Tusfürdő, papír zsebkendő és öblítő az élen
Háztartási vegyi áruból és kozmetikumból a kiskereskedelem mintegy 290 milliárd forint forgalmat bonyolított le 2015 első tíz hónapjában; 7 százalékkal nagyobbat, mint az előző január–októberi időszak során. Mennyiséget tekintve változatlan maradt az eladás. Többek között ezt állapítja meg a hetven háztartási vegyiáru- és kozmetikumkategóriát mérő Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.
A régiók közül átlag felett, 9 százalékkal emelkedett a boltok bevétele a délkeleti megyékben, továbbá 8 százalékkal a Budapestet és Pest megyét magában foglaló centrumban háztartási vegyi áruból és kozmetikumból. Északkeleten az átlagos 7 százalékkal, míg a dunántúli megyékben átlag alatt, 4 százalékkal értek el többet a 2014. január–októberi periódushoz viszonyítva.
Ha a legnagyobb forgalmú tíz terméket nézzük, akkor kiemelkedik a tusfürdő 12, a papír zsebkendő 11 és az öblítő 10 százalékos növekedése értékben.
Nagyobb lett a drogériák és vegyi szaküzletek súlya; 2015. január–október között piaci részesedésük 34 százalékra emelkedett a tavalyelőtti hasonló időszak 32 százaléka után. Fordítva alakult a 2 500 négyzetméter feletti üzletek trendje: részarányuk 34-ről 32 százalékra csökkent egyik tíz hónapos időszakról a másikra. A többi csatorna mutatója változatlan maradt.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >Szkeptikusak a fogyasztók a vállalatok fenntarthatóságával kapcsolatban
2022 óta folyamatosan növekszik a vállalatok fenntarthatóság terén mutatott érettsége.…
Tovább olvasom >Masszívan lassult a belkereskedelem
Ma reggel kiskereskedelmi forgalmi adatokat tett közzé a Központi Statisztikai…
Tovább olvasom >