Új formátumot tesztel a Praktiker
Több új kezdeményezése mellett 1-2 ezer négyzetméteres kisáruház-formátum tesztelését kezdené meg a Praktiker az év végén. Színkódolással 3 árszintet vezet be a gyors és hatékony vásárlói tájékoztatás érdekében. Folyik az áruházak átépítése, modernizációja. A kiemelt vevőkkel Key Acount csapat foglalkozik.
Az elhúzódó válság hatásait senki nem kerülheti el. A barkács csatorna is forgalom- és vevőszámvesztést szenvedett el 2009 óta. A lakosság átlagosan már csak havi 5000 forintot (Forrás: GfK) költ a lakása, háza csinosítására, karbantartására – kezdte Karl-Heinz Keth, a Praktiker Kft. ügyvezető igazgatója helyzetfeltáró bevezetőjét egy zártkörű sajtóbeszélgetésen.
Optimizmusra ad azonban okot, hogy a német anyavállalat márciusban 7 millió eurós tőkeinjekcióval fejezte ki elkötelezettségét a magyar piac és a hazai Praktiker hálózat iránt. Keth úr hangsúlyozta, hogy itthon másképp működik a szervezet, más profillal jelennek meg, mint Németországban vagy Kelet-Európában. Hazánkban a folyamatosan megújuló, letisztult szortiment a fő jellemző, amit az idei évben zajló áruház-átépítések is képviselnek. Az eladótér átlátható, még inkább vásárlást segítő lett. Elsőként a Bécsi úti áruház készült el, és a vásárlók nagyon kedvezően fogadták a változásokat.
Színesen egyértelmű
Az augusztusi katalógusban jelent meg először az a háromszintű árrendszer, ami szintén a vevők könnyebb és gyorsabb vásárlási döntésének meghozatalát segítik elő. A széles választékot felvonultató kategóriákban ugyanis nehezebben tájékozódhattak eddig a kevésbé gyakorlott vásárlók. Most egy könnyen értelmezhető, ár- és minőségalapú iránytűt kapnak, amit a szórólapokban és az eladótérben egyaránt könnyen nyomon követhetnek. Sárga színnel, „Takarékos ár” felirattal jelölik a belépő, első áras termékeket. Zöld színkódot kapott a „Bizalommal ajánljuk” jó ár-érték arányt képviselő középáras termékkör. A prémium kategóriás ajánlatokat pedig kék színnel és „Minőséget otthonába” szlogennel jelenítik meg.
A saját márkás termékek köre folyamatosan bővül, mind a kedvező árú, de a szigorú német minőségi követelményeknek megfelelő Budget, mind az ár-érték arányban kiemelkedő közép-felsőáras Praktiker-vonal egyre inkább fókuszba kerül. A döntés célja a szortiment optimalizálása és a Praktiker márka további erősítése. Az önálló importtevékenységet a 2012 májusában megszerzett AEO (Authorised Economic Operator) tanúsítványuk is jelentősen megkönnyíti.
2012 áprilisában indították el négy áruházban a Zöld Pont-kezdeményezést, ahol a vásárlók háztartásuk energiatakarékosabbá tételére kaphatnak javaslatokat, legyen szó napelemről, LED-világításról vagy hőszigetelésről, a szakértők szinte minden kapcsolódó témában naprakészek.
A fenntartható fejlődés érdekében a Praktiker saját „zöld portfólióval”, környezetkímélő és energiatakarékos termékválasztékkal is rendelkezik, amely bemutatására több zöld témájú kiállításon standdal jelent meg.
Vevőcsoportok becsatornázva
A különböző vevői célcsoportokhoz különböző megközelítéseket alkalmaznak. A professzionális és nagy vásárlókkal például régiós lebontásban 6 Key Account Manager foglalkozik, így biztosítva a kiemelt vevők igényeinek legteljesebb körű lefedését.
Egyre többen vásárolnak online felületeken hazánkban is. Ezt a tendenciát a Praktiker webshop 30 százalékos értékesítési növekedése is bizonyítja, így ez a csatorna továbbra is, bővülő potenciállal, a vevők rendelkezésére áll. A telefonos kommunikációt előnyben részesítő ügyfelek pedig a Call Center munkatársaihoz fordulhatnak.
– Az országot járva azt érzékeltem, hogy kisebb településeken, amelyektől viszonylag messze esik egy Praktiker áruház, szívesen fogadnának a vásárlók egy kisebb alapterületű, könnyen megközelíthető Praktiker miniáruházat. Úgy gondoltuk, ennek a formátumnak lehet jövője, ezért az év végén két helyszínen, Budapest közelében és Kelet-Magyarországon, a megfelelő engedélyekkel rendelkező kereskedelmi célú ingatlanban tervezzük az egy éves teszt elindítását – vázolja a közeljövő fejlesztési terveit Karl-Heinz Keth. A pilotprojektet a teljes, nemzetközi Praktiker csoport figyelemmel kíséri, hiszen pozitív eredmény esetén a kiterjesztés több országot is érinthet.
(X)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >