Új fejlesztésű nyersétolaj- és gabonaszállító vagonokat lízingel a fényeslitkei EWG a svájci Wascosától
Típusonként hatvan darab új fejlesztésű és környezetbarát nyersétolaj- és gabonaszállító vagont vesz tartósan bérbe a Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Fényeslitkén található East-West Gate (EWG) intermodális terminál a svájci Wascosától, és további 180 vasúti kocsi szállításáról is tárgyalnak a céggel – jelentette be az EWG vezérigazgatója a vállalat szerdai sajtótájékoztatóján.
Tálosi János elmondta, az EWG vasúti flottájában 5 Traxx, 1 Siemens Vectron és 3 Szergej mozdony, valamint több mint 200 darab kocsi van. Az új, könnyített szerkezetű, nagy térfogatú „zöld vagonokat” kizárólag környezetbarát szállításra, mezőgazdasági termékek fuvarozására használja majd a vállalat, elsősorban ukrán gabona és nyersétolaj szállítására Dél- és Nyugat-Európába.
A vagonokból eddig 30 gabonaszállító érkezett meg, még 30 érkezik május végén, a többit júniusban és júliusban várják – tette hozzá.
Tájékoztatása szerint a vállalat célja, hogy 400 darab tehervagonnal dolgozhassanak, ami biztosítja az elvárt forgalmat a terminálon, a gördülőállomány 15 ezer tonnás kapacitását.
Tálosi János megjegyezte, zajlik a dokumentáció elkészítése az ukrán vasúttársasággal, az együttműködés jelentősen megnöveli majd a terminál forgalmát. A vállalat Szergej mozdonyai közül kettő széles nyomtávú, így a határforgalomhoz nem lesz szükségük harmadik partnerre.
A vezérigazgató úgy fogalmazott a vasúti áruszállításban a konténereké a jövő, hiszen – mint mondta – a felül nyitott konténerekben a gabona mellett egyaránt lehet akár vasércet is szállítani, és ezzel a módszerrel a raktározás sem környezetszennyező, hiszen nem a földön tárolják az árut – fűzte hozzá.
Tálosi János szerint három hónapon belül elindíthatnak egy naponta közlekedő, kamion-vontatmányokat szállító járatot Munkács, Bátyú és a fényeslitkei terminál között, ami tehermentesítheti a kamionforgalmat a közeli ukrán-magyar határon, ahol az utóbbi időben jelentősen megnőtt a várakozási idő.
Kiss Júlia, a Wascosa értékesítési képviselője a sajtóeseményen elmondta, az EWG-hez érkezett gabonaszállító kocsik a legmodernebb technológia alapján készülnek, így a megadott maximális vonathosszokon belül a lehető legtöbb vagont használhatják fuvarozásra. Hozzátette, a vagonok térfogata 95 köbméter, 20 tonna önsúly mellett 70 tonna nettó árut szállíthatnak velük búzából vagy kukoricából.
A Fényeslitkén működő, 30 milliárd forintból felépült intermodális terminál 2022-ben kezdte meg működését és évente akár 1 millió darab 20 lábas konténert is tud kezelni. Emiatt elméleti kapacitását és területét tekintve is a legnagyobb ilyen létesítmény Európában.
A terminálon Európában elsőként távolról, 5G technológiával irányítják a darukat, emellett a cég egy 3 dimenziós modellen keresztül valós időben tudja követni a logisztikai központ működését – írták.
Kapcsolódó cikkeink
Új lendületet vett a magyar tengeri konténerforgalom
Miután tavaly a Szuezi-csatorna lezárása és a globális útvonalak átszervezése…
Tovább olvasom >Új csarnokkal bővült a WING fejlesztésében álló East Gate PRO Business Park
Újabb fontos állomáshoz érkezett a fóti East Gate PRO Business…
Tovább olvasom >Több mint szállítmányozás – A logisztika határai és lehetőségei a Magyar Szállítmányozók Napján
„Meg kell érteni a jelent, és gondolkodni kell a jövőről.”…
Tovább olvasom >További cikkeink
Zöldséget gyereknapra – meglepő akcióval készül a foodora
Gyümölcs- és zöldség akciót hirdet a foodora gyereknap alkalmából, hogy…
Tovább olvasom >EY: Kulcskérdéssé vált az energiabeszerzés – egyre több cég versenyképességét vetik vissza az ingadozó árak
A cégek többsége aggódik a növekedéshez szükséges energia beszerzése miatt,…
Tovább olvasom >Változás a Danone magyarországi vezetésében: Csaplovics Péter az új értékesítési igazgató
2025. májusától Csaplovics Péter tölti be a Danone magyarországi értékesítési…
Tovább olvasom >