Túl sok akcióval tarol az Uber
Az elmúlt időszakban több taxisofőr is jelezte a Telexnek, hogy a Budapestre visszatért Uber jelentős hatással van a piacra az árazási akcióival. Ezek az akciók, véleményük szerint, torzítják a piacot és megkerülik a hatósági árat, hasonlóan a Főtaxi korábbi kuponos kampányaihoz.
Az Uber július elején 80 százalékos kedvezményt kínált az utasoknak, amely maximum 3800 forintig, legfeljebb öt útra volt érvényes. Ezt követően az akció lejárta után egy 50 százalékos kampányt indított. Az Uber válaszában hangsúlyozta, hogy mindig betartja az összes helyi törvényt és előírást azokban az országokban, ahol jelen van, így Budapesten is kizárólag olyan utas- és sofőrakciókat hirdet, amelyek minden jogszabályi előírásnak megfelelnek.
A Telex megkereste az ügyben a szabályozásért felelős Budapesti Közlekedési Központot (BKK) is, amely közölte, hogy a fővárosi taxirendelet csak a viteldíjak képzésére és alkalmazására vonatkozóan tartalmaz rendelkezéseket. A rendelet nem szabályozza, hogy az utas mivel fizethet, vagy milyen akciót érvényesíthet a szabályosan képzett viteldíj fizetésekor. A BKK tájékoztatása szerint korábban is voltak kuponos akciók, és előfordul, hogy a személytaxi-szolgáltatást közvetítő szolgálatok különböző kedvezményeket kínálnak az utazóközönségnek.
Az Uber arról is beszámolt, hogy az online regisztrált sofőrök száma az induláshoz képest 2500-ról 5000-re nőtt. A cég azonban nem kívánta nyilvánosságra hozni, hogy a regisztrált sofőrök közül hánnyal kötöttek szerződést.
Az Uber visszatérése és kedvezményes kampányai komoly versenyhelyzetet teremtettek a budapesti taxipiacon. A hagyományos taxisofőrök aggodalmukat fejezték ki a piac torzulása miatt, míg az Uber szerint minden tevékenységük jogszerű és a helyi szabályozásoknak megfelelő.
A jövőben érdekes lesz figyelni, hogyan alakul a verseny a budapesti taxipiacon, és milyen hatással lesz az Uber jelenléte a helyi szolgáltatókra és a fogyasztókra. Az is kérdéses, hogy a szabályozó hatóságok tesznek-e lépéseket a piac védelme érdekében, vagy az Uber által kínált kedvezmények maradnak a verseny természetes részének.
Kapcsolódó cikkeink
Az ittas vezetés visszaszorítására indított kampányt a Diageo Amerikában
A Diageo North America, az NFL, az Anyák az Ittas…
Tovább olvasom >Best Global Brands: a legértékesebb márkák 2024-ben
Az Interbrand globális márkatanácsadó cég idén ősszel mutatta be a…
Tovább olvasom >Komoly bírságot kapott az Uber
A holland adatvédelmi hatóság (AP) 290 millió euró bírságot szabott…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >