Tulajdonosváltás az e-kereskedelmi piacon: új befektetőhöz került a Mall.hu
A Rockaway Capital nemzetközi tőkebefektetési vállalat bejelentette, hogy megállapodást kötött a MALL és Mimovrste=) márkákat tömörítő Netretail Holding B.V. 100%-os megvásárlásáról. A tranzakcióval a Mall.hu -a magyarországi e-kereskedelem második legnagyobb szereplője – új tulajdonoshoz került.
A San Franciscoban, Prágában és Sao Paoloban székhellyel rendelkező Rockaway Capital bejelentette, hogy megállapodást kötött Közép-Európa vezető online kereskedelmi vállalkozásának, a cseh, szlovák, magyar, lengyel, illetve szlovén piacokon egyaránt aktív Netretail Holding B.V.-nek a megvásárlásáról. A Heureka, a cseh és szlovák piac legnagyobb árösszehasonlító oldalának megvásárlása szintén a megállapodás része. A több mint 200 millió EUR értékű üzlet a cseh üzleti szférában jól ismert Daniel Křetínský és Patrik Tkáč magánbefektetők, és a PPF Finanszírozó Csoport által formált Rockaway Capital társaság vezetésével jött létre. A bejelentéssel a Rockaway Capital e-kereskedelmi vállalkozásaiból származó bevételei a várakozások szerint középtávon az 1 milliárd eurós árbevételt is túlléphetik, amivel a vállalat a közép- és kelet-európai régió vezető e-kereskedelmi szereplőjévé válhat.A vállalat érdekeltségében jelenleg food és non-food termékkategóriára specializálódott online boltok, átfogó termékkínálattal rendelkező kisebb webáruházak, árösszehasonlító oldalak és Közép- és Kelet-Európa szerte operáló házhozszállítási hálózatok találhatók.
“A NetRetail Holding és a Heureka felvásárlásával, valamint a jelenlegi portfólióban lévő széles termékválasztékú és specializált termékkínálattal rendelkező webshopokkal együtt megvalósítható az az elképzelés, hogy Közép- és Kelet-Európa vezető e-kereskedelmi szereplőjévé válunk. Összpontosítani fogunk arra, hogy világszínvonalú szolgáltatást nyújtsunk több millió vásárlónk számára, illetve, hogy növeljük jelenlétünket a régióban”- nyilatkozat Jakub Havrlant, a Rockaway vezérigazgatója.
“A Rockaway egy nagy múlttal rendelkező e-kereskedelmi tőkebefektető és nem is tudnék nála jobb partnert elképzelni a Netretail jövőjét tekintve. Ez egy fontos mérföldkő azon az úton, ahol 15 éve elindultunk”- nyilatkozta Ondrej Fryc, a Netretail alapítója és vezérigazgatója.
A Superbrands díjas Mall.hu country managere, Donáth Fruzsina az akvizíció kapcsán elmondta:
„Büszke vagyok arra, hogy a vállalat 2014-es eredményei alapján a GKI Digital hazai e-kereskedőket rangsoroló listáján az előkelő második helyezést érte el. Meggyőződésem, hogy az új befektetői partnerséggel fejlődésünk egy újabb dimenzióba lép, amelynek eredményként még magasabb színvonalon tudjuk kiszolgálni vásárlóinkat“
Kapcsolódó cikkeink
A biztonság továbbra is a legfontosabb szempont a magyar fogyasztók 83%-ának az online vásárlás során
A biztonság továbbra is a legfontosabb szempont a magyar fogyasztók…
Tovább olvasom >„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Madar Norbert – a magyar piaci szereplők a Temu árnyékában csak vegetálnak
„Nem szeretem használni az e-kereskedelem kifejezést, sokkal inkább lefedi a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyarok adnak a leggyakrabban online borravalót az ételfutároknak
Továbbra is népszerű a magyarok körében a borravaló adása, ami…
Tovább olvasom >Megőrizte első helyét az online élelmiszerpiacon a Kifli.hu
A Kifli.hu került a dobogó legfelső fokára az idéntől már…
Tovább olvasom >SAP: A felhős fejlesztéssel a sör is finomabb
A 130 éves Budweiser Budvar kiváló söreiről ismert, azonban vállalatirányítási…
Tovább olvasom >