Turisztikai ügynökség: a Red Bull Air Race jelentősen hozzájárul a magyar turizmus sikeréhez
A Red Bull Air Race világbajnokság budapesti futama 2004 óta a turizmus és Magyarország turisztikai országmárkája szempontjából is jelentős hasznot hoz az országnak – közölte a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint a versenyre kilátogató külföldi vendégek 70 százaléka kimondottan a verseny miatt érkezik Magyarországra.
Az MTÜ hangsúlyozta: a KPMG Tanácsadó Kft. tanulmánya szerint a magyar államháztartás a rendezvénynek köszönhetően körülbelül 13 milliárd forint adóbevételhez jut, Magyarország GDP-jéhez mintegy 20 milliárd forinttal, a bruttó kibocsátáshoz pedig mintegy 60 milliárd forinttal járul hozzá az esemény.
A világbajnoki futam televíziós közvetítéseit több mint 17 millió néző látja világszerte. Mivel a rendezvény Budapest szívében, annak egyik legszebb részén zajlik, a közvetítésekben látogatásra érdemes úti célként mutatják be fővárost. Az országmárka építésén túl a Red Bull Air Race versenyszéria médiaértéke eléri a 15 millió eurót – áll a közleményben.
Az idén június 23-án és 24-én rendezik a műrepülő világbajnoki sorozat budapesti viadalát, amely az idei vb negyedik állomása. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
VIMOSZ: optimizmus a turisztikai szektorban
Kitartó optimizmus jellemzi a magyarországi turisztikai szektort, az ágazat szereplői…
Tovább olvasom >Balatoni Turizmus Szövetség: Pokol van a Balaton partján
A Balatoni Turizmus Szövetség (BTSZ) közleményben hívta fel a figyelmet…
Tovább olvasom >Mi a drágább? A horvát tengerpart vagy a Balaton?
A magyarok körében Horvátország évek óta az egyik legkedveltebb nyári…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntartható vendéglátás Magyarországon: a 2024-es év úttörői
Magyarországon a fenntarthatóság napjaink egyik legfontosabb kihívása, különösen az éttermi…
Tovább olvasom >Trendekbe fagylalva
Ami hosszú időn keresztül csak egy jeges nyalánkság volt, abból a…
Tovább olvasom >