Túró rudikat tesztelt a Tudatos Vásárlók Egyesülete
A Tudatos Vásárlók Egyesülete az egyik legnépszerűbb hazai édességet, a túró rudit tesztelte táplálkozásbiológiai szempontból és a csomagoláson feltüntetett információk alapján. Összesen 19 féle terméket vizsgáltak, 13 natúr és 6 ízesített rudit. Az édességek minősége igen széles skálán mozog: olyan túró rudi terméket is találtak, amely nem tartalmaz túrót.
A lista élén a Cserpes Trudi áll, egy pont lemaradással követi a natúr Pöttyös Túró Rudi. A jó helyezést annak köszönhetik, hogy egy pontot sem veszítettek, a Cserpes továbbá a kevés adalékanyagért plusz pontot kapott. Habár egyiknek sem csokoládé a bevonója, a töltelékben legalább – nagy mennyiségben – túró van, és természetes aromát tartalmaznak, valamint jól olvasható az összetételi lista a csomagoláson.
A legrosszabbul a Sole Update 1 desszert és a Tejnasi szerepelt. Sok pontot veszítettek a hiányos tájékoztatás miatt, valamint azért, mert a töltelék nem tartalmaz túrót, ami egy túró rudira asszociáltató terméknél elvárható lenne.
A natúr termékek piacán nem találtak olyan terméket, amely mind a túróalapú tölteléknek, mind pedig a bevonatra vonatkozó táplálkozásbiológiai értékkritériumoknak egyidejűleg megfelelt volna. A legnagyobb hátránya a termékeknek, hogy nem ét- vagy tejcsokoládéból álló burokkal készülnek, hanem kakaós ét- vagy tejbevonómasszából, amelynek táplálkozásbiológiai értéke kisebb, mint a csokoládéé.
A bevonómasszának – a Magyar Élelmiszerkönyvi szabályozás alapján – kisebb a kakaótartalma, és a jó minőségű, drágább kakaóvajat hidrogénezett növényi zsiradékkal helyettesítik, amelynek ráadásul nagy a transzzsírsav-tartalma. A vizsgált 19 termékből mindössze kettőnél (azonos márka) találtak csokoládéból készült bevonatot.
Az ízesített termékek piacán a gyümölcskészítmények gyümölcshányadában nem találtak nagy eltérést az átlagtól, és minőségi összetételében is elenyésző különbség van. Ugyanakkor a gyümölcsös rudikra jellemző, hogy a túró jóval kisebb arányban van jelen, mint a natúr rudikban, sok esetben a bevonat nagyobb arányban szerepel, mint maga a túró – írja a Penzcentrum.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >