Új „egyszerűen NÉLKÜL” logót vezetett be a SPAR Ausztriában

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 10. 29. 09:28
🎧 Hallgasd a cikket:

Az osztrák SPAR több mint 830 saját márkás termékén vezette be az „einfach OHNE”, azaz „egyszerűen NÉLKÜL” logót, amely azt jelzi, hogy az adott élelmiszer nem tartalmaz mesterséges ízfokozót, aromát, színezéket vagy tartósítószert.

A jelölést a Élelmiszerkutató Intézet, az LVA engedélyezte, az ily módon jelölt termékek köre pedig hetente újabbakkal bővül.

A SPAR célja, hogy a modern technológiák segítségével és optimalizált receptúrák révén minél több természetes, adalékanyagmentes élelmiszerterméket kínáljon. Markus Kaser, a SPAR igazgatósági tagja szerint az élelmiszereknek egyszerre kell praktikusnak, biztonságosnak és ízletesnek lenniük – a természetesség megtartása mellett.

Egy friss, 1000 fős kutatásból a természetes termékek iránti egyértelmű elmozdulás trendje rajzolódik ki: a vásárlók 71%-a figyel az adalékanyagokra, 80% pedig nem szeretne ízfokozót az ételeiben.

A SPAR az új fejlesztések mellett a jelenleg forgalmazott termékeket is folyamatosan felülvizsgálja, és ahol lehet, csökkenti az azokban megtalálható adalékanyagok számát.

Az „egyszerűen NÉLKÜL” logó legalább két, ideális esetben mind a négy előírt kritérium teljesülését jelzi. Ugyanakkor például jogi vagy csomagolási okokból előfordulhat, hogy még a kritériumok teljesítése ellenére sem kap minden termék jelölést.

SPAR

 

Kapcsolódó cikkeink