Új kávémárka érkezett Budapestre
Megérkezett Budapestre Spanyolország egyik legnépszerűbb kávéja, a Cofesa. A kézműves módszerekkel előállított, családi vállalkozásban működő márka története ötvenéves távlatra nyúlik vissza. Budapesten egyelőre még csak néhány kávézóban kóstolható, de a nagy érdeklődésre való tekintettel várható, hogy hamarosan egyre többen keresik majd ezt a tiszta ízű, lágyan pörkölt kávéritkaságot.
A kiváló kávé története Andalúzia kisvárosainak és falvainak kies, szabadtéri kávézóiban kezdődött, ezeket a népszerű helyeket látta el saját pörkölésű kávéval a Diaz família, amely azóta is kizárólagos birtokosa a Cofesa kávénak. A kávészemek elsősorban Kolumbia legkiválóbb termőterületeiről érkeznek, de feldolgoznak még Costa Rica és Brazília legjobb ültetvényeiről származó kávészemeket is.
Természetesen a megbízható termőhely mellett a legfontosabb egy-egy kávémárka esetében a pörkölési eljárás, ez adja meg azt a sajátos karaktert, amely megkülönbözteti az egyes kávékat egymástól. A Cofesa a tradicionális, kézműves eljárásban hisz, ezért már harminc éve ugyanaz a kávépörkölő mester végzi el a kávészemek pörkölését. A mester szemrevételezéssel és kóstolással maga ellenőrzi valamennyi elkészült, csomagolásra váró tételt, így nem fordulhat elő minőségingadozás. Francisco Román kávészakértő évtizedek óta készíti el jellegzetesen lágy, egészen világos pörkölésű kávészemeit, és ma már tizennyolc éves fiát is elkezdte kitanítani a kávépörkölés csínjára-bínjára, így a Cofesa-nak továbbra sem kell aggódnia a megszokott, állandó minőség miatt.
A Cofesa kalandos úton került el a magyar fővárosba néhány vendéglátásban dolgozó szakember közvetítésével. „Először csak saját célra kerestünk egy izgalmas, Magyarországon unikálisnak számító fajtát, így akadtunk a Cofesa-ra, amelyet saját kávézóink számára kezdtünk el importálni” – mondja el a márka hazai debütálásáról Schanz Viktor, a Kiadó Kocsma Kft. társtulajdonosa. A néhány kávézóban megjelent márka aztán olyan gyors népszerűségre tett szert, hogy más vendéglátósok is keresni kezdték, így már közvetlenül a beszerzőnek adják le a megrendelést.
A márka hazai terjeszkedése sem követi a klasszikus márkaépítési utat: egyelőre szájhagyomány útján értesülnek róla a fogyasztók és a kávézótulajdonosok is. Nem meglepő, hogy egyelőre a pesti alternatív kávézók körében a legismertebb a Cofesa. A hagyományos piacépítés helyett laza, alternatív megközelítés jellemző a márka terítésére; a megrendelt tételeket biciklivel, vagy gyalogosan szállítják ki az egyes kávézókba, és szükség esetén a kávégépek szervizelését, javítását is maguk végzik. A Cofesa beszállítója három saját kávézóját látja el a kávéval, jelenleg további tíz helyre szállítanak a 100%-ban arabica kávéból.
A spanyol kávékultúra egyik jellegzetes kávékülönlegessége a Café BomBón, amely krémes állagú kondenzált tejből, egy erős eszpresszóból és kemény tejhabból áll össze látványos kinézetű kávés frissítővé. Ezt a kávékülönlegességet is meg lehet már kóstolni a Cofesa kávét kínáló helyeken.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Pénteken indul a Magyar Élelmiszerbank Egyesület karácsonyi akciója
Péntektől vasárnapig az Élelmiszerbank hagyományos karácsonyi kampányának keretében minden korábbinál…
Tovább olvasom >A karrierváltás kihívásai – számos pozícióra munkára kész jelöltet keresnek
Karrierváltás történhet kényszerből a megváltozott piaci vagy személyes körülmények miatt,…
Tovább olvasom >Egy, két, hárs – hársmézet népszerűsítő kampány indult
A téli időszak kedvelt immunerősítője, a hársméz áll az idei…
Tovább olvasom >