Turisztikai ügynökség: a turisztikai adatszolgáltató központ célja a turizmus fejlesztése
A nemzeti turisztikai adatszolgáltató központ (ntak) célja a turizmus fejlesztése, és hogy gyorsabban hozzá lehessen jutni a forgalmi adatokhoz – közölte Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója az M1 aktuális csatornán.
Guller Zoltán azt mondta, a turizmus jelenleg a magyar hazai össztermék (GDP) 11 százalékát adja. A rendszerrel ezt 16 százalékra szeretnék emelni.
Az online ntak segítségével lehet majd látni például, hogy egyes országokból hány turista érkezik Magyarországra, melyek a leglátogatottabb helyek, valamint azt is észreveszik, ha egy turisztikai térségben csökkenés tapasztalható. Ezek az adatok lehetővé teszik a gyorsabb beavatkozást – ismertette.
Hozzátette, a rendszer a szállodák és a panziók tulajdonosainak is ad visszajelzést, láthatják például, hogy a közelükben lévő szálláshelyek, hogyan teljesítenek.
Magyarországon 3200 kereskedelmi és 32 nem kereskedelmi szálláshely van. Ezek közül körülbelül ezer szálloda, a rendszer június 1-jén velük indul el, majd fokozatosan vezetik be minden szálláshelyen – ismertette a vezérigazgató. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Kutatás: Óriási a szakadék a turisták környezettudatossága és valós utazási szokásai között
Bár egyre több turista vallja magát környezettudatosnak, utazási szokásaikban ez…
Tovább olvasom >Visit Hungary Zrt.: a magyar turizmus számára jó hír az újrainduló Budapest-Philadelphia repülőjárat
Hat év után indul újra közvetlen repülőjárat Budapest és Philadelphia…
Tovább olvasom >Országos sztrájk béníthatja a Ryanair spanyolországi járatait
Augusztus 15-től akár év végéig is tarthat az a munkabeszüntetés,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kutatás: Óriási a szakadék a turisták környezettudatossága és valós utazási szokásai között
Bár egyre több turista vallja magát környezettudatosnak, utazási szokásaikban ez…
Tovább olvasom >Csak egyszerű alapanyagokból! Vágod? – A nap videója
Főleg tofu és uborka. De ahogy tálalják… Persze késkezelésből azért…
Tovább olvasom >Mit rejt a fehérneműd? – A nap képe
A divattervező Calvin Klein provokatív reklámkampányokat használt arra, hogy párbeszédet…
Tovább olvasom >