Új, átfogó oktatási segédanyag általános iskolások számára környezeti nevelés témában
A tavaly bemutatott környezeti oktató kisfilmek után elkészült a P&G ÖKO-szokások oktatási segédanyaga 7.-8. osztályosok számára is. A három fontos területet – vízfogyasztás, energiafelhasználás és hulladékgyűjtés – átölelő, részletes és átfogó oktatási segédlet komplex és interaktív formában segíti a tanárok munkáját a diákok környezeti nevelésében.
A víztakarékosság, az energiafelhasználás csökkentése és a megfelelő hulladékszelektálás szinte mindannyiunk számára elérhető tevékenység, melynek köszönhetően egyéni szinten is hozzájárulhatunk a természeti környezet védelméhez. Ez a három terület áll a Procter & Gamble átfogó oktatási anyagainak középpontjában, amelyet közép-európai, környezetvédelemmel és oktatással foglalkozó szakértői csoporttal együttműködve készített általános iskolás diákok számára. A tanárok számára készült órai forgatókönyvek, a diákoknak szánt feladatlapok és a speciális kiegészítő projektek elősegítik a mindennapi otthoni tevékenységek ökológiai irányba történő előmozdítását, és az anyag komplex oktatási módszertana hasznos támogatást nyújt a diákok tudatos fogyasztásra való nevelésében.
Nem titok, hogy a tudás akkor jut a legkönnyebben a fejünkbe, amikor szórakozunk. Mindegy, hogy a szorzótáblát próbáljuk megjegyezni, vagy a műanyagtúltermelés ártalmasságát vizualizáljuk – ha sikerül megfelelő mókát kitalálni, a didaktikai siker szinte garantált. Ezt a nézetet a P&G is vallja, és az átfogó módszertanra épülő, három kulcsfontosságú területet felölelő oktatási segédanyagok rendkívül interaktívan vezetik be a diákokat az energiafelhasználás, a vízfogyasztás és a hulladékkezelés világába. Konkrét, könnyedén végrehajtható kísérletek és tippek segítségével ösztönzi a diákokat a környezeti szokások kialakítására mindennapi tevékenységük és viselkedésük során.
A „Tiszta Föld: ÖKO-detektívek az otthoni szokások nyomában” elnevezésű program egyszerre tanulás, szórakozás és verseny. A diákok ÖKO-detektíveket játszanak, és például tesztelik, milyen gyorsan bomlik le a hulladék, kiszámolják, hogy háztartásuk mennyi energiát és pénzt takaríthat meg a mosás során az energiatakarékos ciklusok használatával, vagy megtanulják, milyen úton halad a víz, mielőtt a csapot megnyitjuk előtt, és mi vár rá a mosdóból, mosogatóból való távozás után. Az anyagok 7.-8. osztályosok számára készültek, de a középiskola első éveiben is hozzásegítik a diákokat a természettudományok, a kémia, a földrajz, a fizika vagy a matematika területén szerzett tudásuk elsajátításához és igazolásához.
„Az elmúlt két év mindenki számára különleges volt, mind a sokszor távolról tanuló diákoknak, mind szüleiknek, akiknek megfelelően meg kellett tervezniük a házimunkát. A COVID-19 világjárvány arra késztette a fogyasztókat, hogy másként tekintsenek a környezetvédelmi kérdésekre. Több időt otthon töltve láthattuk például, hogy mennyi hulladékot termelünk, illetve a fogyasztással arányosan nőtt az energia és a víz költsége is. – állítja Krubl Yvette, a P&G kommunikációs vezetője. – Vállalati működésünk egyik alapelve a természeti környezet ápolása, és szeretnénk megmutatni, hogy a környezetvédelem olyan dolog, amelyre nap mint nap befolyásunk van. A mindennapi viselkedéseinkben, szokásainkban még a legkisebb változtatások is elegendőek ahhoz, hogy csökkentsük ökolábnyomunkat. Az ilyen ismereteket érdemes minél korábban elsajátítani, ezért az általános iskola minden évfolyama számára készítettünk oktatási anyagokat, amelyek ingyenesen letölthetők és használhatók.
A vállalat idén mutatta be az 1.-6. évfolyam számára készített oktatóvideóit, a sokrétű ÖKO-szokások segédanyagok pedig mostantól érhetők el a P&G weboldalán.
A P&G számos nemzetközi és helyi környezetvédelmi programot indított az elmúlt évtizedben, melyeket az Ambition 2030 vállalásainak keretében valósít meg. Tudva, hogy mennyire fontosak a fogyasztók mindennapi döntései, a vállalat az oktatásra és a környezetkímélő vásárlási döntések lehetővé tételére is nagy hangsúlyt fektet. A P&G által az elmúlt évben bevezetett legfontosabb változások közé tartozik a hajápoló termékek újrafelhasználható alumínium csomagolásának és utántöltőinek újrahasznosítható csomagolásban történő bevezetése, a prémium Gillette és Gillette Venus termékek műanyag csomagolásának papírra történő cseréje. Az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásának csökkentése például a hazai üzemek megújuló forrásokból származó energiára való átállással. A cég emellett csökkenti korszakalkotó formulái révén a termékek méretét, így a műanyag felhasználást, egyben növeli az újrahasznosított és újrafelhasználható anyagokat márkái csomagolásának előállításához. Többek között éppen napjainkban kerül tesztelésre az űrben a NASA-val együttműködésben a Tide mosószer.
ÖKO-szokások letölthető segédanyagok: https://hu.pg.com/oko-szokasok-oktatasi-segedanyagok/
Kapcsolódó cikkeink
Hosszabbítható a növényvédő szerek felhasználhatósági ideje
A Nébih a hatékony növényvédelem mellett a hulladék mennyiségének minimalizálását…
Tovább olvasom >Átadták a teljeskörűen felújított Gyöngyösi Családok Átmeneti Otthonát, és csúcstechnológiás gyártás kezdődik a P&G legújabb szupermodern gyáregységében
Elkészült a felújítás két gyöngyösi átmeneti otthonban, amely a Procter…
Tovább olvasom >Jelentősen nőtt a magániskolák iránti kereslet hazánkban
Magyarországon az állami oktatás helyzete miatt (alulfinanszírozottság, pedagógushiány, elavult tantervek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csökkent a Ryanair nyeresége az első üzleti félévben: bevételnövekedés mellett mérsékelt eredmény
A Ryanair, Európa egyik legnagyobb fapados légitársasága, jelentős nyereségcsökkenést könyvelt…
Tovább olvasom >Megérkezett a Starbucks ünnepi italkínálata: új ízek és nosztalgikus kedvencek a téli hónapokra
A hideg hónapok beköszöntével a Starbucks ismét elhozza az ünnepi…
Tovább olvasom >Új szereplő a magyar légi piacon: decemberben indulhat a Hungary Airlines
A Cargo Facts nemzetközi légi teherszállítási portál jelentése szerint a…
Tovább olvasom >