Turisztikai ügynökség: rangos turisztikai elismeréseket kapott Magyarország Kínából
A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a járványidőszak alatt sem hagyott fel a turisztikai piacépítéssel, ennek sikerét igazolja, hogy Magyarország az idén négy díjat is kapott a kínai turisztikai szakma meghatározó éves eseményén, a National Tourism Fashion Awards-on – közölte az MTÜ hétfőn az MTI-vel.
A közlemény szerint az előző évben kiemelkedő teljesítményt nyújtó szereplőket díjazó eseményen a kínai nemzeti turisztikai díj szervezőbizottsága a „top 10 legjobban várt turisztikai desztináció”, a „top 10 legjobb desztinációs promóciót bemutató desztináció”, valamint a „top 10 innovatív, élő közvetítéssel megrendezett desztinációs rendezvény” közé is beválasztotta hazánkat. Magyarországnak ítélték továbbá a „Kreatív Rendezvény Díj”-at is, a kínai turisztikai szakembereknek szervezett pekingi rendezvényért, melynek fő célja volt hazánk turisztikai kínálatának népszerűsítése, és a turizmus területén működő vállalkozások piacra jutásának elősegítése – közölték.
Kiemelik: az elismerések közül a legrangosabb a „top 10 legjobban várt turisztikai desztináció” díja, amelyet a közép-európai régióból egyedül Magyarországnak ítéltek meg, és a magyaron kívül egész Európából is csak három másik ország – Franciaország, Németország és Hollandia – került be a válogatásba.
Jakab Zsófia, az MTÜ marketing és kommunikációs vezérigazgató-helyettese a közlemény szerint elmondta: a rangos elismerésekkel újabb megerősítést kaptak arról, hogy az elmúlt években sikeresen alkalmazkodtak a megváltozott körülményekhez. A turizmus további élénkítése érdekében kitűzött stratégiai célnak nevezte, hogy a jövőben az értékesítés és a marketing kapja a legfőbb hangsúlyt. A nemzetközi színtéren folyamatosan azon dolgoznak, hogy minél több küldőpiacra eljuttassák az üzenetet: Magyarország biztonságos úti cél minden turista számára – mondta.
A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint 2021-ben Kínából közel 5 ezer vendég érkezett Magyarországra, akik 46 ezer vendégéjszakát töltöttek el a szálláshelyeken. A vendégek 72 százaléka Budapestre érkezett. Idén már több mint 7 ezernél tart a kínai vendégek száma, 33 ezer vendégéjszakával, a fővárosba érkezők aránya 76 százalékos.
Budapesten a kínai látogatók leginkább a Parlamentet és környékét, a Margitszigetet, a Szent István Bazilikát, a Halászbástyát, a Citadellát és a Gozsdu-udvart keresik fel. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Magyar fejlesztésű AI-szoftver írja át a nemzetközi üzleti világot a vendéglátóiparban
A 100%-ban magyar fejlesztésű Everguest Intelligence AI-szoftver nem csupán egy…
Tovább olvasom >Megugrik az európaiak utazási kedve: A 2024-es év őszi és téli szezonjának utazási trendjei
Az Európai Utazási Bizottság (ETC) legújabb kutatása szerint jelentős növekedés…
Tovább olvasom >Közel 13 százalékkal nőtt a külföldi turisták száma Romániában 2023 első kilenc hónapjában
Romániában 12,8 százalékkal nőtt a külföldi turisták száma 2023 első…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megugrik az európaiak utazási kedve: A 2024-es év őszi és téli szezonjának utazási trendjei
Az Európai Utazási Bizottság (ETC) legújabb kutatása szerint jelentős növekedés…
Tovább olvasom >Hello METRO, HelloPay!
Júliustól a METRO kínálatából, valamint a nagykereskedelem értékesítőin keresztül országszerte…
Tovább olvasom >Közel 13 százalékkal nőtt a külföldi turisták száma Romániában 2023 első kilenc hónapjában
Romániában 12,8 százalékkal nőtt a külföldi turisták száma 2023 első…
Tovább olvasom >