Turisztikai ügynökség: rangos turisztikai elismeréseket kapott Magyarország Kínából
A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a járványidőszak alatt sem hagyott fel a turisztikai piacépítéssel, ennek sikerét igazolja, hogy Magyarország az idén négy díjat is kapott a kínai turisztikai szakma meghatározó éves eseményén, a National Tourism Fashion Awards-on – közölte az MTÜ hétfőn az MTI-vel.
A közlemény szerint az előző évben kiemelkedő teljesítményt nyújtó szereplőket díjazó eseményen a kínai nemzeti turisztikai díj szervezőbizottsága a „top 10 legjobban várt turisztikai desztináció”, a „top 10 legjobb desztinációs promóciót bemutató desztináció”, valamint a „top 10 innovatív, élő közvetítéssel megrendezett desztinációs rendezvény” közé is beválasztotta hazánkat. Magyarországnak ítélték továbbá a „Kreatív Rendezvény Díj”-at is, a kínai turisztikai szakembereknek szervezett pekingi rendezvényért, melynek fő célja volt hazánk turisztikai kínálatának népszerűsítése, és a turizmus területén működő vállalkozások piacra jutásának elősegítése – közölték.
Kiemelik: az elismerések közül a legrangosabb a „top 10 legjobban várt turisztikai desztináció” díja, amelyet a közép-európai régióból egyedül Magyarországnak ítéltek meg, és a magyaron kívül egész Európából is csak három másik ország – Franciaország, Németország és Hollandia – került be a válogatásba.
Jakab Zsófia, az MTÜ marketing és kommunikációs vezérigazgató-helyettese a közlemény szerint elmondta: a rangos elismerésekkel újabb megerősítést kaptak arról, hogy az elmúlt években sikeresen alkalmazkodtak a megváltozott körülményekhez. A turizmus további élénkítése érdekében kitűzött stratégiai célnak nevezte, hogy a jövőben az értékesítés és a marketing kapja a legfőbb hangsúlyt. A nemzetközi színtéren folyamatosan azon dolgoznak, hogy minél több küldőpiacra eljuttassák az üzenetet: Magyarország biztonságos úti cél minden turista számára – mondta.
A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint 2021-ben Kínából közel 5 ezer vendég érkezett Magyarországra, akik 46 ezer vendégéjszakát töltöttek el a szálláshelyeken. A vendégek 72 százaléka Budapestre érkezett. Idén már több mint 7 ezernél tart a kínai vendégek száma, 33 ezer vendégéjszakával, a fővárosba érkezők aránya 76 százalékos.
Budapesten a kínai látogatók leginkább a Parlamentet és környékét, a Margitszigetet, a Szent István Bazilikát, a Halászbástyát, a Citadellát és a Gozsdu-udvart keresik fel. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
VIMOSZ: optimizmus a turisztikai szektorban
Kitartó optimizmus jellemzi a magyarországi turisztikai szektort, az ágazat szereplői…
Tovább olvasom >Balatoni Turizmus Szövetség: Pokol van a Balaton partján
A Balatoni Turizmus Szövetség (BTSZ) közleményben hívta fel a figyelmet…
Tovább olvasom >Mi a drágább? A horvát tengerpart vagy a Balaton?
A magyarok körében Horvátország évek óta az egyik legkedveltebb nyári…
Tovább olvasom >További cikkeink
9 milliárd forint a K&H SZÉP kártyákon
Hónapról hónapra növekszik a K&H SZÉP kártya forgalom, de még…
Tovább olvasom >Időben kezdik
Kortársaiktól tanulják meg a helyes táplálkozást az iskolások a Magyar…
Tovább olvasom >Érzelmek és emlékek
A desszertnek érzelmeket, emlékeket kell ébreszteni – ez Tiziano Mita…
Tovább olvasom >