Új fejezetet ír a Rimi Baltic a Salling Grouppal
Csendben megerősítette pozícióját a Rimi Baltic, miközben egyre kiélezettebb verseny folyik a balti élelmiszer-kiskereskedelemben. A Rimi hipermarketeknek sikerült megőrizniük agilitásukat és nyereségességüket a Lidl piaci térhódítása közepette is. Ám a lánc tulajdonjoga hamarosan a dán Salling Grouphoz kerül, ami komoly változást hozhat 2025 júniusában. Szakértőnk, Sebastian Rennack fotóriportja az e változást megelőző pillanatot ragadja meg.
A lettországi Rimi hipermarketek a svéd ICA Gruppen balti tevékenységének gerincét alkotják, ám a láncot az év második felétől a dán Salling Group veszi át. Az ország 140 Rimi üzletéből 2024 végéig 39 működött nagyméretű hipermarketként, míg Baltikum-szerte közel egyharmaduk tartozik a legnagyobb alapterületű üzleteket jelölő csatornához. A cégcsoport fellegvára továbbra is Lettország, ahol a Rimi Baltic bevételeinek közel fele termelődik, és ahol az élelmiszerpiacból – jóval megelőzve Észtországot (13%) és Litvániát (7%) – 24%-kal részesedik.
2024-ben Lettország a Rimi Baltic leggyorsabban növekvő piaca volt, ahol a nettó árbevétel euró alapon 3,5%-os növekedést ért el. A vállalat szerint a lánc mindhárom országban növelte piaci részesedését, mely pozitív lendületet a pánbalti kezdeményezések – így a választékoptimalizálás, a költséghatékonysági intézkedések, a 700 termékre vonatkozó tartós árcsökkentések és a növekvő sajátmárkás jelenlét – támogatták. Ezek az erőfeszítések hozzájárultak a nyereség folyamatos emelkedéséhez: a Rimi Baltic korrigált nyereséghányada a 2022-es 3,7%-ról 2023-ban és 2024-ben egyaránt mintegy 3,9%-ra emelkedett, ami jól tükrözi a kereskedő versenykörnyezetben mutatott ellenálló-képességét. A 2025-ben a hangsúly továbbra is a választék fejlesztésén, a promóciós árképzésen és a kiváló ár-érték arányú ajánlatokon lesz, a hűségprogramokba és az ellátási lánc hatékonyságába történő folyamatos beruházások mellett.
Érdekes módon, míg a hipermarketek Európa nagy részén veszítettek vonzerejükből, a Rimi Baltic továbbra is ígéretesnek tartja ezt a formátumot: 2020 és 2024 között hat új hipermarket nyílt Lettországban és Litvániában. A koncepció önmagában is figyelemre méltó: a tagolt eladótér és az U-alakban kialakított termékzónák gyorsabb és intuitívabb vásárlást tesznek lehetővé, választ adva a nagyáruházakban gyakran tapasztalt tájékozódási nehézségekre. A vásárlók az üzlet fő folyosójáról teljes kategóriákat tekinthetnek át, mielőtt a belépés mellett döntenének. Az önkiszolgáló pénztár és a scan & go rendszerek pedig már rég alapfelszereltségnek számítanak.
A Rimi hipermarketek annál is különlegesebbek, hiszen híresek széles friss csemegekínálatukról, amelyben megtalálhatók házon belül készült saláták, illetve azonnal fogyasztható és melegíthető ételek. E gasztronómiai fókusz tovább támogatja a Rimi Balticnak a balti kiskereskedelemben elfoglalt kiemelkedő helyét.

A Rimi Baltic kiskereskedelmi tevékenységének gerincét a nagy alapterületű üzletek adják

A koncepcióban világosan elkülönülnek egymástól a főfolyosón található szezonális kihelyezések, a polcvégen elhelyezett promóciók és a standard választék

Az egyes kategóriák U-alakú termékzónák (öblök) formájában kerültek elhelyezésre

Az egyes részlegeket külön színkódok jelölik az egységesség és a termékkategóriák megkülönböztetése érdekében

A kozmetikai részlegen az impulzuscikkek, mint például a nagy forgalmú hajápoló termékek és kiegészítők a hátsó fal mentén kaptak helyet azért, hogy a vásárlókat az üzlet belseje felé vonzzák

A zöldség-gyümölcs részlegen a természetesség hangulatát teremti a fa berendezés és a fonott kosarak

A Scan-and-go technológia a Rimi hipermarketekben alapfelszereltség; az ömlesztett áru, például a pékáru vonalkódja csak a súly mérése után scannelhető

A Rimi „Selection by Rimi” felirat alatt emeli ki prémium olasz sajátmárkás termékcsaládját

A növekvő kényelmi trendre reagálva különböző, hűtést nem igénylő főtt zöldségalapú levesek kaphatók

A hátsó pultos részen a Rimi frissen elkészített ételeket kínál és salátabárba invitálja a vásárlókat

A legtöbb étel ára 2,00 és 3,00 euró között van

Az előkészítő terület beláthatósága a bizalmat és a hitelességet hivatott támogatni

A húspultban frisshús, valamint pácolt baromfi és grillhúsok széles választéka kapható

A hagyományos kolbászokat és felvágottakat tartalmazó fali hűtőkben a szalámi és a hosszan érlelt termékek dominálnak

A Mano Rimi hűségkártya-tulajdonosoknak szóló exkluzív ajánlatokat az árakat megjelenítő piros plakátok emelik ki

A polcvégek az adott kategóriáknak megfelelő vizuális jelzőtáblákként szolgálnak

A kiterjedt borrészleg bejáratánál a Rimi alkoholmentes borokat, pezsgőket és 5,99 eurós árkategóriájú palackokat mutat be

A fagyasztott árukat a pénztárak közelében helyezték el, hogy minimalizálják a termékek fizetés közbeni kiolvadásának kockázatát

A Rimi az elsők között volt azon balti kiskereskedők között, amelyek valamennyi üzletükben bevezették az önkiszolgáló pénztárgépeket

Az önkiszolgáló pénztárak a fő kasszazónába integrálódnak, így egy pénztáros egyszerre több vásárlót is ki tud szolgálni
Kapcsolódó cikkeink
Észak-Európában erősít a Salling Group
Az, hogy a Salling Group több mint 300 Rimi üzletet…
Tovább olvasom >Az impulzusvezérelt felfedezésre alapoz a Tedi
Európai terjeszkedését egy olyan jól skálázható diszkontmodellel igyekszik felgyorsítani a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerdiszkontok logikáját követve diktálja szegmensében a tempót az Action
Gyorsan, versenytársait megelőzve terjeszkedik az Action Közép- és Délkelet-Európában. A…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szegeden nyílt meg az ország első hibrid okosboltja
Szegeden nyílt meg csütörtökön az ország első hibrid okosboltja, a…
Tovább olvasom >Májusban csökkent a GKI konjunktúra indexe
A GKI Gazdaságkutató Zrt. – az EU támogatásával végzett –…
Tovább olvasom >Az árréstop zökkenőmentes kivezetését segítő javaslatokat tesz az OKSZ
Az Országos Kereskedelmi Szövetség nemzetközi élelmiszer-kiskereskedelmi vállalkozásai a további bizonytalanság…
Tovább olvasom >