Túl drágák lettek a sajtburgerek
A McDonald’s a 2024-es év második negyedévében forgalomcsökkenést jelentett, amely az elmúlt 13 negyedévben először fordult elő a gyorsétteremláncnál. A cég vezérigazgatója szerint az infláció jelentős hatást gyakorolt a fogyasztási szokásokra, és egyre több ember dönt úgy, hogy inkább otthon eszik, mivel az költséghatékonyabb a középosztály számára.
Kihívások az infláció és munkaerőhiány miatt
A McDonald’s a Wall Street várakozásaihoz képest gyengébb eredményeket produkált. Az infláció miatt az alacsonyabb jövedelmű fogyasztók inkább az otthoni étkezést választják, és elkerülik a gyorséttermeket. A globális eladások 1 százalékkal csökkentek a második negyedévben, ami ellentétben áll az elemzők 0,53 százalékos növekedési várakozásával.
A McDonald’s, a Burger King és más gyorsétteremláncok próbálták ellensúlyozni a visszaesést drágább, de korlátozott ideig elérhető ajánlatok bevezetésével. A McDonald’s júniusban bevezette amerikai éttermeiben az 5 dolláros ebédajánlatát, de az ebből származó bevételek csak a harmadik negyedévben lesznek láthatók.
Az ár-érték arányú étkezési háborúk
Az infláció által sújtott alacsony jövedelmű fogyasztók visszafogták éttermi látogatásaikat, ami jelentős hatást gyakorolt a McDonald’s forgalmára. A cég vezérigazgatója, Chris Kempczinski szerint a fogyasztók egyre tudatosabban költik pénzüket. Ennek ellenére a McDonald’s fenntartotta a 2024-es működési árrés-előrejelzését a 40 százalékos tartomány közepén és felső részén.
Nemzetközi és hazai piacok teljesítménye
Az Egyesült Államokban az összehasonlítható eladások 0,7 százalékkal csökkentek, míg a nemzetközi piacokon 1,1 százalékos csökkenés volt tapasztalható, amely nagyrészt a franciaországi gyengeségnek köszönhető. A kínai és közel-keleti piacok lassabb fellendülése is hatással volt az étteremlánc teljesítményére, ahol az eladások 1,3 százalékkal csökkentek.
A McDonald’s részvényenként 2,97 dolláros kiigazított nyereséget ért el, amely elmaradt a 3,07 dolláros várakozásoktól. A magyarországi McDonald’s viszont továbbra is új éttermeket nyit és modernizálja a meglévőket, miközben a helyi közösségek igényeire is odafigyel, így itthon nincs nagy probléma a cég teljesítményével.
Kapcsolódó cikkeink
K&H Elemzői kommentár: Mi vár a magyar inflációra?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Tovább drágul a baromfihús és a tojás – tartósan magas árakra számíthatnak a fogyasztók
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Lassult az infláció Ausztriában, az energiaárak viszont gyorsulva drágítanak
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Spar 1,7 milliárd forintos beruházással fejlesztette üzlethálózatát
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Díjat nyert a HEINEKEN Hungária „Net Zero Production” karboncsökkentési programja
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Freedom24 elemzés: A Klarna és a Revolut visszahelyezi Európát
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >