Turisztikai ügynökség: a Red Bull Air Race jelentősen hozzájárul a magyar turizmus sikeréhez
A Red Bull Air Race világbajnokság budapesti futama 2004 óta a turizmus és Magyarország turisztikai országmárkája szempontjából is jelentős hasznot hoz az országnak – közölte a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint a versenyre kilátogató külföldi vendégek 70 százaléka kimondottan a verseny miatt érkezik Magyarországra.
Az MTÜ hangsúlyozta: a KPMG Tanácsadó Kft. tanulmánya szerint a magyar államháztartás a rendezvénynek köszönhetően körülbelül 13 milliárd forint adóbevételhez jut, Magyarország GDP-jéhez mintegy 20 milliárd forinttal, a bruttó kibocsátáshoz pedig mintegy 60 milliárd forinttal járul hozzá az esemény.
A világbajnoki futam televíziós közvetítéseit több mint 17 millió néző látja világszerte. Mivel a rendezvény Budapest szívében, annak egyik legszebb részén zajlik, a közvetítésekben látogatásra érdemes úti célként mutatják be fővárost. Az országmárka építésén túl a Red Bull Air Race versenyszéria médiaértéke eléri a 15 millió eurót – áll a közleményben.
Az idén június 23-án és 24-én rendezik a műrepülő világbajnoki sorozat budapesti viadalát, amely az idei vb negyedik állomása. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
NGM: a SZÉP-kártya jelentős segítség a magyar családoknak
A SZÉP-kártya jelentős segítség a magyar családoknak, áprilisban 14 százalékkal…
Tovább olvasom >KSH: a turisztikai szálláshelyeken a vendégek száma (1,4 millió) 17, a vendégéjszakáké (3,4 millió) 16 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit áprilisban
2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4…
Tovább olvasom >MBH gyorselemzés: Újabb hónapban remekelt a turisztikai ágazat
Március után, áprilisban ismét pörgött a turizmus: a vendégek száma…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >Utcai gasztrofesztivál, vacsoraestek és fesztiválos ételrendelés a SopronFesten
A SopronFest Gourmet programjainak keretében, egy héten át városszerte a…
Tovább olvasom >Unicum-sör – reklámkampány és nyereményjáték
Generációk bulifétise volt a kultikus Unicum-sör párosítás, amit még a…
Tovább olvasom >