Az olasz Campari csoport eladja két ismert márkáját, a Cinzano vermutot és a Frattini grappát a Caffo Group 1915 nevű hazai versenytársának, 100 millió euróért – közölte a társaság csütörtökön.
A Cinzano márkát 1999-ben, a Frattinit pedig 2014-ben szerezte meg a Campari, ám az új vezérigazgató, Simon Hunt irányítása alatt most portfóliótisztítást hajt végre a cég. A döntés célja, hogy a vállalat a kereskedelmi és marketingtevékenységét fő márkáira összpontosítsa.
Bár a Cinzano főként vermutként, a Frattini pedig grappaként ismert, mindkét márka habzóborokat is kínál. A két termékcsalád tavaly a Campari árbevételének mindössze 2 százalékát adta, mintegy 75 millió euró értékben. A tranzakció a tervek szerint még 2025 folyamán lezárul, lebonyolítását a Mediobanca segítette.