Túl drágák lettek a sajtburgerek
A McDonald’s a 2024-es év második negyedévében forgalomcsökkenést jelentett, amely az elmúlt 13 negyedévben először fordult elő a gyorsétteremláncnál. A cég vezérigazgatója szerint az infláció jelentős hatást gyakorolt a fogyasztási szokásokra, és egyre több ember dönt úgy, hogy inkább otthon eszik, mivel az költséghatékonyabb a középosztály számára.
Kihívások az infláció és munkaerőhiány miatt
A McDonald’s a Wall Street várakozásaihoz képest gyengébb eredményeket produkált. Az infláció miatt az alacsonyabb jövedelmű fogyasztók inkább az otthoni étkezést választják, és elkerülik a gyorséttermeket. A globális eladások 1 százalékkal csökkentek a második negyedévben, ami ellentétben áll az elemzők 0,53 százalékos növekedési várakozásával.
A McDonald’s, a Burger King és más gyorsétteremláncok próbálták ellensúlyozni a visszaesést drágább, de korlátozott ideig elérhető ajánlatok bevezetésével. A McDonald’s júniusban bevezette amerikai éttermeiben az 5 dolláros ebédajánlatát, de az ebből származó bevételek csak a harmadik negyedévben lesznek láthatók.
Az ár-érték arányú étkezési háborúk
Az infláció által sújtott alacsony jövedelmű fogyasztók visszafogták éttermi látogatásaikat, ami jelentős hatást gyakorolt a McDonald’s forgalmára. A cég vezérigazgatója, Chris Kempczinski szerint a fogyasztók egyre tudatosabban költik pénzüket. Ennek ellenére a McDonald’s fenntartotta a 2024-es működési árrés-előrejelzését a 40 százalékos tartomány közepén és felső részén.
Nemzetközi és hazai piacok teljesítménye
Az Egyesült Államokban az összehasonlítható eladások 0,7 százalékkal csökkentek, míg a nemzetközi piacokon 1,1 százalékos csökkenés volt tapasztalható, amely nagyrészt a franciaországi gyengeségnek köszönhető. A kínai és közel-keleti piacok lassabb fellendülése is hatással volt az étteremlánc teljesítményére, ahol az eladások 1,3 százalékkal csökkentek.
A McDonald’s részvényenként 2,97 dolláros kiigazított nyereséget ért el, amely elmaradt a 3,07 dolláros várakozásoktól. A magyarországi McDonald’s viszont továbbra is új éttermeket nyit és modernizálja a meglévőket, miközben a helyi közösségek igényeire is odafigyel, így itthon nincs nagy probléma a cég teljesítményével.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordmagas élelmiszerárak Magyarországon: a diszkontláncok a helyzet nyertesei
Az elmúlt hónapokban folyamatosan emelkedett az élelmiszerek ára Magyarországon, amely…
Tovább olvasom >Folytatódhat jövőre a hitelezés fellendülése?
Akár még a 2021-es rekordévet is túlszárnyalhatja idén a lakossági…
Tovább olvasom >3,7%-kal emelkedtek az árak novemberben
Az októberi 3,2%-os év/év alapú áremelkedést követően novemberben 3,7%-kal nőttek átlagosan…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >