Tusfürdő, papír zsebkendő és öblítő az élen
Háztartási vegyi áruból és kozmetikumból a kiskereskedelem mintegy 290 milliárd forint forgalmat bonyolított le 2015 első tíz hónapjában; 7 százalékkal nagyobbat, mint az előző január–októberi időszak során. Mennyiséget tekintve változatlan maradt az eladás. Többek között ezt állapítja meg a hetven háztartási vegyiáru- és kozmetikumkategóriát mérő Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.
A régiók közül átlag felett, 9 százalékkal emelkedett a boltok bevétele a délkeleti megyékben, továbbá 8 százalékkal a Budapestet és Pest megyét magában foglaló centrumban háztartási vegyi áruból és kozmetikumból. Északkeleten az átlagos 7 százalékkal, míg a dunántúli megyékben átlag alatt, 4 százalékkal értek el többet a 2014. január–októberi periódushoz viszonyítva.
Ha a legnagyobb forgalmú tíz terméket nézzük, akkor kiemelkedik a tusfürdő 12, a papír zsebkendő 11 és az öblítő 10 százalékos növekedése értékben.
Nagyobb lett a drogériák és vegyi szaküzletek súlya; 2015. január–október között piaci részesedésük 34 százalékra emelkedett a tavalyelőtti hasonló időszak 32 százaléka után. Fordítva alakult a 2 500 négyzetméter feletti üzletek trendje: részarányuk 34-ről 32 százalékra csökkent egyik tíz hónapos időszakról a másikra. A többi csatorna mutatója változatlan maradt.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
VOSZ: rendkívül ambiciózus a hároméves bérmegállapodás
Rendkívül ambiciózusnak értékelte a hároméves bérmegállapodást a Vállalkozók és Munkáltatók…
Tovább olvasom >K&H fenntarthatósági index: az áttörés még mindig várat magára
A K&H fenntarthatósági index legutóbbi eredményei alapján a fenntarthatóság iránti…
Tovább olvasom >A PDD Holdings és a Temu kihívásai: gyengülő eredmények, növekvő verseny és uniós szigor
A PDD Holdings, a Pinduoduo és a Temu online vásárlási…
Tovább olvasom >