Új időszámítás az Oreo-nál

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 07. 16. 11:51

Social nyereményjátékkal startolt, a napokban pedig lokális fókuszú kommunikációval erősít az Oreo eddigi legnagyobb hazai kampánya, amely egészen szeptember 21-ig tart. A több hónapon átívelő aktivitás a digitális felületek mellett, megjelenik polczászlókon, metróaluljárós plakátokon, épülethálón és folklórjelmezes sampling formájában is. A koncepcióért, a kreatívokért és a teljes kivitelezésért a Republic Group felelt.

Kampánycél:

Az Oreo világszerte népszerű, ugyanakkor itthon nem rendelkezik olyan múltbéli beágyazottsággal, mint a tradicionális magyar édességek. A kampány célja éppen ennek az „örökséghiánynak” a márka előnyére fordítása: egy karakteres, humoros és önreflektív identitás kialakítása, amely nemcsak megkülönböztet, de érzelmi kötődést is teremt a hazai fogyasztókkal.

Üzenet:

Közös múltunk nincs. De közös jövőnk lehet.

Kreatív koncepció:

A kampány gerincét egy kifordított történelmi narratíva adja: a kreatívokon jól felismerhető történelmi-művészeti körítésben illetve azonosítható karakterek kezében tűnik fel az Oreo. A márka őszintén vállalja, hogy nem a magyar történelem része – de épp ettől friss, más, és szabadon újraképzelhető.

„Ez egy lokális, kimondottan Magyarországra fejlesztett Oreo kampány, amely nem nemzetközi anyagok adaptációjára épül. Szerettünk volna egy olyan kreatív keretet adni a kommunikációnak, amely nemcsak megkülönböztet, de kapcsolatot is teremt a magyar fogyasztókkal – mindezt humorral és öniróniával.”Bogár Tünde, Senior Brand Manager, Mondelez Magyarország

„A kampány kialakítása során azon dolgoztunk, hogy egyedi kulturális kontextust adjunk a márkának a hazai piacon. Nem alkalmazkodni akartunk, hanem a saját hangunkon megszólalni. Ez a hang pedig a humor erejével él, amely ugyan nemzetközi szinten reneszánszát éli, itthon mégoly kevés márka él vele vagy azt nem megfelelő minőségben teszi. A vizuális keretezés nagyon szuggesztív, uralja a hirdetések közegét, a suliból ismerős, áthallásos tematika pedig pillanatnyi megállásra készteti a rohanó fogyasztót”Ónodi-Szabó Mátyás, a Republic Group kreatívigazgatója

A key visualek mesterséges intelligenciával készültek, ami nemcsak technológiai, de márkakommunikációs szempontból is úttörő lépés a Mondelez történetében. A kreatívok merészek és figyelemfelkeltőek – épp úgy, mint maga az üzenet.

„A tervezés és megvalósítás során egyaránt gördülékeny volt az együttműködés a Mondelez és a Republic csapata között, ami kulcsszerepet játszott a magas minőségű és hatékony kivitelezésben. Mindig hatalmas öröm, amikor egy ekkora, márkakommunikációs szempontból világszinten is jegyzett márka rábólint a merészebb ötleteinkre, amelyekből aztán ilyen emlékezetes kampány születik.”Ódor Soma Head of Client Sevice, Republic Group

A kampány elemei:

  • Social nyereményjáték
  • Social média kampány
  • Online hirdetések
  • Épületháló
  • Polczászlók
  • Metróaluljárós plakátok
  • Sampling: Kolorádó Fesztivál
  • Folklórjelmezes sampling
  • BME gólyacsomag

Alkotók listája:

Megbízó: Mondelez Hungária Kft. / Mondelez Services Europe GMBH?

Marketingigazgató: Révész Richárd

Brand manager: Soós Katalin

Junior Brand Manager: Varga Renáta, Polyik-Tatos Anita

Senio Brand Manager: Bogár Tünde

Lead ügynökség: Republic Group

Kreatívigazgató: Ónodi-Szabó Mátyás

Head of Client Service: Ódor Soma

Account Manager: Turi Anita

Art director: Tassy Fanny

Szövegírók: Balassa Tünde, Sipos Máté

Médiaügynökség: Publicis Groupe Hungary

 

Kapcsolódó cikkeink