Új digitális / online szakmai szövetség indul 2021-ben
Nagy Sándor vezetésével új digitális / online szakmai szövetség létrehozását tűzte ki célul több nagy forgalmat bonyolító, online kereskedelemben érdekelt cég. Az alapítók célja egy diverz összetételű, széles spektrumú, valós piaci súly mentén szerveződő érdekképviselet felépítése, mely ezáltal képes a kereskedelem átalakulásának, fejlődésének hatékony támogatására, valamint a szabályozó testületek munkájának naprakész segítésére. Az új szövetség várhatóan 2021 elején kezdi meg működését.
Magyarországon bő két évtizede működnek webshopok és piacterek. A koronavírus azonban minden eddiginél jobban helyzetbe hozta az online értékesítést és megmutatta, hogy szinte minden cég életében kulcsfontosságú a digitális érettség, valamint az online kommunikációs és értékesítési csatornák megfelelő használata. A kérdés fontosságát jelzi, hogy 2020-ban a hazai kiskereskedelmi termékértékesítés kicsivel már több mint 8%-a online bonyolódik.
Ráadásul napjainkban az e-kereskedelem már nem csak a webáruházakról és a szó klasszikus értelmében vett kereskedőkről szól: piacformáló hatásúak a logisztikai cégek, a technológiai beszállítók, online piacterek, apróhirdetési oldalak és ár-összehasonlítók is.
“Szükség van egy olyan fórumra, ahol a hazai online szakma nagy forgalmat bonyolító képviselői, valamint az online értékesítéshez közvetlenül kapcsolódó területeken működő cégek, így pl. a csomaglogisztika-, fizetési megoldás-, piactér-, hirdetési- és webshop platform szolgáltatók foglalnak helyet, megosztják egymással tapasztalataikat és együtt keresnek megoldást az iparágat érintő problémákra” – fejtette ki Nagy Sándor, aki az elmúlt 3 évben az Ecommerce Hungary elnöki posztját töltötte be.
Magyarország a közép- és nyugat európai régió országaihoz képest jellemzően 2-3 éves lemaradásban van mind az innovatív kereskedelmi és operációs technológiák használatában, mind pedig a jól működő többcsatornás értékesítési modell szerinti hatékony működés kialakításában.
“Az internetes kereskedelem nem ismer határokat, a régió más országaiban már megerősödött szereplők könnyedén, gyorsan és nagy tervekkel jönnek Magyarországra. Szükség van egyrészről a piacunk védelmére, másrészt pedig arra, hogy a hazai vállalkozók is ugyanilyen elánnal merjenek külföldi piacokban gondolkodni” – tette hozzá Nagy Sándor, aki a GRoby online vezetőjeként és kereskedőként az elmúlt két évtizedben maga is szembesült a szakmát érintő problémákkal és kihívásokkal.
A Szövetség megalapítását támogató szervezetek mind hisznek abban, csak egy diverz összetételű vezető testület lehet a kulcsa a hatékony szakmai munkának és a valós érdekképviseletnek, ezért az alapítási szándékukat kifejező cégek között, már most olyan szervezetek találhatók mint az egyik legértékesebb online piaci portfólióval rendelkező Adevinta, vagy több mint 70 milliárd forintos éves forgalommal rendelkező Euronics műszaki áruházlánc, az ország második legnagyobb e-kereskedőjeként működő Alza.hu, a piacvezető bérelhető webshop rendszert kínáló és több mint 4000 áruházat kiszolgáló ShopRenter, a közép-európai régió csomaglogisztikai piacának egyik legmeghatározóbb szereplőjeként működő GLS futárszolgálat, valamint az online szektor egyik legtöbbet hivatkozott kutató- és tanácsadó cége, a GKI Digital.
“Elképzelésünk szerint a döntéshozó testület felépítési logikáját az Alapszabály szintjén szabályozzuk, előre biztosítva azt, hogy az e-kereskedelem minden fontos területe állandó szakmai érdekképviselethez jusson, mégpedig adott terület leginkább befolyással bíró szereplője, szereplői révén” – emelte ki Palocsay Géza, a Jófogás.hu, Használtautó.hu és Autónavigátor oldalakat üzemeltető Adevinta Classified Media Hungary ügyvezető igazgatója, más hasonló szövetségben szerzett tapasztalataira támaszkodva.
“Az újonnan alakuló szervezet sikeres működéséhez, megfelelő súllyal rendelkező releváns szereplőkre és közösen lefektetett, a céljaink megvalósítását segítő olyan alapelvek elfogadására van szükség, mint a transzparens és pártatlan szakmai működés, értékteremtés és gyors reagálás a változásokra” – emelte ki Nagy Sándor.
A szakmai közösség úgy gondolja, hogy az operatív működés alapjainak megtervezése után az új Egyesület a 2021-es év elején meg is kezdheti munkáját.
Kapcsolódó cikkeink
Az európai online kereskedelem vezetői között többségben vannak a nem európai cégek
Az ezer legnagyobb európai online kereskedő közül mindössze 49% rendelkezik…
Tovább olvasom >Hideg konyha
A funkcionalitás igénye, a digitalizáció folyamatának felgyorsulása, a fogyasztói trendek…
Tovább olvasom >Felelős e-kereskedelmet várnak el a lengyel vásárlók
A lengyel vásárlók egyre inkább elvárják az online boltoktól a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >