Túl drágák lettek a sajtburgerek
A McDonald’s a 2024-es év második negyedévében forgalomcsökkenést jelentett, amely az elmúlt 13 negyedévben először fordult elő a gyorsétteremláncnál. A cég vezérigazgatója szerint az infláció jelentős hatást gyakorolt a fogyasztási szokásokra, és egyre több ember dönt úgy, hogy inkább otthon eszik, mivel az költséghatékonyabb a középosztály számára.
Kihívások az infláció és munkaerőhiány miatt
A McDonald’s a Wall Street várakozásaihoz képest gyengébb eredményeket produkált. Az infláció miatt az alacsonyabb jövedelmű fogyasztók inkább az otthoni étkezést választják, és elkerülik a gyorséttermeket. A globális eladások 1 százalékkal csökkentek a második negyedévben, ami ellentétben áll az elemzők 0,53 százalékos növekedési várakozásával.
A McDonald’s, a Burger King és más gyorsétteremláncok próbálták ellensúlyozni a visszaesést drágább, de korlátozott ideig elérhető ajánlatok bevezetésével. A McDonald’s júniusban bevezette amerikai éttermeiben az 5 dolláros ebédajánlatát, de az ebből származó bevételek csak a harmadik negyedévben lesznek láthatók.
Az ár-érték arányú étkezési háborúk
Az infláció által sújtott alacsony jövedelmű fogyasztók visszafogták éttermi látogatásaikat, ami jelentős hatást gyakorolt a McDonald’s forgalmára. A cég vezérigazgatója, Chris Kempczinski szerint a fogyasztók egyre tudatosabban költik pénzüket. Ennek ellenére a McDonald’s fenntartotta a 2024-es működési árrés-előrejelzését a 40 százalékos tartomány közepén és felső részén.
Nemzetközi és hazai piacok teljesítménye
Az Egyesült Államokban az összehasonlítható eladások 0,7 százalékkal csökkentek, míg a nemzetközi piacokon 1,1 százalékos csökkenés volt tapasztalható, amely nagyrészt a franciaországi gyengeségnek köszönhető. A kínai és közel-keleti piacok lassabb fellendülése is hatással volt az étteremlánc teljesítményére, ahol az eladások 1,3 százalékkal csökkentek.
A McDonald’s részvényenként 2,97 dolláros kiigazított nyereséget ért el, amely elmaradt a 3,07 dolláros várakozásoktól. A magyarországi McDonald’s viszont továbbra is új éttermeket nyit és modernizálja a meglévőket, miközben a helyi közösségek igényeire is odafigyel, így itthon nincs nagy probléma a cég teljesítményével.
Kapcsolódó cikkeink
A Beyond Meattel társulva kínál a McDonald’s növényi csirkefalatokat Franciaországban
Új növényi alapú terméket vezetett be a McDonald’s a Beyond…
Tovább olvasom >Repülőrajtot vett az élelmiszerár-emelkedés Magyarországon
A Vakmajom Facebook-oldalon megosztott ábra rávilágít arra, hogy a magyar…
Tovább olvasom >Ez az NGM magyarázata a folyamatos drágulásra
Az olajellátást érintő ukrán fenyegetettség és az amerikai szankciók együttesen…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több száz oldalas jelentés készült a világ jövőjéről
Több száz oldalas tudományos jelentés készült a világ jövőjéről, amelyből…
Tovább olvasom >A Beyond Meattel társulva kínál a McDonald’s növényi csirkefalatokat Franciaországban
Új növényi alapú terméket vezetett be a McDonald’s a Beyond…
Tovább olvasom >Így csökkenthetik négy lépésben a cégek higiéniai karbonlábnyomukat
Okos megoldásokkal a cégek csökkenthetik a hulladék mennyiségét, mérsékelhetik ökolábnyomukat,…
Tovább olvasom >