Túl sok akcióval tarol az Uber
Az elmúlt időszakban több taxisofőr is jelezte a Telexnek, hogy a Budapestre visszatért Uber jelentős hatással van a piacra az árazási akcióival. Ezek az akciók, véleményük szerint, torzítják a piacot és megkerülik a hatósági árat, hasonlóan a Főtaxi korábbi kuponos kampányaihoz.

Tarol az Uber
Az Uber július elején 80 százalékos kedvezményt kínált az utasoknak, amely maximum 3800 forintig, legfeljebb öt útra volt érvényes. Ezt követően az akció lejárta után egy 50 százalékos kampányt indított. Az Uber válaszában hangsúlyozta, hogy mindig betartja az összes helyi törvényt és előírást azokban az országokban, ahol jelen van, így Budapesten is kizárólag olyan utas- és sofőrakciókat hirdet, amelyek minden jogszabályi előírásnak megfelelnek.
A Telex megkereste az ügyben a szabályozásért felelős Budapesti Közlekedési Központot (BKK) is, amely közölte, hogy a fővárosi taxirendelet csak a viteldíjak képzésére és alkalmazására vonatkozóan tartalmaz rendelkezéseket. A rendelet nem szabályozza, hogy az utas mivel fizethet, vagy milyen akciót érvényesíthet a szabályosan képzett viteldíj fizetésekor. A BKK tájékoztatása szerint korábban is voltak kuponos akciók, és előfordul, hogy a személytaxi-szolgáltatást közvetítő szolgálatok különböző kedvezményeket kínálnak az utazóközönségnek.
Az Uber arról is beszámolt, hogy az online regisztrált sofőrök száma az induláshoz képest 2500-ról 5000-re nőtt. A cég azonban nem kívánta nyilvánosságra hozni, hogy a regisztrált sofőrök közül hánnyal kötöttek szerződést.
Az Uber visszatérése és kedvezményes kampányai komoly versenyhelyzetet teremtettek a budapesti taxipiacon. A hagyományos taxisofőrök aggodalmukat fejezték ki a piac torzulása miatt, míg az Uber szerint minden tevékenységük jogszerű és a helyi szabályozásoknak megfelelő.
A jövőben érdekes lesz figyelni, hogyan alakul a verseny a budapesti taxipiacon, és milyen hatással lesz az Uber jelenléte a helyi szolgáltatókra és a fogyasztókra. Az is kérdéses, hogy a szabályozó hatóságok tesznek-e lépéseket a piac védelme érdekében, vagy az Uber által kínált kedvezmények maradnak a verseny természetes részének.
Kapcsolódó cikkeink
Eláll az Uber a tajvani Foodpanda felvásárlásától
Végleg lemondott az Uber a Delivery Hero tulajdonában lévő Foodpanda…
Tovább olvasom >Az ittas vezetés visszaszorítására indított kampányt a Diageo Amerikában
A Diageo North America, az NFL, az Anyák az Ittas…
Tovább olvasom >Best Global Brands: a legértékesebb márkák 2024-ben
Az Interbrand globális márkatanácsadó cég idén ősszel mutatta be a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Flórián László irányítja áprilistól a Praktikert
Új ügyvezető igazgató irányítja 2025. áprilisától a magyar tulajdonú, országos…
Tovább olvasom >A szolgáltatások drágulása hajtja az inflációt – nem az élelmiszerek
Bár a közbeszédben és a kormányzati intézkedések fókuszában továbbra is…
Tovább olvasom >MLBKT: márciusban további fellendülést jelez a BMI
A beszerzésimenedzser-index (BMI) szezonálisan kiigazított márciusi értéke 51,2 – közölte…
Tovább olvasom >