Új globális energiatakarékossági programot indított a METRO
A METRO az energiatakarékosság világnapján indítja el Energiatudatossági Program nevű kezdeményezését. A program célja a vállalat ökológiai lábnyomának csökkentése, hiszen az energiafelhasználás ennek 65%-át teszi ki. A vállalat világszerte 700 áruházában hirdeti meg energiatakarékossági programját, mellyel a hatékonyabb energiagazdálkodási intézkedések bevezetésére ösztönzi a nagykereskedéseket. A METRO a program keretében az áruházak dolgozóitól is várja az ötleteket, tapasztalataikat az energiatakarékosság terén.
A dolgozók feladata, hogy otthonaikban törekedjenek az energiatakarékosságra, tapasztalataikat és ötleteiket pedig az áruházakban is bevezetik. A legjobban teljesítő áruházat és a leghatékonyabb ötletet bemutató dolgozókat a program során díjazzák is.
A vállalat 2013 augusztusára azt a célt tűzte ki maga elé, hogy 5%-al csökkenti energiafelhasználását világszerte a 2011-es átlaghoz képest. Ez összesen 15 millió eurós megtakarítást jelentene az idei évre nézve, melyet 2015-ig 18%-os energia megtakarítás, vagyis 37 millió eurós megtakarítás követne, mellyel a vállalat tovább erősíti versenyképességét és hírnevét. A METRO CSOPORT Energiahatékonyság-mérő rendszeren keresztül folyamatosan megfigyelik minden áruházban az energiafogyasztás alakulását, és minden áruháznak a helyi viszonyoknak megfelelően előírt takarékossági szintet kell teljesítenie.
A magyarországi áruházakban a programnak megfelelően elsődlegesen a villamos energia megtakarításokra helyezik a hangsúlyt, így dolgozóikat is erre ösztönzik, de olyan területeket is érintenek majd, mint a vízfogyasztás, a fűtés és a teljes szén-dioxid-kibocsátás. A hazai áruházakban is sikerrel működik a „Sok kicsi sokra megy” kampány, melynek célja a környezettudatosságra ösztönzés. Az áruházakban a hűtött árut energia hatékony hústermekben kínálják, az üvegfallal elkülönített termekben az állandó hőmérséklet 0 Celsius fok. Továbbá minden áruházban új automata ajtókat üzemeltek be a hústermek bejáratánál, így tovább csökkentve a fűtésre használt energia mennyiségét. A Budaörsi áruházban kísérleti jelleggel a zöldség-gyümölcs részleget fallal vették körül szintén energiatakarékossági célból.
Minden áruházban az új, R 404 A típusú, a környezetvédelmi előírásoknak megfelelő hűtőközeget használnak, melynek nincs ózonkárosító hatása, s minimális az üvegházhatást fokozó tulajdonsága. A fekvőhűtő ládák üveg tolótetővel rendelkeznek, és az összes mélyfagyasztó hűtőre is tolótető került, mely kb. 30 százalékos villamosenergia-megtakarítást is jelenthet. A háztartási gépek megvilágításához már LED-égőket használnak.
A fagyasztást, hűtést igénylő termékek elkülönítése, a modern, energiatakarékos hűtési rendszerek alkalmazása nagymértékben hozzájárul a fűtésre használt energia csökkentéséhez. Az áruházak fűtésére használt energiáját csökkentik az áruházak, illetve az áruátvétel között felszerelt gyorskapuk is.
A METRO Cash & Carry felelős vállalatként üzleti alapelvei kidolgozásánál mindig figyelembe veszi a különböző környezeti hatásokat, különös tekintettel az energia-és erőforrásokra, valamint a káros anyag kibocsátásra (pl. CO2). Annak érdekében, hogy a METRO működésének környezetre gyakorolt káros hatását – szem előtt tartva a világszerte egyre növekvő energiafelhasználási költségeket – folyamatosan csökkenteni tudja, a fenntarthatósági törekvéseit működésének egyik központi alappillérévé tette. A vállalat ökológiai lábnyomának 65%-át az energiafelhasználás teszi ki, ezért elsősorban ezen a területen kívánnak csökkenést elérni.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Magyar női vízilabda támogatója lett a Helia-D
Együttműködési megállapodást jelentett be a Helia-D és az UVSE Vízilabda…
Tovább olvasom >Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >