Új digitális lábakon áll a PEZ
Minnie egér, Harry Potter és Vilmos herceg – egy dolog biztosan közös bennük: mindannyiukról készült PEZ cukorkaadagoló “fej” is. Ahhoz, hogy a kultikus figurák és a hozzájuk tartozó édességek szerte a világban örömet szerezhessenek kicsiknek és nagyoknak, kifinomult gyártási és értékesítési rendszerre van szükség. A vállalat ezért új, digitális alapokra helyezte működését az SAP S/4HANA Cloud rendszerének segítségével.
A PEZ Csoport a világ 100 legnagyobb édességgyártó vállalatának egyike, székhelye az ausztriai Traunban található. A világhírű PEZ cukorka először borsmenta ízben készült, neve is a német „Pfefferminz”, azaz borsmenta szó első, középső és utolsó betűjéből állt össze, és eredetileg dohányzásról leszoktató termék volt felnőtteknek. Az ikonikus, téglalap alakú cukorkák mellett a vállalat vitaminos pezsgőtablettákat is gyárt. Termékei több mint száz országban kaphatók. A cég számára Európa és az Egyesült Államok mellett Japán és Ausztrália is fontos piac, és 2019-ben Kínában is sikerrel jelentek meg a termékek. A vállalat évente mintegy 90 millió adagolót és 5 milliárd cukorkát ad el. A PEZ-nek világszerte mintegy 900 ember dolgozik. 2010-ben egyébként az anyacég Magyarországra, jánossomorjai üzemébe telepítette át ausztriai gyártását.
A növekvő sikerrel idővel a belső folyamatok is egyre összetettebbé váltak. A vállalat most új vállalatirányítási rendszerrel lép a digitális jövőbe, ehhez az SAP-t, illetve közvetlenül a Phoron SAP tanácsadó céget hívta segítségül.
„Több mint 100 országban dolgozunk együtt értékesítési partnerekkel. Az egyes forgalmazóktól megrendeléseket kapunk, amelyeket a gyártásnak kell továbbítanunk, és három üzemünkben legyártanunk”
– mondja Silke Huber, a PEZ pénzügyi, kontrolling és informatikai vezetője. Ehhez az útvonaltervezéshez a vállalatnak volt egy áruforgalmi rendszere, amely a pénzügytől, könyveléstől elkülönülten működött. Ezt a két területet egy új rendszernek kellett egyesítenie minden termelési helyszínen egyidejűleg. Emellett a speciális jogi keretfeltételek is nehézséget okoztak.
„Ahogy minden élelmiszernél, úgy a PEZ cukorkák esetében is követelmény a nyomonkövethetőség. Mindig tudnunk kell bizonyítani, melyik nyersanyagot melyik tételben használtuk fel. A folyamatot eddig kézzel naplóztuk, és ezt szerettük volna digitális alapokra helyezni”
– magyarázza Silke Huber.
„A piaci versenytársak, a természeti katasztrófák, az ellátási lánc ingadozása és a változó fogyasztói igények miatt a vállalatoknak változniuk kell, ha versenyezni akarnak. Az FMCG szektor cégei egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek az ügyfelek közvetlen fogyasztói csatornákon keresztüli kiszolgálására, a vásárlási élmény fokozására, az ellátási láncok teljes működési rugalmasságára, a fogyasztók etikus igényeinek kielégítésére, valamint a fenntartható vásárlás ösztönzésére. Amit az SAP nyújt ezeknek a cégeknek, az nem más, mint egy professzionális, a működési és értéklánc teljes egészét lefedő, felhőalapú technikai háttér, hogy a vállalatok ezekre az innovációs tevékenységekre és döntésekre koncentrálhassanak”
– tette hozzá Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezető igazgatója.
A kihívásokra a PEZ Csoport az SAP rendszerében találta meg a megoldást. Az SAP S/4HANA Cloud, Private Edition egy testreszabott felhőalapú ERP-megoldás, amely rugalmasan alkalmazkodik a vállalat egyedi átalakulásához. Ezt kiegészítve a Business Technology Platform támogatja a cég versenyelőnyének erősítését a további követelmények feltérképezésével, a saját alkalmazások fejlesztésétől kezdve az SAP- és nem SAP- ökoszisztémában található különféle szolgáltatások integrálásáig.
Az SAP S/4HANA Cloud-nak köszönhetően ráadásul az egész vállalat papírmentessé vált. Most már a keveréstől a préselésen át a csomagolásig minden gyártási folyamat egységesen és digitálisan zajlik az összes helyszínen és gyártósoron. Integrálták a minőségbiztosítást is, a nyomonkövethetőséget digitalizálták, az áruforgalom-gazdálkodást pedig összekapcsolták a pénzügyi könyveléssel.
A PEZ-csoport nagyon rövid idő alatt tette meg ezt a nagy lépést a digitális jövő felé, ez pedig nem utolsósorban erős partnerének, a Phoron Consultingnak köszönhető. A nemzetközileg aktív SAP-tanácsadó vállalat a megrendelővel együtt választja, fejleszti ki a megfelelő SAP-megoldást, és egészen az üzembe helyezésig segíti ügyfeleit. „A Phoronnak sikerült elérnie, amit nem gondoltunk volna: hat vállalati kódot párhuzamosan, mindössze tizenkét hónapos átfutási idővel helyeztek éles üzembe ” – mondja Silke Huber.
Kapcsolódó cikkeink
Magyarországon az első brownfield megközelítésű RISE with SAP bevezetést hajtották végre sikeresen az Alteonál
Az Alteo Nyrt., Magyarország vezető megújulóenergia vállalata, sikeresen befejezte az…
Tovább olvasom >A Wizz Air és az Airbus közösen tesztel fenntartható repülőgép-üzemanyagot
A Wizz Air és az Airbus közösen tesztel fenntartható repülőgép-üzemanyagot…
Tovább olvasom >Itt az ideje, hogy tisztán lássanak az érintett vállalatvezetők az SAP S/4HANA átállás fontosságával kapcsolatban
Ügyfelek és partnerek bevonásával készített kutatást az SAP Hungary az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >