Ugyanannyit tévézünk, de több reklámot nézünk
2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, ez mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő, publikálta a Nielsen Közönségmérés legfrissebb felmérését. Az egymáshoz hasonló tévénézési időből viszont a reklámok megtekintése már jelentősen több időt jelentett 2021-ben, mint 2020-ban: míg 2021-ben naponta átlagosan 35,6 percnyi reklámot látott a magyar lakosság, addig 2020-ban ez az idő csak 32,5 perc volt.
Csatornatípusok szerint 2021-ben az általános szórakoztató csatornák közönségaránya 38,7% volt, melyhez a műsoridejük több mint felében sorozatokat sugárzó „sorozatcsatornák” további 9,1%-kal járultak hozzá. A filmcsatornák 10,8%-ban, a hírcsatornák pedig 7,5%-ban részesedtek a tévénézési időből.
Nőtt a tévénéző közönségen belül az otthoni internethasználók aránya: 2021-ben már az érintettek 74%-a használt otthoni internetet, míg 2020-ban ez az arány 71% volt.
Tavaly a 4 éves és annál idősebb magyar lakosság tagjai közül naponta átlagosan 6,3 millió embert ért el legalább egy percre a televíziós adás, és közülük 5,7 millióan láttak legalább egy hirdetést. Egy átlagos néző naponta 142 db reklámfilmmel találkozott tévénézés közben, ez 15-tel több, mint egy évvel korábban.
A Nielsen Közönségmérés adatai alapján az elmúlt öt évben – 2020 kivételével – folyamatosan és dinamikusan nőtt a televíziós reklámok megjelenésszáma. A reklámszpotok átlagos hossza 23 másodperc volt, és egy reklámblokk átlagosan 11 szpotot tartalmazott.
Az elmúlt esztendőben 505 hirdető reklámozott mintegy 1009 márkát 7502 féle különböző reklámfilmben, amelyek közül 6480 volt teljesen új hirdetés, azaz olyan, amely először 2021 során került képernyőre.
A legtöbb hirdetés a „Gyógyhatású készítmények” szektorba tartozott (3822 ezer db), ezt követte a „Kereskedelem” (3542 ezer db) és az „Élelmiszer” (2191 ezer db). Ez a három szektor tette ki a megjelenések 61%-át. A leggyakrabban hirdetett termékosztály az „Élelmiszer-kereskedelem” (931 ezer db) volt, ezt követte a „Hipermarket” (739 ezer db) és az „Egyéb gyógyhatású készítmény” (694 ezer db). //
Kapcsolódó cikkeink
Idén magához térhet a spanyol online élelmiszerpiac
Két év csökkenés után újra növekedésnek indulhat a spanyol online…
Tovább olvasom >Alig vásárolnak a németek a közösségi médián keresztül
A német vásárlók körében továbbra sem terjedt el a közösségi…
Tovább olvasom >Prioritást élvez az AI a brit kiskereskedők technológiai fejlesztéseiben
A brit kiskereskedők kétharmada (67%) a mesterséges intelligenciát (MI) helyezi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Tízmilliók egy nyitófüllel – elindult a XIXO történetének legnagyobb nyereményjátéka
Idén nyáron minden eddiginél nagyobb dobásra készül a XIXO: elindult…
Tovább olvasom >Auchan Placc újratöltve – friss kínálat és megfizethető árak az EFOTT-on!
Már harmadik éve nyitja meg kapuit az Auchan Placc az…
Tovább olvasom >