Új globális hulladékkezelési stratégiát hirdetett a Coca-Cola
Új globális hulladékkezelési stratégiát hirdetett pénteken a Coca-Cola, a világ legnagyobb üdítőital-gyártója.
Csomagolási gyakorlatának gyökeres átalakításával az atlantai székhelyű vállalatnak az a célja, hogy 2025-ig csomagolóanyagai 100 százalékban újrahasznosíthatók legyenek, 2030-ig pedig 100 százalékra növelje palackjai visszagyűjtési és újrahasznosítási arányát.
„Bolygónk a csomagolási hulladékok problémájával küzd, így felelős vállalatként támogatnunk kell e kihívás megoldását. A hulladékmentes világ megvalósítható. Mi épp erre vállalkoztunk, és arra buzdítunk másokat is, hogy csatlakozzanak hozzánk” – mondta James Quincey, a Coca-Cola elnök-vezérigazgatója.
A pénteken meghirdetett Hulladékmentes Világ (World Without Waste) névre hallgató globális stratégia a Coca-Cola fenntarthatósági erőfeszítéseinek következő lépése. A vállalat 2015-ben, a tervezettnél öt évvel korábban elérte és túl is szárnyalta azon célkitűzését, hogy az üdítőitalaiban felhasznált vizet 100 százalékban visszapótolja a víznyerő helyeken.
A Coca-Cola Magyarországon forgalmazott PET-palackjai már most is 100 százalékban újrahasznosíthatóak, a hazai gyártás során felhasznált műanyag mennyisége pedig 15 százalékkal csökkent az utóbbi pár évben. Az újrahasznosított műanyag aránya jelenleg átlagosan 20 százalék, melyet 2030-ig 50 százalékra terveznek növelni Magyarországon.
A Coca-Cola a világ legnagyobb üdítőitalokat gyártó vállalata, több mint 500 szénsavas és szénsavmentes márkájával a világ több mint 200 országában van jelen. A palackozó partnerekkel közösen a Coca-Cola rendszerében több mint hétszázezren dolgoznak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új kólát vezet be a Coca-Cola
A Coca-Cola bejelentette: idén ősszel új termékkel bővül az amerikai…
Tovább olvasom >A Coca-Cola felülmúlta a várakozásokat – Európa húzta fel a negyedéves eredményeket
Erőn felül teljesített a Coca-Cola a legutóbbi negyedévben: a friss…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új adónem bevezetését javasolja az Európai Bizottság
Az Európai Bizottság a közelmúltban javaslatot tett az Európai Unió…
Tovább olvasom >Egy különleges együttműködés az Unicum Riserva és a beck@grecsó duó között: útjára indult a „szeretet vessző béke”
Az Unicum Riserva támogatásában márciusban debütált a beck@grecsó formáció új…
Tovább olvasom >Újabb elismerés a Borsodi Sörgyár jó munkahelyi gyakorlataiért
Második alkalommal ítélték oda a Borsodi Sörgyárnak a Sokszínű és…
Tovább olvasom >