Tulajdonost cserélt a Mammut bevásárlóközpont
A NEPI Rockcastle ingatlanbefektető és -fejlesztő vállalat 254 millió euróért többségi részesedést szerzett Budapest egyik legnagyobb bevásárlóközpontjában, a Mammutban – közölte a vállalat csütörtökön a Moneyweb dél-afrikai gazdasági hírportálon.
A Man-szigeteken bejegyzett NEPI Rockcastle 2017. július 11-én jött létre a New Europe Property Investments (NEPI) és a Rockcastle Global Real Estate Company Limited (Rockcastle) összeolvadásával. Kilenc kelet- és közép-európai országban van jelen, részvényeit a johannesburgi és az amszterdami tőzsdén is jegyzik.
A NEPI Rockcastle leányvállalata, az NE Property Cooperative U.A. kedden írta alá a megállapodást az eladókkal, amelynek alapján a Mammut 1 pláza 100 százalékos, a Mammut 2 pedig 81 százalékos tulajdonába került azonnali hatállyal.
A Mammut 1 bevásárlóközpontot 1998. augusztus 28-án, a Mammut 2-t pedig 2001. szeptember 28-án adták át. A két pláza együtt 61 300 négyzetméteren terül el, évente 15,6 millió ember keresi fel. Az átlagos bérleti díj havonta 22,1 euró négyzetméterenként. A bérleti díjakból származó éves bevétel 14,6 millió euróra rúg jelenleg.
A NEPI Rockcastle arra számít, hogy az idei évből hátralévő három és fél hónap alatt 4,3 millió, jövőre pedig 14,68 millió euró nyereséget termel részvényeseinek a Mammut központ.
A NEPI Rockcastle vállalat tavaly októberben vásárolta meg Budapest második legnagyobb bevásárlóközpontját, akkori nevén az Aréna Plázát. Abban az ügyletben is készpénzzel fizette ki a 275 millió eurós vételárat. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Klímapolitikai Intézet: az élelmiszerek további drágulását okozhatja a klímaváltozás
A klímaváltozás jelentős hatást gyakorol a világ mezőgazdaságára, a környezeti…
Tovább olvasom >Idén korábban kezdődött a dinnyeszezon
Idén a szokásosnál két héttel korábban élvezhetjük már a kiváló…
Tovább olvasom >MBH Bank: A kiskereskedelem lehet az idei növekedés egyik támasza
A kiskereskedelem egyike azoknak a területeknek, amelyeken keresztül a lakosság…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >