Túl drágák lettek a sajtburgerek
A McDonald’s a 2024-es év második negyedévében forgalomcsökkenést jelentett, amely az elmúlt 13 negyedévben először fordult elő a gyorsétteremláncnál. A cég vezérigazgatója szerint az infláció jelentős hatást gyakorolt a fogyasztási szokásokra, és egyre több ember dönt úgy, hogy inkább otthon eszik, mivel az költséghatékonyabb a középosztály számára.
Kihívások az infláció és munkaerőhiány miatt
A McDonald’s a Wall Street várakozásaihoz képest gyengébb eredményeket produkált. Az infláció miatt az alacsonyabb jövedelmű fogyasztók inkább az otthoni étkezést választják, és elkerülik a gyorséttermeket. A globális eladások 1 százalékkal csökkentek a második negyedévben, ami ellentétben áll az elemzők 0,53 százalékos növekedési várakozásával.
A McDonald’s, a Burger King és más gyorsétteremláncok próbálták ellensúlyozni a visszaesést drágább, de korlátozott ideig elérhető ajánlatok bevezetésével. A McDonald’s júniusban bevezette amerikai éttermeiben az 5 dolláros ebédajánlatát, de az ebből származó bevételek csak a harmadik negyedévben lesznek láthatók.
Az ár-érték arányú étkezési háborúk
Az infláció által sújtott alacsony jövedelmű fogyasztók visszafogták éttermi látogatásaikat, ami jelentős hatást gyakorolt a McDonald’s forgalmára. A cég vezérigazgatója, Chris Kempczinski szerint a fogyasztók egyre tudatosabban költik pénzüket. Ennek ellenére a McDonald’s fenntartotta a 2024-es működési árrés-előrejelzését a 40 százalékos tartomány közepén és felső részén.
Nemzetközi és hazai piacok teljesítménye
Az Egyesült Államokban az összehasonlítható eladások 0,7 százalékkal csökkentek, míg a nemzetközi piacokon 1,1 százalékos csökkenés volt tapasztalható, amely nagyrészt a franciaországi gyengeségnek köszönhető. A kínai és közel-keleti piacok lassabb fellendülése is hatással volt az étteremlánc teljesítményére, ahol az eladások 1,3 százalékkal csökkentek.
A McDonald’s részvényenként 2,97 dolláros kiigazított nyereséget ért el, amely elmaradt a 3,07 dolláros várakozásoktól. A magyarországi McDonald’s viszont továbbra is új éttermeket nyit és modernizálja a meglévőket, miközben a helyi közösségek igényeire is odafigyel, így itthon nincs nagy probléma a cég teljesítményével.
Kapcsolódó cikkeink
2027-ig megduplázza AI-befektetéseit a McDonald’s
A McDonald’s 2027-ig jelentősen növelni tervezi a mesterséges intelligenciába (AI)…
Tovább olvasom >Big Mac az osztalékszelvényen: mit kezdjünk a McDonald’s részvényével?
Vegye, vagy csak egye? Ez a kérdés foglalkoztatja most a…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: A kiskereskedelem nem felelős az emelkedő árakért
A kiskereskedelmi forgalom júniusi 3 százalékos – éves emelkedése az…
Tovább olvasom >A legnagyobb hazai webshopok oldalainak a karbonlábnyomát mérte meg a magyar startup
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a…
Tovább olvasom >