Tulajdonosváltás az e-kereskedelmi piacon: új befektetőhöz került a Mall.hu
A Rockaway Capital nemzetközi tőkebefektetési vállalat bejelentette, hogy megállapodást kötött a MALL és Mimovrste=) márkákat tömörítő Netretail Holding B.V. 100%-os megvásárlásáról. A tranzakcióval a Mall.hu -a magyarországi e-kereskedelem második legnagyobb szereplője – új tulajdonoshoz került.
A San Franciscoban, Prágában és Sao Paoloban székhellyel rendelkező Rockaway Capital bejelentette, hogy megállapodást kötött Közép-Európa vezető online kereskedelmi vállalkozásának, a cseh, szlovák, magyar, lengyel, illetve szlovén piacokon egyaránt aktív Netretail Holding B.V.-nek a megvásárlásáról. A Heureka, a cseh és szlovák piac legnagyobb árösszehasonlító oldalának megvásárlása szintén a megállapodás része. A több mint 200 millió EUR értékű üzlet a cseh üzleti szférában jól ismert Daniel Křetínský és Patrik Tkáč magánbefektetők, és a PPF Finanszírozó Csoport által formált Rockaway Capital társaság vezetésével jött létre. A bejelentéssel a Rockaway Capital e-kereskedelmi vállalkozásaiból származó bevételei a várakozások szerint középtávon az 1 milliárd eurós árbevételt is túlléphetik, amivel a vállalat a közép- és kelet-európai régió vezető e-kereskedelmi szereplőjévé válhat.A vállalat érdekeltségében jelenleg food és non-food termékkategóriára specializálódott online boltok, átfogó termékkínálattal rendelkező kisebb webáruházak, árösszehasonlító oldalak és Közép- és Kelet-Európa szerte operáló házhozszállítási hálózatok találhatók.
“A NetRetail Holding és a Heureka felvásárlásával, valamint a jelenlegi portfólióban lévő széles termékválasztékú és specializált termékkínálattal rendelkező webshopokkal együtt megvalósítható az az elképzelés, hogy Közép- és Kelet-Európa vezető e-kereskedelmi szereplőjévé válunk. Összpontosítani fogunk arra, hogy világszínvonalú szolgáltatást nyújtsunk több millió vásárlónk számára, illetve, hogy növeljük jelenlétünket a régióban”- nyilatkozat Jakub Havrlant, a Rockaway vezérigazgatója.
“A Rockaway egy nagy múlttal rendelkező e-kereskedelmi tőkebefektető és nem is tudnék nála jobb partnert elképzelni a Netretail jövőjét tekintve. Ez egy fontos mérföldkő azon az úton, ahol 15 éve elindultunk”- nyilatkozta Ondrej Fryc, a Netretail alapítója és vezérigazgatója.
A Superbrands díjas Mall.hu country managere, Donáth Fruzsina az akvizíció kapcsán elmondta:
„Büszke vagyok arra, hogy a vállalat 2014-es eredményei alapján a GKI Digital hazai e-kereskedőket rangsoroló listáján az előkelő második helyezést érte el. Meggyőződésem, hogy az új befektetői partnerséggel fejlődésünk egy újabb dimenzióba lép, amelynek eredményként még magasabb színvonalon tudjuk kiszolgálni vásárlóinkat“
Kapcsolódó cikkeink
Prés alatt a gyümölcslépiac
A gyümölcslépiac dinamikusan változó szegmense az FMCG szektornak, ahol a…
Tovább olvasom >Elindul a TikTok Shop Németországban, Franciaországban és Olaszországban
Tovább bővíti európai e-kereskedelmi tevékenységét a TikTok: mostantól a német,…
Tovább olvasom >A retail média felrobbanthatja a hirdetői piacot
A hazai e-kereskedőknek mindössze 13,5%-a kínál retail média szolgáltatásokat beszállítóinak,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >