Új helyszínekre kerülhetnek a palackvisszaváltó automaták az élelmiszerboltokban
A vezető élelmiszerboltláncok egyre inkább azt tervezik, hogy áthelyezik a palackvisszaváltó automatákat az üzletek belső tereiből azokon kívülre – számolt be róla a G7. Az automaták jelenlegi belső elhelyezése, különösen a forgalmas üzletekben, nem vált be, mivel a visszaváltók és a vásárlók egymást akadályozzák a boltokban. A láncok célja, hogy az automatákat az eladótéren kívül helyezzék el, ezáltal csökkentve a zsúfoltságot és a kellemetlenségeket mind a vásárlók, mind a személyzet számára.
Miért van szükség a változtatásra?

Muszáj költözni a belső üzlettérből
A forgalmas üzletekben sok vásárló nagy zsákokkal érkezik a palackok visszaváltására, ami torlódásokat és kellemetlen helyzeteket eredményezhet. Az eladótérben elhelyezett automaták tisztántartása is komoly kihívás az üzletek számára. Ráadásul, ha valaki csak palackot szeretne visszaváltani, gyakran át kell haladnia a pénztárakon, ami még több nehézséget okoz, különösen, ha az automaták nem működnek.
Mik a tervek?
A Spar és a Lidl kommunikációs vezetői egyaránt megerősítették, hogy a boltláncok vizsgálják az automaták elhelyezésének módosítását. Maczelka Márk, a Spar kommunikációs vezetője elmondta, hogy a rendszer működésével kapcsolatos tapasztalatok értékelése zajlik, és ez alapján döntenek majd a helyszínek áthelyezéséről. Tőzsér Judit, a Lidl kommunikációs vezetője szintén megerősítette, hogy a cég vizsgálja az automaták bejáratnál történő áthelyezésének lehetőségét.
Az áthelyezés kihívásai
Bár az automaták áthelyezése elsőre egyszerű megoldásnak tűnhet, valójában több technikai követelmény is nehezíti a folyamatot. Az áruházak kötelesek betartani a Mohu vagy a berendezés gyártója által megadott specifikációkat, amelyek a visszaváltási helyiség kialakítására vonatkoznak. Az automaták üzemeltetéséhez beltéri működési feltételek szükségesek, még akkor is, ha az automaták egy konténerben vagy az eladótéren kívüli más helyiségben kapnak helyet. Ez magában foglalja a megfelelő hőmérsékleti tartomány biztosítását, a zárhatóságot, az elektromos áramellátást és az internetkapcsolatot.
Az élelmiszerboltok tehát azon dolgoznak, hogy megoldják a palackvisszaváltás körüli problémákat, és egyszerűbbé, gördülékenyebbé tegyék a vásárlói élményt.
Kapcsolódó cikkeink
MOHU: több mint kétmilliárd PET-palackot, fémdobozt és üveget váltottak vissza az indulás óta a REpont rendszerén keresztül
Több mint kétmilliárd PET-palackot, fémdobozt és üveget váltottak vissza a…
Tovább olvasom >Alumínium csillogás a márkaépítésben
Fenntarthatósággal kapcsolatos aktuális kérdéseket járták körbe a Magyar Marketing Szövetség…
Tovább olvasom >140 millió visszaváltott palack az ALDI-nál
Az ALDI Magyarország üzleteiben rekordmennyiségű, immár mintegy 140 millió egyszer…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >Továbbra is a határon: májusban is lassult a feldolgozóipari növekedés
A Beszerzési Menedzser Index (BMI) 2025 májusában épphogy a bővülési…
Tovább olvasom >Tízmilliárdos kerettel indul újra a Magyar Falu Program – július 2-tól pályázhatnak az ötezer fő alatti települések
Tízmilliárd forintos keretösszeggel indul újra a Magyar Falu Program legújabb…
Tovább olvasom >