Túlteljesítette a Nescafé a regeneratív gazdálkodásból származó kávébeszerzéssel kapcsolatos célját
A Nestlé nemrégiben bejelentette, hogy a Nescafé márka 2023-ban a kávébab 32%-át olyan gazdáktól szerezte be, akik regeneratív mezőgazdasági gyakorlatokat alkalmaznak és ezzel már most túlteljesítette a 2025-re kitűzött 20%-os célkitűzését.
A világ egyik legnagyobb instant kávémárkája 2022-ben indította el a Nescafé Plan 2030 nevű programját, amely a termelőket hivatott segíteni a fenntarthatóbb gazdálkodásra való áttérésben. Az eredmény: a tervben javasolt módszereket alkalmazó gazdák minden egyes kilogrammnyi nyers kávé után 20–40%-os kibocsátás-csökkenést értek el.
A regeneratív gazdálkodás keretében a gazdák optimalizálják a műtrágyahasználatot, talajtakaró növényeket ültetnek a biodiverzitás növelésére, valamint helyreállítják a földeket, például őshonos fák telepítésével. A program nemcsak a környezeti hatások csökkentésére, hanem a termelők és közösségeik megélhetésére, a gyerekjogok és a munkavállalói jogok védelmére is fókuszál.
A kávé a világ egyik legnagyobb mezőgazdasági exportcikke, de a Carbon Disclosure Project nemrégiben közzétett elemzése szerint a klímaváltozás miatt 2050-re akár 48%-97%-kal is csökkenhet a kávétermesztésre alkalmas földterület a termesztés szempontjából legfontosabb régiókban.
A Nescafé célja, hogy 2030-ra az általa feldolgozott kávé felét már regeneratív gazdálkodásból származó forrásból szerezze be – adta hírül a Grocery Dive.
Kapcsolódó cikkeink
Fúziót fontolgat a Lavazza és a Dallmayr– európai kávéóriás jöhet létre
Az olasz Lavazza kávékonszern egyesülést fontolgat a német Dallmayr vállalattal…
Tovább olvasom >Egy csésze kávé a hosszú, egészséges életért? 30 évnyi kutatás adta meg a választ
A reggeli kávé nemcsak ébresztő – a legfrissebb kutatások szerint…
Tovább olvasom >A KitchenAid Giannival mutatta be új automata eszpresszógép-kollekcióját
A KitchenAid hazánkban is bemutatta új eszpresszógép-kollekcióját, ami egy félautomata…
Tovább olvasom >További cikkeink
Berobbant a Rossmann az e-kereskedelmi toplistára
Először szerepel a Rossmann a PwC által összeállított 2024-es E-toplistán…
Tovább olvasom >Bemutatjuk a média és marketingkommunikációs szakmai AI Guide-ot
A legjelentősebb hazai kommunikációs szakmai szervezetek példaértékű együttműködésében készült el…
Tovább olvasom >Tízből hét fiatal dolgozna külföldön
A külföldi munkatapasztalattal nem rendelkező magyarok fele nyitott arra, hogy…
Tovább olvasom >