Túlteljesítette a Nescafé a regeneratív gazdálkodásból származó kávébeszerzéssel kapcsolatos célját
A Nestlé nemrégiben bejelentette, hogy a Nescafé márka 2023-ban a kávébab 32%-át olyan gazdáktól szerezte be, akik regeneratív mezőgazdasági gyakorlatokat alkalmaznak és ezzel már most túlteljesítette a 2025-re kitűzött 20%-os célkitűzését.
A világ egyik legnagyobb instant kávémárkája 2022-ben indította el a Nescafé Plan 2030 nevű programját, amely a termelőket hivatott segíteni a fenntarthatóbb gazdálkodásra való áttérésben. Az eredmény: a tervben javasolt módszereket alkalmazó gazdák minden egyes kilogrammnyi nyers kávé után 20–40%-os kibocsátás-csökkenést értek el.
A regeneratív gazdálkodás keretében a gazdák optimalizálják a műtrágyahasználatot, talajtakaró növényeket ültetnek a biodiverzitás növelésére, valamint helyreállítják a földeket, például őshonos fák telepítésével. A program nemcsak a környezeti hatások csökkentésére, hanem a termelők és közösségeik megélhetésére, a gyerekjogok és a munkavállalói jogok védelmére is fókuszál.
A kávé a világ egyik legnagyobb mezőgazdasági exportcikke, de a Carbon Disclosure Project nemrégiben közzétett elemzése szerint a klímaváltozás miatt 2050-re akár 48%-97%-kal is csökkenhet a kávétermesztésre alkalmas földterület a termesztés szempontjából legfontosabb régiókban.
A Nescafé célja, hogy 2030-ra az általa feldolgozott kávé felét már regeneratív gazdálkodásból származó forrásból szerezze be – adta hírül a Grocery Dive.
Kapcsolódó cikkeink
Mennyi kávét iszik a Z-generáció?
A német kávépiac jelentős átalakuláson megy keresztül, főként a fiatalabb…
Tovább olvasom >Rekordközeli globális kávétermés várható a 2025/2026-os szezonban
A világ kávépiaca új csúcs felé közelít: az amerikai mezőgazdasági…
Tovább olvasom >Leépít a Nestlé csehországi gyárában
Nyolcvan munkahelyet szüntet meg a Nestlé a csehországi Krupka városában…
Tovább olvasom >További cikkeink
A fogyasztói tudatosságnak a pénztárca szab határokat
Egészséges, fenntartható és megfizethető alapanyagokat, élelmiszereket szeretnének a fogyasztók vásárolni,…
Tovább olvasom >Drága falatok – egyre mélyebben kell a pénztárcába nyúlni a húsért
Hiába őrzi népszerűségét a sertéshús a magyar fogyasztók körében, az…
Tovább olvasom >Globális minimumadó: Az amerikai vállalatcsoportok végleg kikerülhetnek a szabályozás alól
Az elmúlt időszakban a globális minimumadó kapcsán izgalmas fejlemények játszódtak…
Tovább olvasom >