Üdítő- és energiaital gyártóval köt partneri együttműködést a HIPA
2014. december 18. A Nemzetközi Befektetési Ügynökség a több éve stabilan piacvezető szerepet betöltő energiaital és üdítőital gyártóval, a HELL ENERGY Magyarország Kft.-vel írt alá egyetértési szándéknyilatkozatot.
A Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) és a HELL ENERGY Magyarország Kft. a cég magyarországi tevékenysége bővítésének elősegítése és támogatása érdekében a mai napon egyetértési nyilatkozatot írt alá Budapesten. A dokumentum többek között rögzíti, hogy a cégek közösen dolgoznak azon, hogy a HELL jelenlétével és aktív szerepvállalásával minél inkább hozzájáruljon a magyar gazdaság tartós növekedéséhez, és nemzetközi versenyképességének erősítéséhez, megőrzéséhez.
A mai napon aláírt megállapodás – amely a két fél hosszú távú stratégiai együttműködésének erősítését célozza – értelmében a HIPA saját hatáskörében eljárva minden segítséget megad a borsodi üdítőital gyártó cég hazai befektetési tevékenységének bővítéséhez és az innováció terén való tevékenységeihez. Ezen felül hozzájárul a különösen hátrányos helyzetű régióban a HELL munkahely-teremtési és képzési programjainak megvalósításához, valamint részt vesz olyan magyar vállalkozások felkutatásában és felkészítésében, amelyek később a cég beszállítóivá válhatnak.
A megállapodás jelentőségét részben az adja, hogy a magyar üdítőital piacon az energiaital kategória az egyetlen szegmens, ahol a multinacionális cégek uralta piacon egy száz százalékban magyar vállalat a piacvezető, mely pozíciót 2010 óta stabilan, és a piacrész folyamatos növelésével őrzi a vállalat. A HELL cégcsoport az elmúlt 6 évben több mint 6,3 milliárd Ft összegben hajtott végre fejlesztő beruházásokat és jelenleg is folyik számos, összességében közel 5 milliárd Ft értékű fejlesztése. Ezek a beruházások mind Borsod-Abaúj-Zemplén megyében, döntő részük pedig a kiemelten hátrányos helyzetű Szikszói Kistérségben valósult meg, illetve van folyamatban. A cégcsoport ezalatt az időszak alatt közel 90 fővel növelte foglalkoztatotti létszámát is. A projektekhez a magyar kormány és az Európai Unió mintegy 2,2 milliárd forinttal járult hozzá. A HELL a fejlesztések eredményeképpen megnégyszerezte árbevételét és majdnem húszsorosára növelte eredményét. A fejlesztések a későbbiekben sem állnak meg a cégcsoport tulajdonosainak elképzelése szerint, így a cél, hogy a HELL a kistérség egyik legnagyobb foglalkoztatójává váljon néhány éven belül.
„Ahogyan azt a nemzetközi példák is alátámasztják, egy ország gazdasági erejének a gerincét a hozzáadott értéket felmutató, exportképes kis- és középvállalkozások kell, hogy adják. A HELL ma már nem csak a piacvezető energiaital gyártó Magyarországon, hanem a tavaly bevezetett XIXO üdítőital márka révén már az AFB (alcohol–free beverages) kategória dinamikusan fejlődő képviselője is. Legfőbb célunk, hogy ebben a kategóriában magyar vállalkozásként, Magyarországon egyelő versenyfeltételekkel indulhassunk a több évtizede a piacon lévő multinacionális márkákkal. Továbbá bízunk benne, hogy a most aláírt szándéknyilatkozat eredményeképp, a beruházásainkhoz és a munkahelyteremtésünkhöz fokozottabb segítséget kapunk majd a jövőben. Legfőbb célunk, hogy vállalatunk, mely hozzáadott értéket képvisel, a legmodernebb technológiát alkalmazza és exportpiaca kiemelkedő dinamizmussal fejlődik, példaértékű legyen a további hazai vállalkozások számára is.” – hangsúlyozta a cég nevében a megállapodást aláíró Tarsoly Elemér, a HELL ENERGY projekt menedzsere.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >