Új gyártósorral száz új munkahelyet teremtett a Nestlé Hungária Kft. Szerencsen
Száznyolcvanmillió forintos beruházással új gyártósort avattak hétfőn a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Szerencsen, a Nestlé Hungária Kft. gyáregységében, aminek köszönhetően 100 új munkahely jött létre, így 480-ra nőtt a dolgozók létszáma.
Munkások dolgoznak az új gyártósoron a Nestlé Hungária Kft. szerencsi üzemében. MTI Fotó: Vajda János
Jean-Pierre Polanen, a Nestlé Hungária Kft. gyárigazgatója beszédében azt mondta, az elmúlt 12 év fejlesztéseinek eredménye, hogy a szerencsi gyár mára európai italgyártó központtá fejlődött. Az itt készült termékek – Nescafé és Nesquik italpor – már 26 ország üzleteiben elérhetőek. A gyár éves termelése 30 ezer tonna, amiből 80 százalék exportra megy. Hozzátette, az új gyártósorral 10 százalékkal növekedett a gyár csomagolókapacitása. Jelenleg Angliába exportálják az új formátumot, nemrég pedig Németország felé is megindult szállítás és más országok is érdeklődnek.
Jean Grunenwald, a Nestlé Hungária ügyvezető igazgatója emlékeztetett, Magyarországon 1991-ben alakították meg a Nestlé Hungária Kft-t, és régóta jelen vannak Kelet-Magyarországon is – sorolta, példaként említve a diósgyőri és a szerencsi gyártóegységeket. Rámutatott, a cég gazdasági szerepe a szerencsi kistérségben meghatározó, 480 embernek adnak munkát, emellett a beszállítóik többsége magyar, akik több mint 6,5 milliárd forint értékben szállítanak termékeket és szolgáltatásokat a szerencsi gyár számára. Jean-François Paroz, Svájc magyarországi nagykövete arról szól, hogy Svájc a hetedik legnagyobb külföldi befektető Magyarországon, és a két ország kereskedelmi kapcsolatai az elmúlt évben örvendetesen fejlődtek. Jelenleg mintegy 39 ezer dolgozót foglalkoztatnak svájci cégek – jegyezte meg. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Újabb mérföldkő a füst nélküli világ felé – fontos állomáshoz érkezett a BAT új gyártócsarnokának fejlesztése Pécsett
A BAT Hungary bokrétaünnepséggel tette emlékezetessé, hogy második feléhez érkezett…
Tovább olvasom >Kihívások és lehetőségek között egyensúlyoz a magyar édesipar
A 2024-es év nyertesei az eladott mennyiség alapján sorrendben a…
Tovább olvasom >Megduplázza kazahsztáni beruházását a PepsiCo
A PepsiCo megduplázza a Kazahsztánban épülő sós snackeket gyártó üzemébe…
Tovább olvasom >További cikkeink
Havi ügy, közös felelősség: tescós vásárlással segíthetünk azoknak, akiknek nem telik menstruációs termékekre
Május 28-án, a menstruációs higiénia világnapján a Tesco arra hívta…
Tovább olvasom >Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Így maradhat egészséges a haj és bőr a közeledő nyári kánikulában is
A hajformázás, festés és szárítás mind gyengíthetik a haj belső…
Tovább olvasom >