Új digitális lábakon áll a PEZ
Minnie egér, Harry Potter és Vilmos herceg – egy dolog biztosan közös bennük: mindannyiukról készült PEZ cukorkaadagoló “fej” is. Ahhoz, hogy a kultikus figurák és a hozzájuk tartozó édességek szerte a világban örömet szerezhessenek kicsiknek és nagyoknak, kifinomult gyártási és értékesítési rendszerre van szükség. A vállalat ezért új, digitális alapokra helyezte működését az SAP S/4HANA Cloud rendszerének segítségével.
A PEZ Csoport a világ 100 legnagyobb édességgyártó vállalatának egyike, székhelye az ausztriai Traunban található. A világhírű PEZ cukorka először borsmenta ízben készült, neve is a német „Pfefferminz”, azaz borsmenta szó első, középső és utolsó betűjéből állt össze, és eredetileg dohányzásról leszoktató termék volt felnőtteknek. Az ikonikus, téglalap alakú cukorkák mellett a vállalat vitaminos pezsgőtablettákat is gyárt. Termékei több mint száz országban kaphatók. A cég számára Európa és az Egyesült Államok mellett Japán és Ausztrália is fontos piac, és 2019-ben Kínában is sikerrel jelentek meg a termékek. A vállalat évente mintegy 90 millió adagolót és 5 milliárd cukorkát ad el. A PEZ-nek világszerte mintegy 900 ember dolgozik. 2010-ben egyébként az anyacég Magyarországra, jánossomorjai üzemébe telepítette át ausztriai gyártását.
A növekvő sikerrel idővel a belső folyamatok is egyre összetettebbé váltak. A vállalat most új vállalatirányítási rendszerrel lép a digitális jövőbe, ehhez az SAP-t, illetve közvetlenül a Phoron SAP tanácsadó céget hívta segítségül.
„Több mint 100 országban dolgozunk együtt értékesítési partnerekkel. Az egyes forgalmazóktól megrendeléseket kapunk, amelyeket a gyártásnak kell továbbítanunk, és három üzemünkben legyártanunk”
– mondja Silke Huber, a PEZ pénzügyi, kontrolling és informatikai vezetője. Ehhez az útvonaltervezéshez a vállalatnak volt egy áruforgalmi rendszere, amely a pénzügytől, könyveléstől elkülönülten működött. Ezt a két területet egy új rendszernek kellett egyesítenie minden termelési helyszínen egyidejűleg. Emellett a speciális jogi keretfeltételek is nehézséget okoztak.
„Ahogy minden élelmiszernél, úgy a PEZ cukorkák esetében is követelmény a nyomonkövethetőség. Mindig tudnunk kell bizonyítani, melyik nyersanyagot melyik tételben használtuk fel. A folyamatot eddig kézzel naplóztuk, és ezt szerettük volna digitális alapokra helyezni”
– magyarázza Silke Huber.
„A piaci versenytársak, a természeti katasztrófák, az ellátási lánc ingadozása és a változó fogyasztói igények miatt a vállalatoknak változniuk kell, ha versenyezni akarnak. Az FMCG szektor cégei egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek az ügyfelek közvetlen fogyasztói csatornákon keresztüli kiszolgálására, a vásárlási élmény fokozására, az ellátási láncok teljes működési rugalmasságára, a fogyasztók etikus igényeinek kielégítésére, valamint a fenntartható vásárlás ösztönzésére. Amit az SAP nyújt ezeknek a cégeknek, az nem más, mint egy professzionális, a működési és értéklánc teljes egészét lefedő, felhőalapú technikai háttér, hogy a vállalatok ezekre az innovációs tevékenységekre és döntésekre koncentrálhassanak”
– tette hozzá Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezető igazgatója.
A kihívásokra a PEZ Csoport az SAP rendszerében találta meg a megoldást. Az SAP S/4HANA Cloud, Private Edition egy testreszabott felhőalapú ERP-megoldás, amely rugalmasan alkalmazkodik a vállalat egyedi átalakulásához. Ezt kiegészítve a Business Technology Platform támogatja a cég versenyelőnyének erősítését a további követelmények feltérképezésével, a saját alkalmazások fejlesztésétől kezdve az SAP- és nem SAP- ökoszisztémában található különféle szolgáltatások integrálásáig.
Az SAP S/4HANA Cloud-nak köszönhetően ráadásul az egész vállalat papírmentessé vált. Most már a keveréstől a préselésen át a csomagolásig minden gyártási folyamat egységesen és digitálisan zajlik az összes helyszínen és gyártósoron. Integrálták a minőségbiztosítást is, a nyomonkövethetőséget digitalizálták, az áruforgalom-gazdálkodást pedig összekapcsolták a pénzügyi könyveléssel.
A PEZ-csoport nagyon rövid idő alatt tette meg ezt a nagy lépést a digitális jövő felé, ez pedig nem utolsósorban erős partnerének, a Phoron Consultingnak köszönhető. A nemzetközileg aktív SAP-tanácsadó vállalat a megrendelővel együtt választja, fejleszti ki a megfelelő SAP-megoldást, és egészen az üzembe helyezésig segíti ügyfeleit. „A Phoronnak sikerült elérnie, amit nem gondoltunk volna: hat vállalati kódot párhuzamosan, mindössze tizenkét hónapos átfutási idővel helyeztek éles üzembe ” – mondja Silke Huber.
Kapcsolódó cikkeink
A Wizz Air és az Airbus közösen tesztel fenntartható repülőgép-üzemanyagot
A Wizz Air és az Airbus közösen tesztel fenntartható repülőgép-üzemanyagot…
Tovább olvasom >Itt az ideje, hogy tisztán lássanak az érintett vállalatvezetők az SAP S/4HANA átállás fontosságával kapcsolatban
Ügyfelek és partnerek bevonásával készített kutatást az SAP Hungary az…
Tovább olvasom >E-sport csapat működését gyorsítja fel az SAP Business AI
Az egyik legismertebb e-sport formáció, a Team Liquid csapata kapott…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >