Új időszámítás az Oreo-nál
Social nyereményjátékkal startolt, a napokban pedig lokális fókuszú kommunikációval erősít az Oreo eddigi legnagyobb hazai kampánya, amely egészen szeptember 21-ig tart. A több hónapon átívelő aktivitás a digitális felületek mellett, megjelenik polczászlókon, metróaluljárós plakátokon, épülethálón és folklórjelmezes sampling formájában is. A koncepcióért, a kreatívokért és a teljes kivitelezésért a Republic Group felelt.
Kampánycél:
Az Oreo világszerte népszerű, ugyanakkor itthon nem rendelkezik olyan múltbéli beágyazottsággal, mint a tradicionális magyar édességek. A kampány célja éppen ennek az „örökséghiánynak” a márka előnyére fordítása: egy karakteres, humoros és önreflektív identitás kialakítása, amely nemcsak megkülönböztet, de érzelmi kötődést is teremt a hazai fogyasztókkal.
Üzenet:
Közös múltunk nincs. De közös jövőnk lehet.
Kreatív koncepció:
A kampány gerincét egy kifordított történelmi narratíva adja: a kreatívokon jól felismerhető történelmi-művészeti körítésben illetve azonosítható karakterek kezében tűnik fel az Oreo. A márka őszintén vállalja, hogy nem a magyar történelem része – de épp ettől friss, más, és szabadon újraképzelhető.
„Ez egy lokális, kimondottan Magyarországra fejlesztett Oreo kampány, amely nem nemzetközi anyagok adaptációjára épül. Szerettünk volna egy olyan kreatív keretet adni a kommunikációnak, amely nemcsak megkülönböztet, de kapcsolatot is teremt a magyar fogyasztókkal – mindezt humorral és öniróniával.” – Bogár Tünde, Senior Brand Manager, Mondelez Magyarország
„A kampány kialakítása során azon dolgoztunk, hogy egyedi kulturális kontextust adjunk a márkának a hazai piacon. Nem alkalmazkodni akartunk, hanem a saját hangunkon megszólalni. Ez a hang pedig a humor erejével él, amely ugyan nemzetközi szinten reneszánszát éli, itthon mégoly kevés márka él vele vagy azt nem megfelelő minőségben teszi. A vizuális keretezés nagyon szuggesztív, uralja a hirdetések közegét, a suliból ismerős, áthallásos tematika pedig pillanatnyi megállásra készteti a rohanó fogyasztót” – Ónodi-Szabó Mátyás, a Republic Group kreatívigazgatója
A key visualek mesterséges intelligenciával készültek, ami nemcsak technológiai, de márkakommunikációs szempontból is úttörő lépés a Mondelez történetében. A kreatívok merészek és figyelemfelkeltőek – épp úgy, mint maga az üzenet.
„A tervezés és megvalósítás során egyaránt gördülékeny volt az együttműködés a Mondelez és a Republic csapata között, ami kulcsszerepet játszott a magas minőségű és hatékony kivitelezésben. Mindig hatalmas öröm, amikor egy ekkora, márkakommunikációs szempontból világszinten is jegyzett márka rábólint a merészebb ötleteinkre, amelyekből aztán ilyen emlékezetes kampány születik.” – Ódor Soma Head of Client Sevice, Republic Group
A kampány elemei:
- Social nyereményjáték
- Social média kampány
- Online hirdetések
- Épületháló
- Polczászlók
- Metróaluljárós plakátok
- Sampling: Kolorádó Fesztivál
- Folklórjelmezes sampling
- BME gólyacsomag
Alkotók listája:
Megbízó: Mondelez Hungária Kft. / Mondelez Services Europe GMBH?
Marketingigazgató: Révész Richárd
Brand manager: Soós Katalin
Junior Brand Manager: Varga Renáta, Polyik-Tatos Anita
Senio Brand Manager: Bogár Tünde
Lead ügynökség: Republic Group
Kreatívigazgató: Ónodi-Szabó Mátyás
Head of Client Service: Ódor Soma
Account Manager: Turi Anita
Art director: Tassy Fanny
Szövegírók: Balassa Tünde, Sipos Máté
Médiaügynökség: Publicis Groupe Hungary
Kapcsolódó cikkeink
Promóció 2025: egyszerűség, adat, élmény
A Promóciók napjának nyitóelőadását Barna Tamás, a Republic Group tulajdonos-ügyvezetője…
Tovább olvasom >A Promóciók napján átadásra kerültek az „Év promóciója 2025” díjak
Idén 17. alkalommal került megrendezésre, a Trade magazin szervezésében az „Év…
Tovább olvasom >Dalí Bécsben: a Republic Group újabb nemzetközi sikere
A Republic Group ügynökség vezetésével nyílt meg Bécsben a Salvador…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fojtott tempóban: a cégvilág még zsugorodik, de lassul a visszaesés
A hazai cégek száma továbbra is csökken, de a visszaesés…
Tovább olvasom >Czomba Sándor: több mint 1,5 éve folyamatosan nő a fizetések vásárlóereje
Brüsszel hosszú ideje elhibázott gazdaságpolitikát folytat, a háborút támogatja a…
Tovább olvasom >Tenger, túra, távol-kelet: ezeken a nyomvonalakon mozognak a 2025-ös nyári utazási trendek
A magyar utazók idén nyáron is a bevált desztinációk felé…
Tovább olvasom >