Üdítőital szövetség: csaknem felére csökkent az üdítőitalok cukor- és kalóriatartalma Magyarországon
Az elmúlt tíz évben jelentősen, 43 százalékkal csökkent a magyarországi üdítőitalok és gyümölcslevek átlagos cukor- és kalóriatartalma a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség tagvállalatainak önkéntes vállalásai nyomán – közölte a szövetség kedden az MTI-vel.
Azt írták, a meglévő receptúrák átalakításával, illetve új, innovatív termékek bevezetésével a csökkentett kalória tartalmú és kalóriamentes italok aránya 23 százalékról 57 százalékra emelkedett az alkoholmentes italkategórián belül 2010 és 2020 között.
Mindemellett a cégek tudatos fogyasztásra ösztönzik a fogyasztókat, hogy egyre többen válasszák az alacsony energia tartalmú vagy kalóriamentes italokat – tették hozzá.
Az üdítőitalokból bevitt kalória mindössze 2-3 százaléka a magyarországi fogyasztók által átlagosan bevitt, teljes energia (kalória) mennyiségének – hívták fel a figyelmet.
„A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség által tett önkéntes vállalás az üdítőitalok cukor- és kalóriacsökkentésére egy figyelemreméltó hosszú távú célkitűzés. Példaértékű az a munka és céltudatosság, melyet a szövetség tagjai, így a hazai és nemzetközi vállalatok képviselői mutattak és mutatnak a vállalás megvalósulása érdekében. Mindez magában foglalja az új, innovatív technológiák alkalmazását és a folyamatos termékfejlesztést, mellyel jelentős mértékben erősítik a hazai élelmiszer-feldolgozó ágazat versenyképességét is” – idézték a közleményben Nagy István agrárminisztert. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A jegestea színe-java
A jegestea szegmens a dinamizmus és a sokszínűség színtere az…
Tovább olvasom >A német kormány szerint a feldolgozott élelmiszerek még mindig túl sok cukrot, sót és zsírt tartalmaznak
Az édesített tejtermékek és péksütemények zsír- és cukortartalma vajmi keveset…
Tovább olvasom >Az Európai Parlament új szabályokat fogadott el egyes élelmiszereknél a fogyasztók tájékoztatására
Az Európai Parlament (EP) elfogadta a „reggeli irányelvek” módosítását –…
Tovább olvasom >További cikkeink
K&H: egyre gyakoribbak a szélsőséges időjárási viszonyok
Az időjárás ma már nem egy távoli, elméleti kockázat, hanem…
Tovább olvasom >A prémium snacking trend Magyarországon is erősödik
Az elmúlt években a hazai fogyasztói szokások látványos átalakuláson mentek…
Tovább olvasom >Az élőmarha-kereskedelem visszaesett, de a marhahúsexport közel másfélszeresére nőtt
Az AKI vágási statisztikai adatai szerint a 2025. január–júniusi időszakban…
Tovább olvasom >