Új dinamikák a drogériapiacon: a dm vezet, a Müller megelőzte a Rossmannt

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 06. 03. 12:42

A hazai drogérialáncok élmezőnyében komoly átrendeződés zajlott le 2024-ben: a dm megtartotta vezető pozícióját, miközben a mindössze 34 üzlettel működő Müller megelőzte a Rossmannt az adózott eredményeket tekintve – derül ki a vállalatok friss üzleti beszámolóiból, melyekre a Pénzcentrum elemzése világított rá. A verseny új lendületet vett, és immár nemcsak árbevételben, de a dolgozói bérek és létszám alapján is új erőviszonyok látszanak kirajzolódni.

Lépésről lépésre vette át a vezetést a dm

A dm évek óta domináns szereplő a hazai piacon: 2021-től egyre látványosabban távolodott el versenytársaitól, 2023-ban pedig hatalmasat ugrott az adózott eredménye, amellyel messze maga mögött hagyta a Rossmannt és a Müllert. Bár 2024-ben ez az eredmény visszaesett, az előny megmaradt. Eközben a Müller látványosan felzárkózott: míg 2023-ban csak megközelítette a Rossmannt, 2024-ben már le is hagyta azt.

Árbevétel: továbbra is a dm az élen

Az árbevétel-alapú rangsorban is a dm bizonyult a leggyorsabban növekvő szereplőnek 2024-ben, igaz, a növekedés üteme elmaradt a korábbi évek dinamizmusától. A Rossmann és a Müller is kisebb bővülést könyvelhetett el, de a dm így is tartotta a vezető pozícióját. A Müller kiugró eredményei különösen figyelemre méltók, tekintettel arra, hogy bolthálózata továbbra is jóval kisebb, mint versenytársaié.

Bérek: meglepetés a dm-től

Az elmúlt években általános vélekedés volt, hogy bár a dm foglalkoztatja a legtöbb munkavállalót, a legmagasabb béreket a Rossmann biztosítja. Ez a trend 2024-ben megfordult: a dm béreinek emelkedése olyan mértékű volt, hogy az „átlagbér” mutató alapján egy hajszállal megelőzte a Rossmannt. Fontos hangsúlyozni, hogy ezek a számok az összes munkavállalót – az áruházi dolgozóktól a felsővezetőkig – egy kalap alá veszik, így csak közelítő értéket jelentenek.

Foglalkoztatás: a dm fölénye tovább nőtt

A dm ma már több mint 3200 munkavállalót foglalkoztat, ezzel többet, mint a Rossmann és a Müller együttvéve. Ez is jelzi, hogy nem csupán bevételben, hanem működési méretben is az élre tört. A foglalkoztatási adatok alapján jól látszik, hogy a cég nemcsak a piaci pozícióját, hanem társadalmi szerepét is erősíti.

Bolthálózat: fej-fej mellett a dm és a Rossmann

A dm és a Rossmann bolthálózata jelenleg nagyon hasonló méretű: előbbi 263, utóbbi 258 üzletet működtet Magyarországon. Ugyanakkor a Rossmann egy ambiciózus bővítési tervet is bejelentett: 390 millió eurós beruházással 253 új üzletet nyitna több országban, köztük Magyarországon is. Ez hosszú távon újra átrendezheti az erőviszonyokat.

A Müller nagyot lépett előre

Bár a Müller csak két új üzlettel bővítette hazai hálózatát, így jelenleg 34 boltja van, mégis figyelemre méltó eredményeket ért el. Az adózott eredmény alapján már megelőzte a Rossmannt, árbevételben pedig szintén jelentős előrelépést tett. Mindez azt mutatja, hogy hatékony működéssel és célzott fejlesztésekkel egy kisebb hálózat is képes komoly piaci részesedésre szert tenni.

Összegzés: új korszak a drogériapiacon

A 2024-es üzleti év tanulsága, hogy a korábban stabilnak tűnő erőviszonyok jelentősen módosultak. A dm dominanciája továbbra is meghatározó, a Müller pedig egyértelműen előretörőben van – a Rossmannnak pedig lépnie kell, ha nem akar tartósan lemaradni a versenyben. A következő években a bérek, a foglalkoztatás, az árbevétel és a nemzetközi terjeszkedés együttese határozza majd meg, ki marad az élen – és ki zárkózik fel.

Kapcsolódó cikkeink