Új dinasztia a magyar ásványvízpiacon
A Szentkirályi Ásványvíz Kft. és Közép-Európa legnagyobb ásványvíz-palackozó vállalata, a cseh Karlovarské Minerální Vody (KMV) személyében idén tavasszal két, közös filozófiát valló családi vállalkozás lépett stratégiai partnerségre. A Central European Mineral Water Holding (CEMW) két tulajdonosa Balogh Levente, a Szentkirályi alapítója és a sikeres európai ásványvízpiaci háttérrel rendelkező olasz Pasquale család. Magyarországról, az egyesülésről, a családról, céljaikról és lehetőségeikről Alessandro Pasqualéval beszélgetünk.
– Miért éppen Magyarország?
– Közép-Európa egy egyedülálló vízgyűjtő terület, amelyen belül Magyarország kivételes természetes ásványvízkinccsel bír, emellett pedig erős GDP és növekvő fogyasztói bizalom jellemzi. Ezek következtében nagyszerű lehetőségeket nyújt az ásványvízpiacon.
– Ezek szerint ásványvízfogyasztó nemzet vagyunk?
– Igen, határozottan! Európai viszonylatban Magyarországon az egyik legmagasabb az egy főre jutó fogyasztás, amit az elmúlt 20 évben erőteljes, 700% százalékos növekedés előzött meg; bár ezt szinte teljes egészében volumennövekedés okozta. Annak ellenére, hogy az átlagbérek több mint 400 százalékkal nőttek, az ásványvizek átlagos fogyasztói ára mindössze 17 százalékkal emelkedett, ami a legalacsonyabb a magyar élelmiszerpiacon, és jóval az infláció alatti.
– Ez azt jelenti, hogy a magyar fogyasztók áremelésre számíthatnak a jövőben?
– Az áremelés hasznot hozhat a beszállítók és a kereskedők számára, a fogyasztóknak azonban nem. Úgy gondolom, hogy a piaci növekedés egyetlen lehetséges módja az, ha innovációval, edukációval, márkaépítéssel és jobb vásárlói élménnyel valódi értéket teremtünk a fogyasztók számára.
– Tudna példát említeni?
– A Magnesia, amely az utóbbi időben a legkeresettebb közép-európai ásványvízmárkánk lett, kitűnő példa. A Magnesia értéket teremt, és teljes mértékben megfelel egy egészséges itallal kapcsolatos fogyasztói elvárásoknak. A kommunikációnk során folyamatosan hangsúlyozzuk a magnézium egészségre gyakorolt pozitív hatását, a klasszikus tévéreklámok mellett személyre szabott, az egyes célcsoportok számára vonzó rendezvényekkel, szponzorációval, online hirdetésekkel, PR-üzenetekkel vagy akár szóbeszéd útján. Magyarországon most azon dolgozunk beszállítóinkkal együtt, hogy a négy vezető márkánk segítségével hogyan tudunk még több értéket teremteni a fogyasztóink számára. Az első néhány évben a termékfejlesztés és a vásárlói élmény mellett arra koncentrálunk, hogy fogyasztóink elkötelezettségét ne egyszerűen árakciókkal növeljük.
– Mik a pontos terveik? Bevezetnek például új termékeket?
Továbbra is a két vezető márkánkra, a Theodorára és a Szentkirályira koncentrálunk: a márkaérték növelése mellett a vásárlói elkötelezettség növelésére törekszünk, és 2016-ban új és visszatérő termékek bevezetését is tervezzük három termékkategóriában.
– A Holding nemrég jött létre. Hogyan érinti a terveik megvalósítása a mindennapi munkát?
Jelenleg még zajlik a két cég egyesítése. Szerencsére nagyszerű szakemberekkel dolgozunk, akik végső soron erősítik egymást, és egyre közelebb visznek minket ahhoz a közös célunkhoz, hogy Közép-Európa vezető ásványvízgyártója lehessünk.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >A Lidl vásárlóinak köszönhetően közel 24 millió forintnyi adományt kapnak a rászoruló
Két hét alatt 15,5 millió forint értékű élelmiszeradomány-utalvány és közel…
Tovább olvasom >Már itthon is elérhető Dirk Rossmann önéletrajzi írása
A klímakatasztrófával foglalkozó oköthrillerei után megjelent magyarul Dirk Rossmann, a…
Tovább olvasom >