Turisztikai ügynökség: a Red Bull Air Race jelentősen hozzájárul a magyar turizmus sikeréhez
A Red Bull Air Race világbajnokság budapesti futama 2004 óta a turizmus és Magyarország turisztikai országmárkája szempontjából is jelentős hasznot hoz az országnak – közölte a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint a versenyre kilátogató külföldi vendégek 70 százaléka kimondottan a verseny miatt érkezik Magyarországra.
Az MTÜ hangsúlyozta: a KPMG Tanácsadó Kft. tanulmánya szerint a magyar államháztartás a rendezvénynek köszönhetően körülbelül 13 milliárd forint adóbevételhez jut, Magyarország GDP-jéhez mintegy 20 milliárd forinttal, a bruttó kibocsátáshoz pedig mintegy 60 milliárd forinttal járul hozzá az esemény.
A világbajnoki futam televíziós közvetítéseit több mint 17 millió néző látja világszerte. Mivel a rendezvény Budapest szívében, annak egyik legszebb részén zajlik, a közvetítésekben látogatásra érdemes úti célként mutatják be fővárost. Az országmárka építésén túl a Red Bull Air Race versenyszéria médiaértéke eléri a 15 millió eurót – áll a közleményben.
Az idén június 23-án és 24-én rendezik a műrepülő világbajnoki sorozat budapesti viadalát, amely az idei vb negyedik állomása. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Franciaországot 100 millió külföldi turista kereste fel tavaly
Franciaország 100 millió külföldi látogatót fogadott 2024-ben, a párizsi olimpiai…
Tovább olvasom >Turizmus és energia: Új lendület Dél-Európának
A nemzetközi gazdasági gondolkodásban régóta meghatározó szerepet játszott a „globális…
Tovább olvasom >Eurostat: tovább emelkedett az uniós turisztikai szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma
Az uniós turisztikai szálláshelyeken eltöltött éjszakák becsült száma 2024-ben elérte…
Tovább olvasom >További cikkeink
Franciaországot 100 millió külföldi turista kereste fel tavaly
Franciaország 100 millió külföldi látogatót fogadott 2024-ben, a párizsi olimpiai…
Tovább olvasom >Terméklista a-tól z-ig – A nap képe
Tegnap egy bevásárlókocsira szerelt információs térképre mondtuk, hogy vásárlóbarát, mára…
Tovább olvasom >