Új ciklus, stabil működés, változatlan irány – bizalmat kapott az ÖRT vezetése

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 05. 29. 11:52

Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) közgyűlése megerősítette a szervezet közvetlen vezetését a 2025–2028-as ciklusra. A stabil működés, az etikus reklámozás melletti elkötelezettség és az egyre bővülő szakmai kapcsolatrendszer a következő években is biztos alapot jelent az ÖRT fejlődéséhez. A május 20-i közgyűlésen a tagság bizalmat szavazott dr. Molnár Kálmán elnöknek, alelnökként Mező Lászlót és Galavics Andrást választotta. Az igazgatói pozíciót dr. Fazekas Ildikó, a főtitkári feladatokat Gerendi Zsolt látja el. A Felügyelő Bizottság vezetője Várkonyi Beáta lett.

Az új Választmány összetétele három oldalon – média, ügynökségi és hirdetői képviselettel – biztosítja a szakma sokszínűségét:

Hirdetői oldal:
– Balázs Ildikó (Auchan)
– Dezse Boglárka (Béres)
– dr. Kuti Tamás (Nestlé)
– Fekete Zoltán (Márkaszövetség)
– Juhász Péter Tibor (OTP Bank)
– Szabó Ibolya (Dreher)

Média oldal:
– Csikesz Erika (TV2)
– Dudás Gergely (RTL)
– Hermann Zsuzsanna (Grabowski Kiadó)
– Jamniczky Tímea (JCDecaux)
– Miklósi Zoltán (HVG)
– Szeder Attila (Centrál Médiacsoport)

Ügynökségi oldal:
– Bacsa Gábor (Dentsu)
– Bölcs Ádám (Well)
– Csurgó Balázs (Havas)
– Csurgó Brigitta (Mito)
– Lőrincz Attila (Doupla)
– Szarvas László (Café Commumications)

A Felügyelő Bizottság tagjai:
– Blaskó Nikolett (ACG)
– Szelei Szilárd (PromOOH)

Molnár Kálmán

„Büszke vagyok arra, hogy újra bizalmat szavazott az ÖRT tagsága. Az elmúlt három év kihívásai közepette is sikerült erősíteni az önszabályozás hitelességét. Hiszem, hogy kiváló csapatunkkal, tagjainkkal és szakmai partnereinkkel együtt továbbra is erősíthetjük az etikus reklámozást és az előzetes megfelelés gyakorlatát.”

– nyilatkozta dr. Molnár Kálmán, az ÖRT elnöke.

Az elfogadott 2024-es beszámoló alapján az ÖRT aktívan formálta a reklámönszabályozás hazai gyakorlatát. 2024-ben az ÖRT jelentős előrelépéseket tett a szakmai együttműködések és a reklámönszabályozás megerősítése terén. Stratégiai megállapodást kötött a Gazdasági Versenyhivatallal, új szintre emelte a társszabályozási kapcsolatát a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósággal, valamint célzott együttműködést indított az Országos Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központ reklámozásban érintett szakterületeivel. Az év során több mint ezer reklám előzetes véleményezését végezte el, aktívan jelen volt számos szakmai konferencián előadóként, és 19 vállalati tréninget tartott. Mindezek mellett újabb epizódokat készített a Reklám.Tisztán podcast sorozatához, valamint két kiemelt márkaépítési projekt is megvalósult: a Reklámetikai Kódex népszerűsítő kampánya, valamint a Green Pledge program, amelyek tovább erősítették az ÖRT márkaismertségét.

Gerendi Zsolt

„Az elmúlt évben is együtt építettük a reklám önszabályozás rendszerét. Innovatív eszközökkel léptünk a digitalizáció útjára, bővült a tagság, és aktívan együttműködtünk a hatóságokkal, szakmai szervezetekkel. Kommunikációnk révén láthatóvá tettük az ÖRT szerepét és eredményeit.”

– összegezte Gerendi Zsolt, főtitkár.

Várkonyi Beáta

„A 2024-es pénzügyi beszámoló és a 2025-ös költségvetési terv megerősíti: a szervezet stabil, biztonságos alapokon működik, fejlődése pedig tudatos szakmai stratégiára épül”.

– egészítette ki Várkonyi Beáta a Felügyelő Bizottság elnöke, a főtitkár beszámolóját.

Az ÖRT 2025-ös munkatervében a digitális reklámozás új kihívásai, a gyermek- és környezetvédelem kerültek fókuszba. A szervezet célja, hogy az etikus reklámozás iránytűjeként továbbra is proaktívan segítse tagjait a jogszabályi és önszabályozási megfelelésben. Az influenszer marketing területén az ÖRT egy új oktatási platform elindításán dolgozik az EASA iránymutatása alapján. A cél egy képzési program bevezetése, amely elősegíti a felelős influenszer-reklámozást, tanúsítványt ad a képzés elvégzéséről, ezzel és támogatja a reklámozókat a megfelelő partnerek kiválasztásában.

Fazekas Ildikó

„2025-ben is az etikus reklámozás iránytűje kívánunk lenni. Minden projektünkkel a szakma hitelességét erősítjük, nyitottan reagálunk a változásokra. Szakmai alapon, partnerségben dolgozunk, és megmutatjuk: az önszabályozás hatékony és jövőálló. Együtt alakítjuk tagjainkkal a reklámozás felelős jövőjét.”

– tette hozzá dr. Fazekas Ildikó, igazgató.

Kapcsolódó cikkeink