Ugyanannyit tévézünk, de több reklámot nézünk
2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, ez mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő, publikálta a Nielsen Közönségmérés legfrissebb felmérését. Az egymáshoz hasonló tévénézési időből viszont a reklámok megtekintése már jelentősen több időt jelentett 2021-ben, mint 2020-ban: míg 2021-ben naponta átlagosan 35,6 percnyi reklámot látott a magyar lakosság, addig 2020-ban ez az idő csak 32,5 perc volt.
Csatornatípusok szerint 2021-ben az általános szórakoztató csatornák közönségaránya 38,7% volt, melyhez a műsoridejük több mint felében sorozatokat sugárzó „sorozatcsatornák” további 9,1%-kal járultak hozzá. A filmcsatornák 10,8%-ban, a hírcsatornák pedig 7,5%-ban részesedtek a tévénézési időből.
Nőtt a tévénéző közönségen belül az otthoni internethasználók aránya: 2021-ben már az érintettek 74%-a használt otthoni internetet, míg 2020-ban ez az arány 71% volt.
Tavaly a 4 éves és annál idősebb magyar lakosság tagjai közül naponta átlagosan 6,3 millió embert ért el legalább egy percre a televíziós adás, és közülük 5,7 millióan láttak legalább egy hirdetést. Egy átlagos néző naponta 142 db reklámfilmmel találkozott tévénézés közben, ez 15-tel több, mint egy évvel korábban.
A Nielsen Közönségmérés adatai alapján az elmúlt öt évben – 2020 kivételével – folyamatosan és dinamikusan nőtt a televíziós reklámok megjelenésszáma. A reklámszpotok átlagos hossza 23 másodperc volt, és egy reklámblokk átlagosan 11 szpotot tartalmazott.
Az elmúlt esztendőben 505 hirdető reklámozott mintegy 1009 márkát 7502 féle különböző reklámfilmben, amelyek közül 6480 volt teljesen új hirdetés, azaz olyan, amely először 2021 során került képernyőre.
A legtöbb hirdetés a „Gyógyhatású készítmények” szektorba tartozott (3822 ezer db), ezt követte a „Kereskedelem” (3542 ezer db) és az „Élelmiszer” (2191 ezer db). Ez a három szektor tette ki a megjelenések 61%-át. A leggyakrabban hirdetett termékosztály az „Élelmiszer-kereskedelem” (931 ezer db) volt, ezt követte a „Hipermarket” (739 ezer db) és az „Egyéb gyógyhatású készítmény” (694 ezer db). //
Kapcsolódó cikkeink
Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?
A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a…
Tovább olvasom >Átfogó kutatás a hazai sajtfogyasztásról
A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács célkitűzése, hogy több magyar…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több mint 56 millió eurót fektetett be Bulgáriában a Billa idén
110 millió levát (56 millió eurót) fordított bolgár piaci jelenlétének…
Tovább olvasom >Stratégiai partnerségre lépett a SPAR International és a Circana
Stratégiai együttműködést jelentett be a SPAR International a fogyasztói magatartás…
Tovább olvasom >Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >