Üdülési csekk – az értékesítés és hirdetés is tilos

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 05. 31. 00:01

Jogerős ítéletben mondta ki a Fővárosi Bíróság a napokban azt, hogy az üdülési csekk adás-vételére vonatkozó elektronikus hirdetések gazdasági reklámnak minősülnek – nyilatkozta a Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány.

A hatályos jogszabályok alapján a gazdasági reklám közzétevője felelősséggel tartozik az internetes oldalán közzétett hirdetés tartalmáért. Mivel az adó- és járulék kedvezménnyel támogatott üdülési csekk névre szóló, így annak eladását vagy megvételét a törvény tiltja, tehát az adás-vételre vonatkozó hirdetések törvénysértőek.
Az üdülési csekk – például a helyi utazási bérlethez vagy a meleg étkezési utalványhoz hasonlóan – úgy nevezett kedvezményes adózású béren kívüli juttatás. Ez azt jelenti, hogy egy éven belül a minimálbér  erejéig csupán 25% személyi jövedelemadóval adózik. Az értékhatár felett juttatott az üdülési csekk a béren kívüli juttatások 97,89%-os adó- és járulékterheit viseli.
A Bíróság elutasította az elektronikus hirdetést megjelentető szolgáltatók azon álláspontját, melyben az elektronikus kereskedelemre hivatkozva nem akartak felelősséget vállalni a hirdetések tartalmáért.
A bírósági ítélet alapján az elektronikus hirdetési lapokat üzemeltető szolgáltatók a jövőben vélhetően már a megjelenés előtt kiszűrik az üdülési csekk törvénytelen adásvételét tartalmazó kezdeményezéseket. A közel kétmillió hazai munkavállaló és családtagjaik, valamint tizenötezer belföldi szolgáltató számára további megerősítést nyert az üdülési csekk rendszer szabályszerűsége.
A fent említett nemzetközileg is jelentős jogerős ítélet túlmutat a konkrét eseten, és várhatóan átrendezi az elektronikus hirdetések kialakult hazai gyakorlatát. Kedvező hatással lehet azon termékek forgalmazására, melyek márkája védjegyoltalom alatt áll – írja a penzcentrum.hu.

Kapcsolódó cikkeink