességének növelése – ebben nyújt most célzott segítséget a Magyar Turizmus Akadémia és a VisitBalaton365 közös képzéssorozata. A májustól induló, Keszthelyen megszervezett tréningek kifejezetten a tó körül működő vendéglátóipari és turisztikai vállalkozások igényeihez igazodnak.

A négyévszakos Balaton a cél
Tudás, ami azonnal hasznosítható
„A balatoni vendéglátók számára is komoly kihívás naprakésznek maradni a rohamosan változó turisztikai trendek, a digitalizáció és a vendégigények folyamatos növekedése mellett”
– mondta Bacsi Krisztina, a Magyar Turizmus Akadémia szakmai vezetője. Hozzátette: a gyakorlatorientált tréningek célja, hogy kézzelfogható, azonnal beépíthető tudást adjanak a szolgáltatóknak.
A programokat a VisitBalaton365 regionális desztinációmenedzsment-szervezet keszthelyi irodája koordinálja, ahol a résztvevők helyben, utazás nélkül juthatnak hozzá az információkhoz – időt, energiát és költséget spórolva ezzel.
Képzések a modern turizmus nyelvén
Horváth Teréz, a keszthelyi DMSZ-iroda vezetője szerint jelenleg 1500 egész évben nyitva tartó szálláshely és vendéglátóegység működik a Balatonnál, akik hisznek a négy évszakos turizmusban. „Szeretnénk, ha a képzéseknek köszönhetően még több szolgáltató döntene az egész éves működés mellett” – tette hozzá.
A májusi-júniusi képzések az alábbi témákat ölelik fel:
1. Weboldalak és hirdetések optimalizálása Google eszközökkel
📅 2025. május 14. | 09:00–15:00
A képzés során a résztvevők gyakorlati példákon keresztül tanulják meg, hogyan hozhatják ki a maximumot Google Ads, Analytics és más digitális eszközök használatából.
2. Vendégértékelések kezelése profin
📅 2025. május 20. | 09:00–17:00
Az online értékelések kezelése ma már üzleti alapkövetelmény. A résztvevők megtanulják, hogyan fordíthatják a vendégvisszajelzéseket újabb foglalásokká.
3. Mesterséges intelligencia a turisztikai marketingben
📅 2025. május 28. | 09:00–14:00
AI-alapú eszközök bemutatása, amelyek segítségével akár 15 perc alatt több tucat marketingposzt is létrehozható. Haladó és kezdő marketingeseknek egyaránt hasznos.
4. Kommunikáció és upselling technikák
📅 2025. június 3. | 09:00–16:00
A személyes tréning során a résztvevők saját, hozott vendégszituációikat dolgozzák fel tréneri visszajelzéssel, miközben megtanulják, hogyan növelhető a bevétel hatékony kommunikációval.
Cél: négy évszakos Balaton
„A programmal szeretnénk hozzájárulni ahhoz, hogy a Balaton ne csak nyáron legyen élő turisztikai célpont, hanem egész évben vonzó maradjon a vendégek és a szolgáltatók számára is” – hangsúlyozta Princzinger Péter, a VisitBalaton365 ügyvezetője.
A kedvezményes részvételi díjjal meghirdetett képzésekre már elindult a regisztráció – a szakemberek szerint érdemes időben lefoglalni a helyeket, mert a gyakorlati fókusz miatt a csoportlétszám korlátozott.
További információ és jelentkezés: visitbalaton365.hu
Kapcsolódó cikkeink
Ötödik állomásához érkezett Regölyön a Market Építő Zrt. ROM Vándor örökségmentő programja: átadták a Somolyi templomromot
Átadták a Market Építő Zrt. ROM Vándor programjának keretében helyreállított…
Tovább olvasom >KSH: júniusban a vendégek száma 4,4, a vendégéjszakáké 5,1 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit
2025 júniusában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken közel…
Tovább olvasom >A Balaton mint ivóvizbázis kincs
A Balaton mint ivóvízbázis olyan kincs, amelyre több tízezer ember…
Tovább olvasom >További cikkeink
Eurostat: 2%-kal bővült az európai jégkrémgyártás 2024-ben
Az Eurostat friss adatai szerint 2024-ben az Európai Unióban 2%-kal,…
Tovább olvasom >Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >MBH-elemzés: A vártnál jobb GDP adatokat közölt a KSH
2025 második negyedévében a KSH által közzétett GDP adatok az…
Tovább olvasom >