Új gabonafajták előállítását szolgáló génszerkesztési eljárást fejlesztett egy magyar kutatócsoport
Gazdaságilag hasznos gabonafajták előállítását szolgáló génszerkesztési eljárást fejlesztett az Agrár-biotechnológia és precíziós nemesítés az élelmiszerbiztonságért Nemzeti Laboratórium kalászos gabonakutatás munkacsoportja – közölte az intézmény hétfőn az MTI-vel.
Az élelmiszer mennyiségi és minőségi javításának feltétele a magas termőképességű és a kórokozóknak ellenálló gabonafajták előállítása – indokolták a korszerű nemesítési eljárásokra összpontosító kutatást, amely az új módszerek szabadalmaztatására és gyakorlati alkalmazásukra is kiterjed.
A fejlesztés eredményeképp állami elismerésre bejelentett fajtajelölt ellenáll a hálózatos levélfoltosság gombabetegségnek, amely erősen terjed Európában. A rezisztens árpafajta bevezetése lassíthatja a kórokozó terjedését, és mérsékelheti az ebből származó károkat – ismertették a közleményben.
Az Agrár-biotechnológia és precíziós nemesítés az élelmiszerbiztonságért a HUN-REN Agrártudományi Kutatóközpont, a HUN-REN Szegedi Biológiai Kutatóközpont és a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE) konzorciumi összefogásával jött létre.
Kutatásaik elősegítik az egészséges élelmiszer előállítását, és megoldásokat javasolnak a klímaválság hatásainak mérséklésére, a környezetterhelés csökkentésére az „Egy Egészség” – a növény, az állat, az ember és a környezet egészségének egysége – szemléletében. 2026-ban záruló projektjük 2,431 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásban részesült a Nemzeti Laboratóriumok létrehozása és komplex fejlesztése pályázaton. A szerződött összeg 100 százalékos támogatást biztosít a fejlesztéshez – olvasható a MATE honlapján közzétett tájékoztatóban.
Kapcsolódó cikkeink
Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >Új munkavállalói értékrend formálódik – avagy mit jelent ma a „jó munkahely”?
A Randstad globális kutatása, a Workmonitor 2025 átfogó képet ad…
Tovább olvasom >EY: Kiveszőben a márkahűség – szinte csak az ár-értékarány számít
Világszerte aggódnak a vevők az egyre emelkedő megélhetési költségek miatt,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >Indul a „Micsoda malacunk van!” sertéshús-népszerűsítő kampány – videóval
A magyar termékek vásárlása a nemzetgazdaságot támogatja, munkahelyek megtartását segíti,…
Tovább olvasom >KPMG: Egyszerre optimisták, aggódnak és izgatottak a magyarok, ha AI-ról van szó
A KPMG és a Melbourne-i Egyetem közös nemzetközi kutatása szerint…
Tovább olvasom >