Tulajdonosváltás a TV2 Csoportnál
Hamarosan új tulajdonos veheti át a TV2 Csoportot. A Magyar Broadcasting Co. Kft. mint vevő-befektető és a TV2 Media Group Holdings Kft. a mai napon aláírta az erről szóló adásvételi szerződést. A tranzakció lezárására a hatósági engedélyek és szerződés-átruházások megszerzésekor kerülhet sor.
A négy csatornát működtető TV2 Csoport teljes tulajdonrészére az Andrew G. Vajna érdekeltségébe tartozó Magyar Broadcasting Co. Kft. tett ajánlatot, az erről szóló adásvételi megállapodást október 15-én írták alá. A tulajdonjog átruházásáig a jelenlegi tulajdonosok és ügyvezetők, Yvonne Dederick és Simon Zsolt változatlan hatáskörben, az eddig megszokottak szerint irányítják tovább a vállalatot, ami a tranzakció megvalósulása és esetleges meghiúsulása esetén egyaránt biztosítja a cég normál működését. A tranzakció lezárásának várható időpontja nem ismert.
„Az elmúlt két évben az új menedzsment struktúrával, valamint körültekintő pénzügyi irányítással, az eredeti várakozásokhoz képest jóval hamarabb, mindössze egy év alatt növekedési pályára állítottuk a TV2-t. A médiavállalat megvásárlása jó befektetésnek bizonyult, biztos alapokon álló, jól működő céget adhatunk át az új tulajdonosnak” – nyilatkozta a tulajdonosváltás kapcsán Yvonne Dederick és Simon Zsolt, a TV2 Csoport tulajdonos-ügyvezető igazgatói.
A jelenlegi tulajdonosok 2013 decemberében vásárolták meg a médiavállalatot a ProSiebenSat.1-tól. A TV2 Csoport 2014-ben közel másfél milliárd forinttal, 17,6 milliárdra növelte árbevételét. A társaság nemcsak a helyi gyártásra szánt összeget növelte, hanem 3,511 milliárdos cash-flow tartalékot halmozott fel, valamint 2008 óta először zárta az évet pozitív, 958 milliós EBITDA eredménnyel.
A tranzakció célja, hogy támogassa a TV2 Csoport lényeges beruházást igénylő növekedési és terjeszkedési terveit. Az új tulajdonosi kör továbbra is biztos pénzügyi alapokat nyújt a TV2 Csoport számára, valamint a hosszú távú céljai eléréséhez szükséges forrásokat is hatékonyan tudja biztosítani.
A felek a tranzakció részleteit nem hozzák nyilvánosságra.
Kapcsolódó cikkeink
Nem a magánélettel kell címlapra kerülni
Kadarkai Endre riporter hisz az emberi beszélgetésben, de abban is,…
Tovább olvasom >Tizenhét év televíziós reklámozási gyakorlatát vizsgálta az NMHH
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az elmúlt 17…
Tovább olvasom >Így hatnak vásárlásainkra a különböző médiumok
Az Atmedia, a multimédiás kereskedőház és a GfK Hungária, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >KSH: Az élelmiszeripar értékesítési árai 0,9 százalékkal emelkedtek
Szeptemberben az ipari termelői árak átlagosan 0,9 százalékkal magasabbak voltak…
Tovább olvasom >Saját kézzel, ötévente, fehérre – így festik otthonukat a magyarok
A magyarok, csehek és szlovákok festési szokásait térképezte fel a…
Tovább olvasom >