Új gyártósort avatott a Carlsbert kijevi sörgyárában
A dán Carlsberg Csoport új gyártósorral bővíti kijevi sörgyárát, amely 80%-kal növeli az üzem dobozos termékekre vonatkozó gyártókapacitását.
A csoport 1,5 milliárd hrivnyát (40 millió euró) invesztál 2023-ban ukrajnai üzletébe, amely beruházásnak ez az első része.
A vállalat szerint a beruházás 2023-ban az egyik legnagyobb külföldi invesztíció Ukrajnában.
A Carlsberg 1996-ban kezdte meg ukrajnai működését és azóta is az egyik legnagyobb külföldi beruházó az ország FMCG-szektorában. Az évek során a Carlsberg Ukraine több mint egymilliárd eurót invesztált az országban.
Dán-ukrán partnerség
Ole Egberg Mikkelsen ukrajnai dán nagykövet szerint a beruházás a régóta fennálló dán-ukrán partnerség keretében valósult meg.
– Dánia az Ukrajnához legközelebb álló partnerek egyike – mondta Mikkelsen. – Alig várjuk, hogy újra béke legyen. Most kell cselekednünk, és konkrét, kézzelfogható eredményeket kell elérnünk. A Carlsberg pontosan ezt teszi itt.
– A Carlsberg Dánia ipari fejlődésének egyik ikonja, amely már jóval azelőtt ismert volt társadalmi felelősségvállalásáról, hogy ezt a fogalmat megalkották volna.
Szimbolikus jelentőség
– Ez az új gyártósor szimbolikus jelentőségű, amely messze túlmutat az ukrajnai italgyártáson – mondta Mikkelsen.
– Jele annak, hogy egy fontos globális szereplő és az iparág egyik vezető vállalata, a Carlsberg bízik és kész befektetni Ukrajnában egy olyan időszakban is, amikor az ország még mindig harcban áll az orosz agresszió ellen.
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszerek és az alkoholmentes italok árának csökkenése lassult Ukrajnában
Ukrajnában 4,8 százalékra, idén a legmagasabb szintre gyorsult a fogyasztói…
Tovább olvasom >A világon elsőként vet ki CO2-adót Dánia a gazdaságokra
A sertéshús- és tejtermék-exportban jeleskedő Dánia 2030-tól adót vet ki…
Tovább olvasom >Tejitalok gyártásába invesztál a dán Arla
Az Arla Foods egy tőkeberuházással kívánja támogatni a Starbucks és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >